levari Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Vaihdoin roukkeriin suorahampaiset rattaat ja löin koneen tulille, mutta kolina oli sietämätön. Kasausvaiheessa en tarkemmin hokannu kattoo rattaiden välystä. Koneen avattua rattaissa oli kuitenkin reilu välys ja todennäköisesti oli kolinan aiheuttaja. Rattaat oli luultavasti Bugpackiläisiä. Video1 Nyt hommasin tälläset CB:n rattaat Linkki ja testaillessa huomasin, että välystä on edelleen, mutta onko liikaa? Video2 Kolisee toki rumasti kun rattaat on kuivana. Sitten toinen kysymys nokan ajoituksesta. Ohjeet näytti vähän sekavilta, mutta laitoin A-kohtaan ja samaan kohta pikkurattaan merkkiin. Nokkana on w130 ja nokkakortin mukaan imu aukeaa 1,27 nostolla 29asteessa. Mitatessa kuintenkin näytti 20 astetta. Minne laitetaan pultit ja mitkä merkit kohilleen että tulee hyvä? Eli tarkoituksena ei ole aikastaa tai myöhentää ajoitusta. Kokeilin muitakin kohtia, mutta mettään meni. Quote Link to comment
DOODAH Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 hampaalla pielessä on tuo 6° Quote Link to comment
levari Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 Niin meinaat että nolla olis tos oikeenpuoleisen kutosen kohdalla? Quote Link to comment
Tutkija Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Pyörititkö molemmat asteluvut moottorissa olevasta nokkasta (eli avautumis ja sulkeutumisajankohdan) ja vertaa sen jälkeen astemääriä nokkakortissa oleviin. Tulee meinaa hyvin äkkiä 5-10° heittoja kokonaisastemäärissä koneesta mitattaessa joka muuttaakin ajoitusta paljon jos ei mittaa kun pelkästään avautumiskohtaa. Quote Link to comment
levari Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 Kyllä mä katoin sen sulkuasteenki, mut en ny muista sitä. Koitin monia vaihtoehtoja. Lukemat kyllä tallilla. Tänään jatkuu mittailut ja testailut. Näyttää samanlaista kolinaa olleen muillakin. Video Quote Link to comment
Meto Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 (edited) Minä laitoin scatin suorahampaiset rattaat ja ei käydessä ainakaan kuulu muuta kuin vinkunaa.. En muista ainakaan että olisi kolissut kun asensin paikoilleen Edited April 29, 2015 by Meto Quote Link to comment
PZQ Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 CSP,n omaa made in Germany tuotantoa olevat suorat osuu kerralla.. Eli parannettu versio huippu Magnumeista -Pete- Quote Link to comment
levari Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 Nyt tuli tehtyä lisää mittauksia. Nokkakortti sanoo että Imu auki 29° ja kiinni 58° 1,27mm nostolla. Ja oletetusta nollakohdasta mitattuna 1,27mm nostolla oli imu auki 20° ja kiinni 66° Sitten koitin laittaa kuvan mukaisesti, niin 1,27mm nostolla imu auki 31° ja kiinni 55° Tiedä sitte mistä johtuu, mutta nyt ollaan jo aika lähellä. Lyödäänkö nippuun vai koitetaanko vielä jotain? Quote Link to comment
Tutkija Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Esinmäinen asetus oli nokkakorttin ajoitukseen verrattuna 4,5° myöhäisellä ja jälkimmäinen ajoitus on nyt nokkakorttiin verrattuna 0,5° myöhäisellä. Eli miten kukakin haluaa,itse laittaisin kiinni ja ajoa. Quote Link to comment
DOODAH Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 No heitto voi johtua monestakin syystä. Miten on pikkurattaan kiilaura osunu hammastukseen nähden jne. Nippuun vaan ja baanalle Quote Link to comment
levari Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Joo pitää laittaa tommosena kiinni. Koitin vielä laittaa rattaat päällekkäin ja A-kohdan reijät samaan kohtaan toisen rattaan reikien kanssa, niin hampaat ja merkit oli just samalla kohtaa. Että kyllä se heitto jostain muusta johtuu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.