xam1 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Huomasin takapenkin allaolevasta luukusta katsoessani että "ns. kardaanitunnelissa" on melko reilusti vaihteistoöljyä. Eli on vuotanut vissiin siitä laatikon nokkakappaleen puslasta jonka sisältä siirtäjätanko menee, ei taida paljon muita vaihtoehtoja olla? Vanhemman mallin loota kyseessä joten ei stefaa vaan pelkkä holkki/pusla, joka on märkä mutta ei mitenkään superväljä. Käykö uudemman mallinen stefallinen varaosaholkki myös tähän? Ei ole ollut liikaa öljyä lootassa. Saakohan lootan huohotusreikää rassattua auki ilman että pudottaa askin autosta irti? Quote Link to comment
-tipi- Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 (edited) Epäilempä että joudut ottamaan koko nokkakappaleen irti, että saat kunnolla putsattua koko huohotuskanavan. Edit: Kuva aiheesta, kanava tuossa yläreunassa: Edited June 11, 2015 by -tipi- Quote Link to comment
xam1 Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Joo, ei tietoa onko tukossa vai ei mutta täytyy koittaa kuikuilla peilillä tai jotenkin sinnepäin. Toi öljyvuoto kutittaa enemmän just nyt. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Vaihteisto(hypoidi)öljyhän haisee varsin voimakkaasti, oletko varma ettei joku menneiden aikojen sankari ole laskenut runkotunneliin muuta öljyä ruosteenestomielessä. Quote Link to comment
xam1 Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Joo, kyl se on ite laatikkoon laittamaani GL-nelosta. Aluksi epäilin samaa "ruosteenestoa", mutta tuoretta litkua se on. Tuota reikää aattelin testata huomenna fillarin jarruvaijerilla että onko auki. Kun luin thesamban puolelta että jos tukkeentuu niin saattaa kuumana alkaa mehiä öljyä ulos, tiedä häntä. Onko kokemusta tosta holkin vaihtamisesta, aattelin vaihtaa sen sieltä luukun kautta. Ja pitäs vissiin se uudemman mallinen stefallinen käydä? Siirtäjätankoa saa tosin silotella päästä ettei revi stefaa rikki paikalleen laittaessa kun joku aiempi kotimekaanikko on jäljistä päätellen vissiin testannu vaihteiden toimintaa murjoen siirtäjätankoa pihdeillä. Onneks kuitenkaan ei ole siinä kohdalla mikä liikkuu holkin sisällä eestaas. Quote Link to comment
tolvana Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Älä jätä autoa parkkiin keula alamäkeen, lakkaa vuotamasta. Quote Link to comment
xam1 Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Älä jätä autoa parkkiin keula alamäkeen, lakkaa vuotamasta. Joo en, mutta ei tarviis silti vuotaa missään asennossa. Tossa ite just aikasemmin mietin että kun ei ole aikasemmin näin vuotanut niin oisko siksi lirittänyt nyt enemmän kun aloin käymään duunissa kuplalla ja laskeudun kärsä edellä jyrkkää mäkeä maan alle parkkihalliin. Pitää vielä siinä laskussa pysähtyä hallin oveakin avaamaan. Quote Link to comment
Tutkija Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Ei käy stefa vanhanmallin päätykappaleeseen ilman kalvausta eli on purettava kokonaan irti... Huohotusreikä aukeaa kyllä paineilmalla jos on auetakseen. Ja öljynpinta vaihdelaatikossa on kyllä paljon alempana kuin tuo vaihteensiirtotanko. Quote Link to comment
xam1 Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Eli esim. tää ei vissiin sitten sovi: http://www.aircooled.fi/tuote/1747/vaihdelaatikon-nokkapalan-holkki-ja-tiiviste-t123-867785 Onko liian paksu vai missä ero sopivuudessa? Quote Link to comment
Tutkija Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 (edited) Päätykappaleessa ei ole pituussuunnassa tilaa laakeripuslan jälkeen enää stefalle,uudemmat päätyt 67 ja sitä uudemmat on tuon stefan vaatiman tilan verran pitempiä. Edited June 11, 2015 by Tutkija Quote Link to comment
xam1 Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Ok, selkis. Näyttäisi tosin joku jo tarjoavan tähänkin suoraa ratkaisua. https://weddleindustries.com/product/1000698 Tai sitten vaan tyytyy ajamaan alamäet pakilla ja tarkkailemaan tilannetta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.