Jump to content

Vaihteensiirtäjätangon holkki ja stefa


Recommended Posts

Posted

Huomasin takapenkin allaolevasta luukusta katsoessani että "ns. kardaanitunnelissa" on melko reilusti vaihteistoöljyä. Eli on vuotanut vissiin siitä laatikon nokkakappaleen puslasta jonka sisältä siirtäjätanko menee, ei taida paljon muita vaihtoehtoja olla? Vanhemman mallin loota kyseessä joten ei stefaa vaan pelkkä holkki/pusla, joka on märkä mutta ei mitenkään superväljä. Käykö uudemman mallinen stefallinen varaosaholkki myös tähän? Ei ole ollut liikaa öljyä lootassa. Saakohan lootan huohotusreikää rassattua auki ilman että pudottaa askin autosta irti?

Posted (edited)

Epäilempä että joudut ottamaan koko nokkakappaleen irti, että saat kunnolla putsattua koko huohotuskanavan.

 

Edit: Kuva aiheesta, kanava tuossa yläreunassa:

 

$(KGrHqZ,!qIFDQ4m09+qBQ0PQ!Hk7w~~60_12.J

Edited by -tipi-
Posted

Joo, ei tietoa onko tukossa vai ei mutta täytyy koittaa kuikuilla peilillä tai jotenkin sinnepäin. Toi öljyvuoto kutittaa enemmän just nyt.

Posted

Vaihteisto(hypoidi)öljyhän haisee varsin voimakkaasti, oletko varma ettei joku menneiden aikojen sankari ole laskenut runkotunneliin muuta öljyä ruosteenestomielessä.

Posted

Joo, kyl se on ite laatikkoon laittamaani GL-nelosta. Aluksi epäilin samaa "ruosteenestoa", mutta tuoretta litkua se on. Tuota reikää aattelin testata huomenna fillarin jarruvaijerilla että onko auki. Kun luin thesamban puolelta että jos tukkeentuu niin saattaa kuumana alkaa mehiä öljyä ulos, tiedä häntä. Onko kokemusta tosta holkin vaihtamisesta, aattelin vaihtaa sen sieltä luukun kautta. Ja pitäs vissiin se uudemman mallinen stefallinen käydä? Siirtäjätankoa saa tosin silotella päästä ettei revi stefaa rikki paikalleen laittaessa kun joku aiempi kotimekaanikko on jäljistä päätellen vissiin testannu vaihteiden toimintaa murjoen siirtäjätankoa pihdeillä. Onneks kuitenkaan ei ole siinä kohdalla mikä liikkuu holkin sisällä eestaas.

Posted

Älä jätä autoa parkkiin keula alamäkeen, lakkaa vuotamasta.

Joo en, mutta ei tarviis silti vuotaa missään asennossa. Tossa ite just aikasemmin mietin että kun ei ole aikasemmin näin vuotanut niin oisko siksi lirittänyt nyt enemmän kun aloin käymään duunissa kuplalla ja laskeudun kärsä edellä jyrkkää mäkeä maan alle parkkihalliin. Pitää vielä siinä laskussa pysähtyä hallin oveakin avaamaan.

Posted

Ei käy stefa vanhanmallin päätykappaleeseen ilman kalvausta eli on purettava kokonaan irti... Huohotusreikä aukeaa kyllä paineilmalla jos on auetakseen. Ja öljynpinta vaihdelaatikossa on kyllä paljon alempana kuin tuo vaihteensiirtotanko.

Posted (edited)

Päätykappaleessa ei ole pituussuunnassa tilaa laakeripuslan jälkeen enää stefalle,uudemmat päätyt 67 ja sitä uudemmat on tuon stefan vaatiman tilan verran pitempiä.

Edited by Tutkija

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...