Vauhtiveikko Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 (edited) Terve vaan kaikille, Kävi tuossa menneenä lauantaina sellainen kylmäävä "läheltä piti" -tilanne kuplan kanssa, että ajattelin jakaa kanssa harrastajille. Kesken maaseutu nautiskelun, irtosi +80 kmh vauhdissa vasemman takakulman napamutteri sillä seurauksella, että pyörä irtaantui jarruineen pyöräntuennasta ja jatkon voikin sitten arvata... Tuuria oli siltä osin matkassa, että tie oli suora ja että irronnut fillari pysyi (joskin väkivaltaisesti) lokasuojan sisäpuolella estäen suuremmat vahingot tieltä suistumisen yms. muodossa... Kannattaa kyllä välillä tarkistaa, että akselin päässä on lukitus sokka paikallaan, niin säästýy suuremmilta naaman väänteiltä https://www.dropbox.com/s/sb8lnyj45qolhxb/kupla.png?dl=0 Edited July 14, 2015 by Vauhtiveikko 1 Quote
Kujis Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 (edited) Nämähän pitää olla aika rajulla momentilla kiinni. Mulla on ollut päinvastainen ongelma, kun ei meinaa irrota 1,5m jatkovarrellakaan. Edited July 13, 2015 by Kujis Quote
Tanhis Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Niin ja siihen sokkaankin voi panostaa sen vajaan euron verran ettei tartte hyviä nauloja tuhlata ;) Myös sellaisia ongelmia voi tulla eteen ettei pysy kireällä vaikka kuinka kiristäisi. Silloin voi olla fiksua harkita rummun vaihtoa. Quote
peruskallio Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Kantapään kautta myös opittu, että käsijarru päällä ei kannata kiristää... Alkoi oma auto taannoin pitämään omituista mekkalaa ja molemmat mutterit sormikireydellä. Ainoa syy mitä keksin oli, että vedin käkkärin kiristäessä niin kiinni kuin sain, ettei rengas pyörisi mukana. Kiristyivät vissiin sitten jarrua vasten. Kerran takarenkaan irrottua luulin oppineeni, onneksi tälläkertaa ääni paljasti ennen kuin mitään tapahtui. Quote
Kemin Karavaanari Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Ei se viispulttinen eturengaskaan kauaa pysy menossa mukana siitä kun höröstellään että mikä sielä alustassa kolkattaa.. 1 pultti osittain paikallaan, 4 renkaan takapuolella ja 1 auton takapuskurin kohdalla eli kun ne päättää löystyä niin ilmeisesti sitten kaikki kerralla kun ei ole vanteessa keskitystä. Quote
Tanhis Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Tuore maali tai maali yleensäkin pulttien alla saa helposti aikaan pyöränpulttien löystymisen. Ja ne pitää kiristää tasaisesti ristiin. Quote
ARTO Posted July 14, 2015 Posted July 14, 2015 Nää on jo niin vanhoja että mikä tahansa paikka pitää varmistaa/tarkistaa ja lisäksi kuljettajan pää jos on niin hullu että näillä turvattomilla lähtee nykyisen liikenteen sekaan pöristelemään:D Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.