Jump to content

Kuplan penkki...


Recommended Posts

Pohjan sisäpuolen kunnostus alkakoon.

 

Hileruostetta napannut itseensä varastoinnin aikana joka nyt saa lähtöpassit.

Kun vain penkit sais poikkeen...

Kuten jossain topikissa kerroin,on selkä paskana,joten pidempi aikainen tutkinta on melko herkkää.

Ilmeisesti etupenkit lähtee etukautta?Eli "lukkoruuvi"irti keskikiskosta ja pusku keulaa kohti(ko)?

Takapenkin istuin oli jopa minulle heleppo homma,vain kuinkas lähtee selkänoja?

Joojoo...pitäis autonsa tuntea..edes tän verran.

Hinku ois hirviä tehdä ite kaikkea,kyky on kyseenalainen.

Millä oletten käsitelleet sisäpohjan?Hilseet irti,Ferrexiä pari litraa ja massaa?Ulkopuolelta pohjassa on ehjä paksu massa.

 

Tilasin eilen Motonetistä soodapuhaltimen,ihan kokeeksi tekeekö sillä mittää.Puhaltimelle on muutenkin käyttöä,jopa emäntä hyväksyi oston ;)

Saa sillä ainakin omat sisuskalut turpeaksi..hengityssuojaimethan on hurreja varten.

 

Pieni mysteeri on,mistä ottaa sadekelillä sisälle vettä?Apukuskin puoliskolle sitä jostain tulee.Tunkin korvakkeen vieressä on pikkurillin pään mentävä reikä.Paikallinen hitsari kyllä epäili sen olevan veden tulolle syynä,reikä kun on kynnyskotelossa.

Luin jostain että takalokarin kiinnityssaumasta pääsis vettä sisään?Loksut on hyvin massattu nekin,mutta

tarkkaan katellessa saumassa on halkeamia.Pääsiskö ajossa elämään?Ajattelin pölyttää saumat soodalla > Sikaflexiä saumaan ja massaus.Pultit tietty voip samalla tiukata.

 

Vinkkejä otan vastaan kiitollisuutta vahvasti tuntien.

 

 

Link to comment

Aika usein sisälle valuva vesi tulee etu tai takaikkunan tiivisteistä ja valuttaa sitten lattialle (jos ikkunatiivisteet ovat kovat koppurat niin vikaa ei tarvitse kaukaa etsiä). Soodan kanssa jos pöllyttelet muista neutralisoida sooda ennen maalausta muuten rupee maali kuohumaan jossain vaiheessa. Takapenkin selkänoja taitaa kuplassa olla alakulmistaan kiinni, kiinnitykset näkee kun irroittaa ekaksi sen takapenkin istuinosan. Ja massaa en menisi auton sisäpuolelle sotkemaan, suosittelen käyntiä automaaliliikkeessä ja kerro mitä meinaat tehdä ferrex kun ei ihan parasta ole autokäyttöön ainakaan ilman mitään muuta suojaa. Ja mitä lokarin saumoihin tulee niin niistä ei vettä pitäisi sisälle tulla ellei alla sitten ole kunnon reuostereikään jotakautta uittaa sisälle. Ja ei sikafleksiä saumaan aivan turhaa. Niin ja sisäpohja kannattaa putsata mekaanisesti ennen maalausta esim ekaksi rälläkkään kiinnitettävällä teräsharjalla ja sen jälkeen vaikka viimeistelyä porakoneeseen kiinitettävällä neekerintukalla tai jopa rälläkkään laitettavalla.

Edited by Tanhis
Link to comment

Kiitokset!

Ikkunoiden tiivisteet on vaihdettu,tosin ennen 5 vuoden seisokkia..Autoa pestessä ei vuotoa.

Mitees se soota neutralisoidaan?Luulis olevan valmista tavaraa Motonetissä?Tai sitte ei.

Lokareiden kuntoa ei pääse massan takia kovin hyvin katsomaan.Eikä toisaalta viittis massaa moisen vuoksi poistaakaan.(enttententten).

Rälläkkäputsausta harkitsin jo ihtekki.Taijan tyytyä ostamaan massaa ja sillä tiivistelen saumat.

Sinkkimaalia ZINC 182 olen kuullut jonkun menestyksellä käyttäneen pohjan maalaukseen,eikä ole lähtenyt 3 vuoteen irti.

Kait varaosaliikkeessä jotain tiedetään suositella.

Link to comment

No ei se sooda kyllä ruostetta poista. Kaiken maalin, massan jne jne se poistaa siististi ja pintoja vahingoittamatta. Ruostekohdat pitää sitten puhaltaa esim. Hiekalla niin saa terveen teräksen näkyviin. Tämän tiedon voi lukea useammastakin paikasta jossa on soodapuhalluksesta asiaa. Voin myös vahvistaa ihan omasta kokemuksesta, että näin on. Tekisin silti edelleen samoin, kuluttavaa hiekkaa ei tarvitse käyttää kuin ruostekohtiin.

Link to comment

SORRYYYY!

Minulle on annettu väärää tietoa,ainakin osittain.

Menin perkheles nolaamaan vielä ihteni:(

Nooh...onneksi ei oo ensimmäinen kerta!

 

Kertokaas tietävät:

Kävin ajelulla tuossa äsken...syttyi alternator eli latausvalo tuikkimaan.

Hihna on ehjä ja piukalla,mikäs helev...?Alkaako hiilet olla finaalissa vai?

Link to comment

Näytti olevan Kuplassa monta hyvää paikkaa veden tulla sisälle. Minunkin koslassani sitä vedentuloa ensin ihmeteltiin. Ei ihmetellä enää, kun koko laite on purettu. (Nyt on onneksi jo päästy kokoamisen puolelle ja alusta alkaa olla maalia vaille.) Lattian takanurkat ja korin alaosat takapenkin alla sieltä akun ja releitten takaa on aika hyvin piilossa (siis siellä olevat rotanmentävät reiät). Yksi kriittinen paikka näytti olevan polkimien alainen osa lattiaa. Sitä kun ei pääse ilman poljinasennelman irrotusta mitenkään edes kunnolla putsaamaan. Jos lattian aikoo maalata ja sillei torjua ruosteita, kannattaa poljinasennelma irottaa ja siivota/maalata huolella se tienoo. Siellä polkimien alla ja takana saa kura ja kosteus kaikessa rauhassa muhia ja tehdä tuhoja. Käsi ylös kuka on saanut edes imurilla sieltä kaiken mujun pois. Tuo alustan siivous puhtaalle pellille kauttaaltaan on aika haastava tehtävä, sillä on koloja ja välejä joihin ei oikein millään mekaanisella raaputtimella pääse kunnolla käsiksi. Hiekkapuhallus taitaisi olla paras vaihtoehto, mutta auton sisällä vähän hankala, tai siis puhalluksen jälkeinen siivous varsinaisesti.

Link to comment

Kokeilin eilen putsailla polkimien seutua...on todella pashamainen paikka.

Kun kompura sattui olemaan vieressä,niin kokeilinpa paineilmalla...ainakin silmät on täynnä paskaa.

Lähti mielestäni aika hyvin puhtaaksi,polkimien juurakko.Ruuvarilla kaivoin sitkeimpiä möykkyjä tehosteeksi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...