UltraVW Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Olkatappikeula ja orggislokarit ja olkatappikupla kyseessä.Toinen rengas lähempänä lokarin ulkoreunaa kuin toinen. On aina ollut mutta nyt droppien asennuksen jälkeen huomaa selvemmin.Moni veikkaa nyt että, on tarvikelokarit tai toinen on ja sen takia eri levyisiä mutta kun ei ole ellei sitten ole 60-70 luvulla välissä vaihdettu? Sinänsä ei väliä mutta tulee noin puoli senttiä ulos lokarista. Liikkuuko tai pystyykö etuakselia liikuttamaan yhtään 5-10mm sivusuunnassa jos pultteja löysää. Jostain olin lukevani että, liikkuu jonkun millin? Pitääkö paikkansa? Luulisi että, ei koska pultit kanittavat? Jos lokarit samanlevyiset mistä tämä voi johtua? Toinen kysymys, millaisia iskareita olette droppien kanssa käyttäneet jos alla vakioakselo ja dropit. Onko jostain hyviä kokemuksia? Säädettävät? Neste vai kaasu? Jne.? Entä onko castershimmeistä iloa jos takaa tiputettu napsu ja edessä dropit , autohan on silloin aika saman verran tiputettu molemmista päistä? Quote Link to comment
Ketsa Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 En tiedä akselin liikkuvuudesta, mutta pystärissä sain liinoilla vedettyä koria hiukan eri asentoon alustaan nähden. Quote Link to comment
x-pj Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 On ne akselin kiinnitysreijät pulttia suuremmat, joten saattaa akseli millin siirtyä. Ensimmäiseksi kannattais mittailla mistä ero syntyy. Jos ero on 5-10 mm, niin ihan mittanauhalla luulis löytyvän. Droppi-olkien kanssa käy vakioiskarit. Castershimmit parantaa suuntavakautta, mutta tekee teoriassa ohjauksen hiukan raskaammaksi. Jos pelkästään ajaa kaupunkinopeuksia, ei shimmeistä ole iloa. Jos maantienopeuksia ajelee, niin varmaan huomaan parannuksen. Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 2, 2015 Share Posted August 2, 2015 Onko rummut? jos on, onko samanlaiset, mulla on -67ssa vastaava tilanne takana kun eripari rummut, toinen on "kukka" ja toinen silee, josta sytyy ero kun kukkarumpu on hieman korkeampi. Quote Link to comment
UltraVW Posted August 2, 2015 Author Share Posted August 2, 2015 (edited) Sileet rummut on molemmilla puolilla edessä. Ero on noin 5mm. Mistähän niitä mittoja kannattaisi ottaa? Kolaria autolla ei ole ajettu. Lokarit nyt tietty ekaks mutta alustasta? Nyt gr2 kybit edessä ja ne kyllä tuntuu liian timmeiltä. Vakiot siis ostoon. Entä taakse kun on napsu tiputettu? Edited August 2, 2015 by UltraVW Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Mittaappa akselin keskeltä,esim vanteen sisäreunaan tai olkaakseliin, onko tässävalissä heittoa puolin. Onko etuaskeli normimitoissa. Quote Link to comment
Henkar Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Asiasta taas mitään tietämättä tai ymmärtämättä mainittava että itsekkin mietin samaa meidän -74 pallonivelkeulaisen kanssa. Lopulta hyvän vinkin turvin tarkistin vanteiden ET:n ja niinhän sitä tietysti oli neljästä vanteesta yhdessä eri ET ja tietysti edesauttoi omituisuuden huomaamista. Tosin heittoa taisi jäädä vielä saman ET:n vanteillakin, mutta ei niin silmään pistävästi. Quote Link to comment
UltraVW Posted August 4, 2015 Author Share Posted August 4, 2015 Vanteiden et kyllä pitäisi olla 4.5 bermeissä sama. Mittailen huomenissa akselin Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 (edited) Aiheeseen liittyvää joten , tälläistä asiaa olen miettinyt, että jota kun hommaan olkatappi droppiolat , hinta skaala on aika huima 90-250€, eli onko noi kalliimmatkuinka hyviä,? ja kannattaako maksaa ? Aircooled myy 99 € hintaisia olkia, HotCars:ilta kahta versioo ja sit löytyy vielä CB;n olkia mitkä maksaa 250€. ja onhan niitä varmaan muitakin valmistajia ,mutta näitä nyt saa suomesta. Mitä droppeja palstalaiset ovat käyttäneen autoissaan???? Kun ne pitää kuitenkin ostaa niin mitä laitetaan alle?????? Edited December 7, 2015 by sleepercooler Quote Link to comment
Lasse Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Cebarit ollu 15 vuotta. Ne ainakin toimii jos laatu on pysyny samana. Quote Link to comment
x-pj Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Mulla oli halpaversiot ja hyvin nekin toimi. Ihan pikkasen piti toisesta valupurskeita rälläkällä siistiä, ettei rajoittanut kääntymistä, mutta muuten kaikin puolin mitoissaan. En muista keneltä ostin. Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 (edited) Normaali akseli, dropit, laittaako alkuperäisen kallistuksenvakaajan normipuslilla vai 19mm vakaajan uretaanipuslilla, ja tarviiko olla madallettu??? eturenkaat 135 leveet Edited January 30, 2016 by sleepercooler Quote Link to comment
x-pj Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Jos on pelkästään dropit, ei siis säätöpaloja, niin tukivarsien asento ei muutu. Joten vakio mallin vakaaja käy. Mulla omasta mielestä parani ajettavuus kun laitoin 19mm vakaajan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.