nalleolut Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 eli kuplan katto tellingit huutaa tyhjyyttään, tarjolla olisi tosi vanhat puusukset,isohko matkalaukka ja 5l jerrykannu, milläs nuo saa pysymään paikallaan huimissa nopeuksissa! eli vinkkejä "kuorman" sidontaan ja muuta.... kyl keväällä katsastusmiehen naama venähtää ku pyyhkästään puusukset katolla konttorille! Quote Link to comment
-MITO- Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 Nahkaremmeillä toki. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 15, 2006 Author Share Posted February 15, 2006 pitää lähteä army -aittaan tutkimaan valikoimaa ruotsin armeijan nahkaremmeistä.... ! kiitos! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 Vieläks sekin putiikki on hengissä? Quote Link to comment
nalleolut Posted February 15, 2006 Author Share Posted February 15, 2006 juu viime viikolla hain sieltä 5l ruotsin armeijan jerrykannun....! heh se kyl miun tietääkseni meni viime vuonna konkurssiin tai jotain....ota näistä selvää! vois samalla katsoa jos löytyisi joku pähee puu/peltilaatikko työkaluille/ kaljalle säilytyksen! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 Jotain epäilyttävää noissa ruotsin armeijan releissä on.. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 15, 2006 Author Share Posted February 15, 2006 ;) ai teipillä.... heh juu en mie sieltä vaatteita ostakkaan.......... Quote Link to comment
Pepe Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 Asenteella ne pysyy! ;) Quote Link to comment
nalleolut Posted February 15, 2006 Author Share Posted February 15, 2006 juuri tuo kuva on inspiraation kohteena..... mutta eikait ilman sidontaa...... Quote Link to comment
Guest Posted February 15, 2006 Share Posted February 15, 2006 manillaköyttä ja nahkaremmejä... Quote Link to comment
nalleolut Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 dodii nahka remeleitä hommattu 2,4e pari ja pituuksissa löytyy! kuten aikasemmin tuo kuva inspiroi niin paljon että varattuna on heinähanko,10 kpl heinäseipäitä,ruskea matkalaukku,jerrykannu. katsotaan miten äijän käy ku pyyhkästään konttorille yhdistelmällä..... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Minkähän ihmeen takia ne pitää konttorilla olla mukana? Quote Link to comment
Kurre Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Minkähän ihmeen takia ne pitää konttorilla olla mukana? Samaa ihmettelen minäkin. Mutta jos epäilee, että muuten tulee liian helposti leima ;^) Joskus muinoin huomauteltiin ylimääräisestä romusta pakettiautossa, mutta se oli silloin 'vanhoina hyvinä aikoina'. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 heh jos ne veis huomion renkaista... no juu saahan ne laiman jälkeenkin laitettua katolle! Quote Link to comment
Sakke Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Hyvä sit kolarissa ku ne heinäseipäät ja se hanko "sattuukin" irtoomaan ja sit lävistääki pari ihmistä..Eli ite en välttämättä laittas kattotellingeille sellasia..tiiäppä mitä poliisitkin meinaavat asiasta.. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 no niin tämä meni taas tähän.....joo ei laiteta otetaan katto tellingitkin pois katolta ettei vaan tipu tielle! Quote Link to comment
Sami P. Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Joo, jää vakuutuksistakin rahat saamatta. Konttorilla käynti on vakava asia! Quote Link to comment
nalleolut Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 tästä lähtien kaiken maailman surffilaudat ja muut pois volkkareiden katoilta ja kyljistä....! määräykset on määräyksiä! Quote Link to comment
Sakke Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 Järjenkäyttö on sallittua...Mulle o aivan sama mitä pidät katollas, mut otimpahan tonki näkökulman esille.. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted February 16, 2006 Share Posted February 16, 2006 No kuitenkin, jos saat ne nyt sinne päälle niin laitahan kuvaa tänne sitten. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 16, 2006 Author Share Posted February 16, 2006 kesällä sitten! Quote Link to comment
Guest TiKi Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 Tavaran kuljettamisesta katolla *ON* olemassa ihan oikeasti määräyksiä. Oliskohan maksimi määrä jotain 50 kg ?? Uusissa autoissa taitaa olla mallikohtaiset määräykset. En tiedä tarkemmin kun ei oo mitään aikomusta kuljettaa katolla mitään turhaa tavaraa. Ei edes "rekvisiittana". Quote Link to comment
-MITO- Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 Henkilöauton kattokuorma saa olla enintään 10 % auton omamassasta. Seipäät yms voi viritellä vaikka tapahtumassa tellingille näytille niin ei tuu kellekkään huoli. Henkilöauton katolla kuljetettavan kuorman paino, koko, kiinnitys sekä sen merkitseminen on määritelty laissa. Tavaramassan paino saa olla enintään 10 prosenttia auton omamassasta. Omamassa tarkoittaa auton painoa ilman lisäkuormaa, ja se ilmoitetaan aina auton rekisteriotteessa, mistä se on helppo tarkistaa. Esimerkiksi Peugeot 407 2,0 litran moottorilla painaa 1415 kg. Tästä omapainosta 10% eli sen massan paino, jota katolla saa enintään kuljettaa on 141 kg. Vastaavasti Toyota Corolla 1,6 litran moottorilla painaa 1210 kg ja sen kattokuorma saa painaa enintään 121 kg. Quote Link to comment
nalleolut Posted February 17, 2006 Author Share Posted February 17, 2006 emäntä ajaa kuplan ens kesänä satamaan ja mie tuun valmetin kaa perässä kasa heiniä ja heinäseipäitä kyydissä ....heh menee vaikeaksi! taidan tyytyä putkikassiin ! Quote Link to comment
Pepe Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 tiiäppä mitä poliisitkin meinaavat asiasta.. Joo, ainakin viime kesän perusteella ottivat asian isona rikoksena. "Heh heh pontikkaakos ne pojat keittää kun on maitotonkka katolla" -> ja matka jatkui. Toinen partio näytti suksille ja halkokuormalle peukkua kovin hymyssä suin. Jos ei osaa sitoa niin että ne tavarat ovat tiukasti muutaman ajokerran jälkeen vielä katolla niin kannattaa kyllä turvallisuuden nimissä unohtaa koko juttu. Jos osaa, niin antaa palaa vaan! Jos on huoli toisten turvallisuudesta niin kannattaa ajaa vaikka fillarilla tapahtumiin. Quote Link to comment
Guest TiKi Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 Henkilöauton kattokuorma saa olla enintään 10 % auton omamassasta. Ai se oli 10 prossaa omamassasta..... No sittenhän sitä halutessaan voi Kuplan katollekin kasaa jo ison kasan ryönää mukaan. Ehkei kuitenkaan ihan yhtä paljoo ku IKEAn mainoksessa..... Quote Link to comment
Pepe Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 kyl keväällä katsastusmiehen naama venähtää ku pyyhkästään puusukset katolla konttorille! Näin niinkus? Kyllä, vaaransin TÖRKEÄSTI henkilöautoturvallisuutta, raskasliikenneturvallisuutta, katsastusturvallisuutta, inssin turvallisuutta, harrastelijaturvallisuutta, omaa turvallisuutta, naapureiden ja ystävien turvallisuutta, olemattoman kanssamatkustajan turvallisuutta pitämällä LAITTOMIA JA EPÄTURVALLISIA PUUSUKSIA kuplassa. No, leima tuli. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 29, 2006 Author Share Posted March 29, 2006 ASIAA!!! kyl mie taidan silti tyytyä tyhjään kattotellinkiin leimaamisen ajaksi.... nahkainen matkalaukku,puusukset,vanha peltinen 5l öljypurkki,maitotonkkia,viikate,heinäpaaleja,heinäseipäitä. olishan tuossa valinnan varaa... vai laittaisko vanhan polkupyörän katolle jos joutuu jättämään/hylkäämään pahnan cityyn Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted March 29, 2006 Share Posted March 29, 2006 onpa kommeet hiihtimet,,,jarrutkin näyttää aika hyvältä ""mittarit tasan"". Tuohon volkkariin olis riittänyt kun olis vain kuvan laittanut kontoorille niin leima olis tullut paluupostissa ,,ai nii ja riittävästi posteljoonin merkkejä mukaan. Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.