Guest a-p Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Ongelmana on 69 mallisen kuplan ilmanvaihto. Osa on rakentanut luukun moottorin ilmanotto ritilöiden taakse ja tätä olen myös itse miettinyt. Isona haitta puolina on äänen lisääntyminen auton sisällä. Tätä varten olen miettinyt että jos laittaisi puolikuu ritilät taka sivuikkunan taakse ja sisään takaikkunan luo poisto venttiilit. Ongelmia aiheuttaa vaahto jota on tehtaalla työnnetty takapilarin sisään. Toinen on se että onko tehtaan jäljiltä minkälainen veden/kosteuden poisto tehtynä ilman vaihto kanavaan. Tietenkin saa myös tarjota yyveellä hyvä kuntoisia palasia ilmanvaihdon rakentamista varten, mikäli muu auto on purettavana. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Mites olis ettei kiipeä väkisin peräedellä puuhun ja hommaa popoutit takasivulaseihin. Quote Link to comment
Guest a-p Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Pop out toimii huonosti esim.vesisateella. Autohan on tehtaan jäljiltä kuin pullo. Ilmaa koitetaan kyllä saada sisään mutta poisto venttiilit puuttuvat. Quote Link to comment
Tutkija Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Ovessa on tuuletusikkuna ainakin alunperin joka on kyseiseen ongelmaan vastaus... 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ihan liikeasennuksena suomessa on joskus tehty tälläisiä. Ja en nyt sanoisi että kauheaa meteliä olisi pitänyt tuon luukun kanssa. Quote Link to comment
Guest a-p Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Pitää laittaa tuollainen Tanhiksen kuvan mukainen tai sitten niin että tekee aukon ja laittaa pinta asennus diskantti kaijuttimen ja täyttää sen suodatin vaahtomuovilla. Quote Link to comment
Ketsa Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Itse olen ajatellut sijoittaa takapenkin alle "ulospuhaltimen" yhteen rojektiin. Imuputket nousemaan takapenkin selkänojan yläreunaan ja puhallus auton alle. Itse en ainakaan ole keksinyt miksei tuo toimisi siinä missä puolikuut... Rakennelman taustalla lähinnä se, että kuppeloon on tullut laitettua kohtuu paljon ylimääräistä äänieristystä ja ei sillä viitsi tehdä läppäreikää suoraan konehuoneeseen. Quote Link to comment
Essi Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 20 vuotta sitten askartelin ensimmäiseen Kuplaani, 1200 '70 Ähtäri-look, tuollaiset ilmanpoistoreiät. Kustom -henkiset puolikuut ja niiden sisällä kaksi muoviputken pätkää, jotka porasin läpi sisälle asti. Sisällä putkien päät jäivät punaisen plyyshin alle... Toiminnasta / vaikutuksesta lasien huurtumiseen en osaa sanoa mitään. Quote Link to comment
Guest a-p Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 (edited) Hyvä rupeaa tulemaan toteutuksia! Uskon itse että toimivuus on hyvä aina kun ilma pääsee jostain pois. Ketsan ajatus kuulostaa hyvältä, ainakin niin että laittaa poistoputkeen jonkun läpän. Se pitää laittaa ainakin hautomoon. Autosta tulossa kuitenkin jonkunlainen Ähtäri. Edited August 11, 2015 by a-p Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.