Jump to content

Pyörän pultit


Guest Make Hakala

Recommended Posts

Siis 8-Spoke kartiolla ja 5-Spoke holkilla? Vai 'vuosimallieroja'? Ainakin uudemmat viispulttiset amerikkalaiset on olleet 'irtoprikalla ja pitkällä mutterilla' pinnapulttiin kiinnitettäviä, mutta tässä tapauksessa kannattaa tarkistaa nimenomaisesta vanteesta. Onko reikä suora vai onko kartio? Toisaalta, lukeeko vain keskikupissa tuo teksti vai myös vanteessa...?

Link to comment
Guest Toheltaja

holkkimutteri ei varsinaisesti mitään keskitä vaan vanne ja napa, jos oikein tarkkoja ollaan. Tosin sopivalla välyksellä noi holkkimutteritkin toimivat esim 5x205 vanteissa.

Link to comment
holkkimutteri ei varsinaisesti mitään keskitä vaan vanne ja napa, jos oikein tarkkoja ollaan. Tosin sopivalla välyksellä noi holkkimutteritkin toimivat esim 5x205 vanteissa.

 

Mä en ole koskaan ollut kovin huolestunut vanteen keskittämisestä, koska kaikissa autoissa ei ole vanteessa/navassa keskitystä alunperinkään (5x205 tietysti se tutuin). Mulla aikoinaan oli riisikupissa alut tuollaisilla holkkimuttereilla ilman navan keskitystä ja ainakin ne oli tärinättömät. Hyvää tuuria ehkä...

 

t. Mika

Link to comment
Guest Make Hakala

Koitin äsken tallissa orkkis pulteilla. Keskittää hyvin omalla kartiolla mutta lyhyet oli. Biltema myy 14mm*1,5 nousulla 30mm pitkä kierre osuus, 60 ast. kartio, kromi pultteja, vois olla sopiva tähän hommaan. Oli edessä vähän nippa/nappa näillä vanteilla että jäi kuvio lokarin sisään, renkaat oli kyllä 185:t. Itse ajattelin 165:sta eteen. Kiitos kaikille "kommenteista". Onkohan näitä 8-spokeja monella eri et:llä?

Link to comment

Ensinnäkin unohda kaikki tuollaiset pilipali taiwanroc roc pulttisarjat ja pinnapulttipaskat mitä vwosamyymälät myy. ,alkuperäinen pyöränpultti malliksi ja vanne kainalossa vannekauppaan ja ostat kunnon normaalit pultit itse ostin american eagleen semmoiset ja on sopinut myös toisen merkkisiin 8spokeihin (KN) hienosti,Kannattaa ottaa rumpu irti ja ruuvata vanne kiinni ja katsoa että pultit ei hinkkaa jarruhin takana ja edessä myös sama juttu jos on rummut. Tarvittaessa lyhennetään pultteja.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...