Jump to content

-67 kuplan kytkin


Recommended Posts

67 1200 ja 1300 180 mm kytkin,1500 200 mm kytkin.Ja niinkuin olen usein ennenkin kertonut vauhtipyörän hammasmaarä ei ole sidoksissa voltteihin.Joitain poikkeuksia lukuunottamatta 67 kuplassa on 6 v sähköjärjestelmä ja aina 130 hampainen vautipyörä.

Noin siis uusissa autoissa,mitä lähes 50 vuotta vanhassa autossa nyt on kiinni ei voi tietää kuin purkamalla ja katsomalla itse.

Link to comment

Hammaskehä tarvitsee aina laskea vauhtista ja starttia tai vauhtista ja lootaa sovitettaessa yhteen jos ei 100% varmuutta ole mitä siellä on paikallaan. Yllä puhuttiin kytkimen koosta ja eroittaako ne silmällä toisistaan. Vastaus alkuperäiseen kysymykseen että kyllä kytkimet eroittaa silmällä toisistaan jos kone on irti autosta. Kone paikallaankin taitaa startin reijästä pystyä kurkkaamaan onko 180 tai 200 kytkin, mutta on melkein yhtä hankalaa kuin koko koneen irroitus.

 

Tähän voisi vielä lisätä että paineasetelman kanssa pitää sitten katsoa että onko keskirenkaallinen tai ei koska painelaakerit ovat erilaisia.

Link to comment
  • 1 year later...

varmaan löytyy, mut mikä sopii mun kuplaan ?

100% varmuudella ei pysty mitenkään tietämään ennenkuin kaivaa vanhan esille ja vertaa siihen. Tuskin tuossa kuplassa enää alkuperäinen moottori on koskemattomana paikallaan, joten vauhtipyörän ja kytkimen on joku voinut vaihtaa jo useampaan kertaan.

 

Tehtaalta se on kuitenkin lähtenyt 180 mm:llä kytkinlevyllä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...