UltraVW Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Kunnostelen tässä penkkejä ja nyt on ilmaantunut pienoinen kysymys? Eli vaihdan myös kaikki pehmusteet penkkeihin.Mutta kun selkänojan ns.pehmusteet ovat aivan hyvät ja kovat niin kannattaako korvata se vaahtomuovilla.Onko kokemuksia vaatomuovista vrt alkuperäinen? Istuinosaan laitan kyllä vaahtomuovin koska meriheinä oli mennyt todella huonoon kuntoon ja aivan lyttyyn? Quote Link to comment
UltraVW Posted March 23, 2006 Author Share Posted March 23, 2006 Ehdotuksia kuunnellaan ja mieluiten kokemuksia?Eikö kukaan ole laittanut penkkejä viime aikoina uuteen uskoon? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Itse laitoin vanhat kuluneet pehmusteet sinne plus ohut kerros sitä vaahtomuovia kangasta vasten. Kai koeistuit niitä penkkejä ennen purkamista? Luulen että parempihan se on että on liian kova kuin että liian pehmyt? Vaahtomuovia laitoin lähinnä siksi kun ei se meriheinä ollut tasainen ja puski heinä kankaasta läpi. Quote Link to comment
UltraVW Posted March 23, 2006 Author Share Posted March 23, 2006 Istuin juu ja melkein tuli jousi perseeseen sen verran rikki ne oli.Ja ne meriheinät oli ns. varisseet pois.17 vuotta niissä on tullu istuksittua ja nyt oli kyllä jo aika vaihtaa.Noi vaahtomuovit vaan näyttää ja tuntuu jotenkin niin hepposilta verrattuna noihin orkkiksiin.Vaikea päätös´kun tuli noikin nyt hommattua???Niin ja noi on muuten selkänojien pehmusteet josta nyt on kyse Quote Link to comment
Racing Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Ei volkkari haise "volkkarille" jos siellä ei ole meriheinää... Quote Link to comment
UltraVW Posted March 23, 2006 Author Share Posted March 23, 2006 Haisee se muutenkin ihan tarpeeks ja jos ei muuta niin kuuluu,mutta asiaan,onko muilla kokemuksia noista selkänojien pehmusteista Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Niin, siis selvennykseksi vielä. Itse käytin vain ohutta metritavarana myytävää vaahtomuovia vai mitä se on. En noita muotoon leikattuja. Quote Link to comment
UltraVW Posted March 23, 2006 Author Share Posted March 23, 2006 Sitä ajattelinkin,noi ei kyllä mahdu molemmat sinne mitenkään eli jompi kumpi pitää valita.Laitoin jo istuinosat ja niihin aluskankaan sekä muotoon tehdyt vaahtomuovit ja ne on kyllä timmit ja hyvät istua... Quote Link to comment
Volkkariukko Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Vaimo parasta aikaa ompele uusia istunpäällisiä,säästimme vanhoista päällisistä " vaahtomuovit" selkänojissa.,+kaikki vanha meriheinää mitä sieltä löytyy Quote Link to comment
busgods Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Tuossa parisen vuotta sitten painiskelin saman kysymyksen kanssa mutta en ole kyllä katunut että tuli merihienät tuupattua roskikseen ja vaahtomuovit tilalle... Jos nyt alkais asiaa hienosäätämään jollain tapaa niin perehtyisin varmaan noihin perus istuinverhoiluihin ja pehmusteiden rakenteeseen. Omissa penkeissä tällä hetkellä on istuinpehmusteena sitä istuinkovuista vaahtomuovia ja laidat on pehmeempää. Muistelen että varsinaisen verhoilun ja pehmusteen välissä tulisi olla vielä vanuarkista väännelty väli osa joka eristää ne toisistaan. Ainakin kankaiset verhoilut muistaakseni tykkäävät pidemmän päälle kyttyrää vaahtomuovista ja alkavat hajota käsiin... Myöskin jonkinlaista kinnaamista olen havainnut tuon vaahtomuovin ja TMI vinyylin välissä. Tai ehkä se on vaan mun perse mutta jotain kummaa joka tapauksessa. Ehkä se vanu auttais, ehkä ei. Kokeilen seuraavalla kertaa. Noi valmiiksi leikatut vaikuttaa ihan asiallisille. Ite leikkailin kanssa metrikamasta. Aika näppärästi nekin meni. Ei ole mitenkään turhan tarkkaa puuhaa. Paitti tietty ameriikassa ;-) Quote Link to comment
Tomppa Posted March 23, 2006 Share Posted March 23, 2006 Vaihtoehtojahan on monia, mutta mä seuraisin kyllä amerikan poikien esimerkkiä: http://www.vwtrendsweb.com/tech/0211vwt_interior/ Tai no, ainakin aion seurata, kun tohon vaiheeseen oman projektini kanssa pääsen. Quote Link to comment
UltraVW Posted March 24, 2006 Author Share Posted March 24, 2006 Juu Tomppa seurattu on tähän asti ,mutta rupes vaan mietityttää kun toi orkkis selkänoja istuu paremmin ja tuntuu paljon timmimmältä.Istuinosissa ei ollut mielestäni vaahtomuovin voittanutta.Heinät kun oli lähes olemattomat jo.Istuin melkein jousien päällä.Täytyy tehdä sovitus varmaan toinen orkkiksella ja toinen vaahtomuovilla.Sittenhän sen näkee ja tuntee kumpi parempi. Istuinosat jo melkein valmiita. Quote Link to comment
Tomppa Posted March 24, 2006 Share Posted March 24, 2006 Jepjep, selkänojat on kyllä kieltämättä kysymysmerkki. Itse säästän selkänojan ruohot (tai vaihdan uusiin ruohoihin), mutta mä teenkin museobiiliä. Muoto on vanhoissa ruohoissa taatusti parempi kuin vaahtomuovissa, tosin aika kivasti se muotoutuu tuon uuden TMI:n päällisen kanssa. Pullealta se voi kyllä ainakin aluksi tuntua, jos laittaa oikeaoppisesti tuon väliverhoilun ja vaahtomuovin, mutta on se todennäköisesti mukavampi kuin ruoho ja asettuu jonkin ajan kuluttua oikein asiallisen näköiseksi. - Tomppa Quote Link to comment
UltraVW Posted March 24, 2006 Author Share Posted March 24, 2006 Niin tai jos laittaa väliverhoilun ja ruohon?Ajattelin sellasta kans kokeilla.Kumpi vaan on mielestäni tuntuu mukavammalta niin sen laitan.Kunhan selkänojan rungot kuivuu maalauksen jäljiltä niin kokeilen. Quote Link to comment
UltraVW Posted April 2, 2006 Author Share Posted April 2, 2006 Jiihaa sain penkit vihdoin valmiiksi.Ohessa pari kuvaa... Quote Link to comment
Sakke Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 siistit ovat.Vaihoit kaiketi päälliset? Quote Link to comment
UltraVW Posted April 2, 2006 Author Share Posted April 2, 2006 Jep ja täytteet ja maalasin rungot Quote Link to comment
Tomppa Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Todella asiallisen näköistä työtä! :) Quote Link to comment
-MITO- Posted April 2, 2006 Share Posted April 2, 2006 Hienot. Kelpaa uudet 40 vuotta istua. Quote Link to comment
Recommended Posts