Guest Raggare Posted May 31, 2004 Posted May 31, 2004 http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... 56&forum=8 tuossa törmäsin aiheeseen http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... tart=30&44 etenkin täs linkis tuol alempana nimim. Fireball:in kommentit :) Quote
ozone Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 Ei tuolta oikein löytyny vastausta siihen, että pysyykö litku koneen sisällä? Eli jos kuplan kone työntää öljyä ulos esim. kampuran jommasta kummasta (tai kummastakin) päästä niin pysyykö mineraalit paremmin sisällä kuin synteettiset? Vai toisinpäin? Luulis kuitenkin että yläpään viskositeetti olis ilmajäähdytteiselle koneelle tärkeää, koska öljyt taitaa olla normaalikäytössäkin paljon kuumemmat kuin vesivessoissa. Quote
Guest HanttaP Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 Teboilin neuvonnasta kerrottiin, että kisakoneissa mainittu lämpöjen lasku johtuu pääasiassa yläpään viskositeetista. Öljy sisältää sinkkiyhdisteitä kuten muutikin vastaavat öljyt. Quote
ozone Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 Nettisivuillaan TB suosittelee 10w60 öljyä nimenomaan ilmajäähdytteisiin moottoreihin. Quote
mikan Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 Castrolin 10W60 on tullut käytettyä kuplassa ja hyvin se siellä sisällä pysyy. Tosin konekin on "uusi". No okei, jotkut ehkä tietääkin mun Mantorpin reissun ja vuotavan öljylaipan, mutta ei se ollut öljyn vaan hitsaajan huonoutta. t. Mika Quote
Guest rockabuli Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 yhdessä puljussa totesi eräs jokkistyyppi että kireisiin koneisiin paras öljy olisi nesteen turbo dieseleihin tarkoitettu öljy. siinä ainakin pitäs olla kuumakesto ominaisuudet ihan kohdallaan. muutkin turbo diesel öljyt kyllä varmaan toimii ihan yhtä hyvin. Quote
Guest Keiteleen Kone Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 Teboil 10W60 hinta ? pakkauskoko ? litraa ?. Quote
Guest lassekoo Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 Teboil 10W60 hinta ? pakkauskoko ? litraa ?. Nyt jos oikein muistan niin tais olla ~50e ja 5l. Quote
Tomppa Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 Jepjep, mä ajattelin tänä vuonna kokeilla tota yleisesti hehkutettua synteettistä Valvolinen Racing 20W-50 ölppää. Kone on käytännössä uusi joten luulisi pelaavan nätisti. (lue toivoisi =) Hain Motonetistä muutama päivä sitten. Tais olla 32 euroo ja sentit päälle viiden litran kannussa... Quote
Guest Posted June 16, 2004 Posted June 16, 2004 Teboili oli 44eur /5l ja mukaan tuli musta teepaita. Jan Quote
Racing Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 Eihän Valvolinen racing ole synteettistä? Itse olen ajenut kyseisellä öljyllä molemmissa kuplissa jossa virikoneet ilman minkäänlaisia voiteluongelmia ja ajan edelleen. racing ehkä parasta jota vw-koneeseen voi laittaa. Quote
Guest Raggare Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 eiköhän nykyään aikalailla kaik oo synteettisii? (mikä vika siinä muka o?) Quote
Guest Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 "Eihän Valvolinen racing ole synteettistä?" ei ainaskaan mun mielestä. Ite ajellu valvolinet koneessa nyt 2 vuotta, ja 150 tkm ajetulla orig. koneella ei mitään ongelmia sisällä pysymisen kanssa.eikä lämpöjen. 120 km/h matkavauhdilla vakio islanninponeilla lämmöt ei nouse ees kesähelteillä yli 90:n Quote
Guest Markus Posted June 22, 2004 Posted June 22, 2004 onkos kellään kokemusta Kendall in öljyistä? luulis olevan hyvä ilmakoneeseen ku oikeen on H-D:n suosittelemaa... Quote
Tomppa Posted June 23, 2004 Posted June 23, 2004 Sorry, mun moka. Kuvittelin jostain syystä Valvoliinin olevan synteettistä. Enpä tullut edes katsoneeksi purkista kun sen ostin, pääasia taisi olla oikean viskositeetin ja merkin löytyminen :) (en ole itse asiassa vieläkään tarkistanut mitä se oikein on ;) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.