Jump to content

teboilin 10w60


Guest Raggare

Recommended Posts

Ei tuolta oikein löytyny vastausta siihen, että pysyykö litku koneen sisällä? Eli jos kuplan kone työntää öljyä ulos esim. kampuran jommasta kummasta (tai kummastakin) päästä niin pysyykö mineraalit paremmin sisällä kuin synteettiset? Vai toisinpäin?

 

Luulis kuitenkin että yläpään viskositeetti olis ilmajäähdytteiselle koneelle tärkeää, koska öljyt taitaa olla normaalikäytössäkin paljon kuumemmat kuin vesivessoissa.

Link to comment
Guest HanttaP

Teboilin neuvonnasta kerrottiin, että kisakoneissa mainittu lämpöjen lasku johtuu pääasiassa yläpään viskositeetista.

Öljy sisältää sinkkiyhdisteitä kuten muutikin vastaavat öljyt.

Link to comment

Castrolin 10W60 on tullut käytettyä kuplassa ja hyvin se siellä sisällä pysyy. Tosin konekin on "uusi". No okei, jotkut ehkä tietääkin mun Mantorpin reissun ja vuotavan öljylaipan, mutta ei se ollut öljyn vaan hitsaajan huonoutta.

 

t. Mika

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest rockabuli

yhdessä puljussa totesi eräs jokkistyyppi että kireisiin koneisiin paras öljy olisi nesteen turbo dieseleihin tarkoitettu öljy. siinä ainakin pitäs olla kuumakesto ominaisuudet ihan kohdallaan. muutkin turbo diesel öljyt kyllä varmaan toimii ihan yhtä hyvin.

Link to comment

Jepjep, mä ajattelin tänä vuonna kokeilla tota yleisesti hehkutettua synteettistä Valvolinen Racing 20W-50 ölppää. Kone on käytännössä uusi joten luulisi pelaavan nätisti. (lue toivoisi =)

 

Hain Motonetistä muutama päivä sitten. Tais olla 32 euroo ja sentit päälle viiden litran kannussa...

Link to comment

"Eihän Valvolinen racing ole synteettistä?"

 

ei ainaskaan mun mielestä.

Ite ajellu valvolinet koneessa nyt 2 vuotta, ja 150 tkm ajetulla orig. koneella ei mitään ongelmia sisällä pysymisen kanssa.eikä lämpöjen. 120 km/h matkavauhdilla vakio islanninponeilla lämmöt ei nouse ees kesähelteillä yli 90:n

Link to comment

Sorry, mun moka. Kuvittelin jostain syystä Valvoliinin olevan synteettistä. Enpä tullut edes katsoneeksi purkista kun sen ostin, pääasia taisi olla oikean viskositeetin ja merkin löytyminen :)

 

(en ole itse asiassa vieläkään tarkistanut mitä se oikein on ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...