Vauhtiveikko Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 Asentelin kuplaan madaltavan igasa etuakselin ja nyt näyttäisi että ohjaussimpukka ei asennu soveltuvaan kulmaan jos sen kiinnikeraudan hahlot yrittää kohdistaa akselin vastahitseihin(ohjurit). Paikallaan on casterpalat, mutta niiden vaikutus ohjausvaihteen asentoon ei luulisi juuri vaikuttavan noin lyhyellä matkalla. Ohjauspylväs tulee nyt noin 45asteen kulmassa simpukkaan, eli rättiliitoksella en usko asentuvan. Mutta mitäs ratkaisuksi? Onko paha rasti jos simpukan kiinnikeraudan ohjurihahlot kasvattaa niin, että saa simpukasta "säädettävän"? Quote Link to comment
metake Posted May 25, 2016 Share Posted May 25, 2016 Simpukalle ei ole muita ohjureita, kuin akselissa korokkeet jotka ohjaavat simpukan sivusuunnassa paikalleen. Simpukkaa voi vapaasti pyöritellä akseliputken ympäri ja kiristää haluaamaansa asentoon. 1 Quote Link to comment
Vauhtiveikko Posted May 26, 2016 Author Share Posted May 26, 2016 Tämä selvä. Mulla on siinä simpukassa se takarauta lovilla (toisinpäin kupla asento numeroitu 13 ja toisinpäin karman ghia 14). Mut kerran kumpikaan asetus ei natsaa niin mä suurennan niitä hahloja niin saa oikeeseen kulmaan sitten. Sent from my mobile office Quote Link to comment
Anpu Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Ei niitä Hahloja tarvitse suurentaa. Simpukan asento säädettävissä pulteilla. Quote Link to comment
metake Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Mä en pysy kärryillä, että mitä hahloja sä olet suurentamassa. Olisko kuvaa auttamaan ymmärrystä? Quote Link to comment
-tipi- Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 (edited) Akseliin on hitsattu nasta, joka tulee simpukan kiinnikkeen loveen. Monesti nasta on jälkituotantoakseleissa hitsattu päin persettä, eli nasta rälläkällä tai poraamalla pois ja simpukka hyvään kohtaan/asentoon. Nasta näkyy juuri ja juuri tuossa ohjausvarren takana. Edited May 26, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
Vauhtiveikko Posted May 26, 2016 Author Share Posted May 26, 2016 Justiinsakin tota meinasin minkä -tipi- hyvin suomensi. Eli ne natsat on hitsattu päin Ptä. Mutta taidan jättää nastat akseliin ja loveta nätisti hieman sitä kiinnitys rautaa niin tulee toimiva... Kiitos ajatuksista! Sent from my mobile office Quote Link to comment
tobbe` Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Rälläkällä vaan ne nastat pois. Maalata se akseli kuitenkin pitää kun noissa on yleensä vain se musta varastomaali joka ei kestä siellä. Quote Link to comment
metake Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Akseliin on hitsattu nasta, joka tulee simpukan kiinnikkeen loveen. Tää on ilmeisesti jokin uudempien akseleiden juttu? Paksutolpan orkkis akselissa ei tuollaisia ole, ainoastaan ne yläpuolella olevat nastat jotka paikottaa simpukan sivusuunnassa. 2 Quote Link to comment
Jagz Posted May 27, 2016 Share Posted May 27, 2016 mulla oli sama juttu omassa akselissa, löin vaan sen nastan taltalla ja vasaralla pois,enkä hitsannu uutta tilalle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.