Jump to content

ridemaster suspension aksilot


Guest Raggare

Recommended Posts

Guest Raggare
Posted

b_8.jpg

1104997.jpg

 

imho tuossahan o ihan hauskasti ratkastu tuo alemman säädön tiekosketukset.

eipä siin kyl mitn SAW palikoita olekkaan, mutta samalla tekniikallahan tuo toimii.

onnistuukohan vakioakselis että kääntää 90 astetta jousipakkaa,

kavennetussahan ne pääty kiristykset joutuu poraa kuitenki uusiks ja olkatappikeulassahan se pakka on neliö ja.. jotkut tajuu jo pointin?

Posted

Olkatappiakseliin saattais onnistua kun siinähän on tuo jousinippu neliömäinen ainakin.

 

4145.jpg

 

Pallonivel mallissa on mielestäni epäsymmetrinen?

 

4146.jpg

 

(kuvat lainattu HC:n webshopista)

Guest Raggare
Posted

niin, siinä tuo poraaminen 'vituiks' hankalampi.. muutenki hankalampi akseli ;)

Guest Mika Raussi
Posted

Voihan siihen keskipalaan porata rejän toiseen kohtaan. Tai siis muistaakseni noissa ton tyyppisissä paloissa oli pakan kiristysruuvi ja toi pihalla tuleva erikseen. Laittaa vaikka alempaan sitten siihen pakan kiristysruuvin kohalle ton pitkän ruuvin tai jtn.

Posted

Raussin tyyliin joutuu tekemään 90° käännöksen. Eihän kiristypulttia voi pelkästään kääntää, eikö siinä muuten mene osa latoista katkipoikki.

 

Ompa muuten ridemasteri sahannu logollansa ton iskaritornintyngän varsin heppaiseen kuntoon.

Guest Mika Raussi
Posted

Nyt mie en ihan sisäistäny tuota lattojen katkeemista. Miks ne menis poikki?

 

Tosin tästähän on aikaa jo hemmetin monta vuotta kun mie oon moisia paloja viimeeks räplänny.

Guest Raggare
Posted

pekka, olkatappikeulaan ja päihin tuo 90 eri kohtaan poraus?

Guest Mika Raussi
Posted
Mika, aika iso reikä tulee olkatappi keulan jouseen, jos toi kolo porataan 90° kääntäen pakan kylkeen.

 

http://dwl.fi/tipi/muut/ss/catalog/cwdata/image029.html

 

Ja pallonivelakselissa, menee yks ohut latta kokonaan poikki.

En mie kyl sitä meinannu, että jousilattoihin porattais yhtään mitään. Ulos tulevan ruuvin paikan kun muuttaa vaan siinä säätöpalassa, niin johan on hässäkkä toisessa asennossa.

 

Muistaakseni tollasissa oli jousipakkaan tuleva lyhyt ruuvi 90 astetta tohon pihalle tulevaan ruuviin nähden. ja molemmissa kun on sama kierre, niin voi sen pitkän ruuvin laittaa sen lyhvän reikään. Tai jos se lyhvä sojottaa alaspäin, niinkun se vissiin tekeekin, voi porata kokonaan uuden reijän sille pitkälle ruuville silleen, että se on 180 astetta siintä lyhvästä ruuvista. Ja siihenhän kelpaa ihan normikierteetkin.

Posted

Ehkä ilmaisin itseni huonosti, mutta yritin sanoa että juuri sinun kuvaamallasi tavalla kääntö onnistuu. MUUTEN alkaa mennä noita jousia poikki, eikä välttämättä kestä pakka edes keskellä.

Guest Mika Raussi
Posted

Ahaa joo.. Syytetään vaikka alueellisia kielieroja.

 

Mitenhän Pekka oli tehny? Samalla tavalla vai jollain muulla tavalla?

Guest Raggare
Posted

kysyimpä beam-king franzilta tuosta käännöstä, joka nuo akselit tekee..

Posted

Aivan kuten Mika kirjoitti. Säätöpalojen "booriosassa" on 90 asteen jaolla toinen pidätinruuvi. Vaihtamalla pidätinruuvin paikalle akselin läpi tuleva lukitusruuvi voidaan säätöruuvi hitsata 90 astetta eri kulmaan. Jousipakkojen asennuksessa lukitusruuviruuvi irroitetaan jousien pujotuksen jälkeen, jousia kiepautetaan 90 astetta jotta pidätinruuvi tulee näkyviin, kiristetään pidätinruuvi kuusiokoloavaimella, kiepautetaan jouset takaisin oikeaan asentoon ja asennetaan lukitusruuvi takaisin.

Guest Raggare
Posted

tollanen osa ompi pallinivelkeulan omituisuuksia epäilen vahvasti

Guest Raggare
Posted

tuli idea ku mietin pekan kirjotusta ja tota pallonivel säätöpalaa.

sitähän vois siihen kesipalaan porata tosiaan 90 asteen kulmas tuohon ruuviin toisen reijän ja kiertetyttää sen ja laittaa siihen joka kiristää lehdet sellasen ruuvin joka uppoo sinneputken sisään, eli tekee tollasen pallonivel tyyppisen säätöpalan tuosta olkatappi mallista.

mitäs tuumaatte

Posted

Kane koki valaistumisen, eikä menny montaakaan päivää! :o) Ite aattelin käyttää avis-tyylistä säätöä, joka ei syö niin paljoa maavaraa.

 

Ennen vanhaan (n. 10v sitn) noiki pallonivelsäätöpalat oli tuollasia kuin Hebsterin kuvassa oleva olkatappisen versio.

Guest Mika Raussi
Posted
tuli idea ku mietin pekan kirjotusta ja tota pallonivel säätöpalaa.

sitähän vois siihen kesipalaan porata tosiaan 90 asteen kulmas tuohon ruuviin toisen reijän ja kiertetyttää sen ja laittaa siihen joka kiristää lehdet sellasen ruuvin joka uppoo sinneputken sisään, eli tekee tollasen pallonivel tyyppisen säätöpalan tuosta olkatappi mallista.

mitäs tuumaatte

Tuliskohan siusta vielä insinööri joku päivä? :p

 

Avikset ois ainakin btw, täysin lailliset. Madallus toki on laitonta jos ei oo tehny ajovaloihin jotain kummia viritelmia.

Posted
Avikset ois ainakin btw, täysin lailliset. Madallus toki on laitonta jos ei oo tehny ajovaloihin jotain kummia viritelmia.

 

Eipäs yleistetä uudenkarheitten kuppeloiden murheita kaikkien kuplien murheiksi.

Guest Mika Raussi
Posted

Onks makaavalamppusissa valot sitten niin paljon ylempänä?

Guest Mika Raussi
Posted

No niinpä tietysti.. Millos se onkaan keksitty?

Guest Raggare
Posted

lol, kyl musta viel inssi tulee, valmistumisvuodesta ei tiatoo, kuten ei volkkarinkaa kanssa

Guest Mika Raussi
Posted

Ois pitäny vissiin hankkia pikkasen vanhempi aihio projektille....

  • 8 months later...
Posted

Elikkä siis hetkonen mikäli ymmärsin oikein, niin < 58:ssa ei voida tuota valojenkorkeutta mitata... tai siis käyttää katsastuksen hylkäämisen perusteena? Itellä meinaan muinoin auto hylättiin juurikin tuon takia...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...