Paavuli Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Mikä mielestänne on vikana, kun DRLAn yksi kurkku vuotaa bensaa kaasuläpän päälle sammutuksen jälkeen. Mielestäni bensa tulee kuvan ylemmän rivin keskimäisestä reiästä (kaasuläpän päällä). Kaasutin mulputtaa kun bensiini jatkaa läpän ohi. Sama kurkku ei reagoi seossäätöruuvin kiinnikääntöön mitenkään. Tästä itseasiassa asiaa ryhdyin selvittämään. Akseli ja kaasuläpät on suorat, väli molemmissa kurkuissa ympäri läpän sama, eli tästä ei ole kyse. Kaasuttimet on purettu, pesty (ultraääni), asennettu täydet korjaussarjat. Eeppinen strokerprojekti jatkuu ja jatkuu.... Koska pääsee ajamaan? Sivukysymys, onko Uudenmaan alueella dynolla varustettuja kaasutinnikkareita, jotka säätäisivät moottorinperkuleen lopullisesti? Quote Link to comment
Meto Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Moro mulla oli IDF kopiokaasarissa heti uutena samanlainen vika. siinä oli myös tuollainenen reikä joka paljastui valuviaksi.. Ja vuoti pääsuutinkanavasta tuon reiän kautta kohokammion tyhjäksi. Tuli muutama kerta purettua ja ihmeteltyä että mistä vuotaa.. Takuuseen sain sitten uuden kaasarin Quote Link to comment
Meto Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 (edited) Onko muissa kurkuissa vastaavaa reikää? Mielestäni tuota reikää ei kuuluisi olla tuossa.? Edited June 7, 2016 by Meto Quote Link to comment
Paavuli Posted June 7, 2016 Author Share Posted June 7, 2016 Kyllä molemmat kurkut näyttää ihan samoilta. Mielestäni tuo reikä on porattu kuvan suunnasta. Dellorto Superformance kirjastakaan en oikein hiffaa minkä piirin reikä tuo on... viereinen monireikäsarja on mielestäni progressiopiirin... Quote Link to comment
Meto Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Ok..mistään reiästä ei saa tulla polttoainetta moottori sammuksissa Quote Link to comment
Meto Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Mika Heikola/Free Technics vois tietää paremmin Quote Link to comment
tolvana Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Kuuklaa dellorto drip, sit nupiks kuvahaku samasta niin näät mistä kanavasta lyijylommi on irronnut. Helppo korjata... 1 Quote Link to comment
tolvana Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Poraat 4 mm reiän siihen lommiin joka on kanavan tukkona, naputat 4 mm tuurnalla varovasti irronneen tulpan paikoilleen ja kuoren reikään kierrät M5xlyhyt ruuvin. Expertit noita korjaa esim.ilmukanpaukulla. Mulla taitaa olla nytkin ainakin pari korjattua lorttoa käytössä eli pieceofcake. 1 Quote Link to comment
Paavuli Posted June 7, 2016 Author Share Posted June 7, 2016 No saamari. Nyt täytyy löytää kuva minkä tulpan takana tuo on.... Quote Link to comment
Paavuli Posted June 8, 2016 Author Share Posted June 8, 2016 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=486383 Tuolla näyttää olevan juttua. Mielestäni tuo tulppa ei voi porauksesta kadota minnekään, joten taidan rohkeasti tänään tempaista tuon ulkotulpan pois ja koettaa saada alkuperäisen paikalleen. Quote Link to comment
Paavuli Posted June 8, 2016 Author Share Posted June 8, 2016 Irroitin näkyvän tulpan puuruuvilla, ja sisäosan tulppa oli selvästi tullut kohti porausta. Naputeltu sisään noin 1-2mm. Ulkotulpan korvasin 5mm ruuvilla (set-up, se semmoinen kannaton). Kiinni holkkilukitteella ja hieman lyömällä reunasta lyttyyn. Nyt ei vuoda enää bensaa, mutta kummatkaan tämän kaasuttimen seosruuveista ei reagoi. Voi kääntää kiinni ilman suurempia vaikutuksia. Ideoita? Quote Link to comment
Meto Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 Onko synkrot kohdallaan /käykö kaikilla sylintereillä tyhkäkäyntiä? Ei tarvi olla paljon pielessä niin ei käy kuin toisella kaasarilla Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Tuon potentiaalisen epäsynkka-ongelman tyhjäkäynnillä voi helposti todeta nyppimällä hyvälaatuisia ja ehjiä sytkäjohtoja virranjakajan kannesta yksi kerrallaan. Jos ei kierrokset laske niin kyseinen kurkku (tai kaasari) ei auta tyhjäkäynnin kanssa, on joko tosiaan liian pienellä tai joku muu ongelma. Myös jos suuttimet on tosi paljon pielessä niin säätöruuvi ei välttämättä reagoi, mutta ehkä tässä tapauksessa ei ole siitä kyse jos on samat kun toisella puolella jossa reagoi normaalisti. Quote Link to comment
Paavuli Posted June 9, 2016 Author Share Posted June 9, 2016 Täytyy kokeilla tuo tulppa-asia. Tulpanjohdot on uudet (kuten kaikki muukin merkityksellinen) Bosh silikoniset. Kovin tasaisesti kyllä käy tyhjää lopulta, ja vastaa kaasuun nätisti (paikallaan). Kurkut on synkassa puolen numeron tarkkuudella käyttäen saksalaista etanamittaria. Säätöön vastaamattoman kaasuttimen kurkku josta korjasin juuri dellorto dripin, ottaa noin 1,5 yksikköä enemmän ilmaa. Synkronointiruuveihin ei ole kukaan koskaan koskenut (ovat kansien alla). Kyseisen kurkun kaasuläppä on ok, akseli ei kiero, joten siitä ei kyse. Tällä hetkellä tyhjäkäyntisuutin on 58, jemmassa on kierros 60siä. Ilmavuoto vaikuttaa epätodennäköiseltä. Tiivisteet on paksut paperiset. Imusarjan liityntäpinnat suoristettu lasia vasten hioen. Toki voihan sitä bräkleeniä vielä kokeilla ruiskauttaa imusarjan juureen. Quote Link to comment
jaketech Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Nyt ei vuoda enää bensaa, mutta kummatkaan tämän kaasuttimen seosruuveista ei reagoi. Voi kääntää kiinni ilman suurempia vaikutuksia. Ideoita? eihän tyhjäkäynti ole säädetty liian isolle, kaasuläppä siirtynyt pois tyhjäkäynnin reijältä. se voi silti olla mahollista vaikka kierrosluku on sopiva. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.