jake1986 Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Pakun kaasari solex 34 pict 3 kaasari vuotaa bensaa kaasuvivun akselin juuresta. Purin kaasarin ja puhdistin kaikki venttiilit ja suuttimet mitä kaasarista löysin, lisäksi huomasin että kohon alapuolella kohokammiossa oli irto metalli hiukkasia jonkin verran? Mistähän lie irronnut? Onkohan jollakin tietoa mistä olis voinut irrota ja jäädä sinne? Kuvassa myös näkyy niitä metallin palasia kun tarkkaan katsoo niin siellä kohokammion alhaalla! Voiko olla että toi kaasari vois vuotaa jos toi neulaventtiilli ei olis toiminut kunnolla ja on uittanut bensat sitä akselia pitkin ulos? Toki tossa akselissa on hiukkasen kyllä väljää kun sitä heiluttelee kun kaasari on kädessä, voi siitäkin mahdollisesti johtua että on kulunut ja vuotaa sieltä?? Lisäksi kummin päin se käyrän näköinen muovipalanen mikä tulee siihen kohon päälle niin kantsii laittaa?? Laitoin myös kuvat selventämään asiaa? Quote Link to comment
x-pj Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 Tosta linkistä löytyy mm. räjäytyskuva kaasarista http://www.vw-resource.com/carb_41.html näkee ainakin muovipalan asennon. Ylemmässä kuvassa mielestäni väärinpäin. Venttiilin toimivuuden voi testata puhaltamalla. Quote Link to comment
x-pj Posted June 12, 2016 Share Posted June 12, 2016 (edited) tubla Edited June 12, 2016 by x-pj Quote Link to comment
NO H2O Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Onkos prikka siinä neulaventtiilin alla? Entäs mikä on bensanpaine? Kuulostaa siltä että kaasari tulvii jolloin bensaa tahtoo roiskua joka ikisestä välistä mistä mahdollista on... Quote Link to comment
Tanhis Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Niin vuotaako käydessä tai sammutuksen jälkeen. Quote Link to comment
jake1986 Posted June 13, 2016 Author Share Posted June 13, 2016 Mun mielestäni ainakin sammutuksen jälkeen tulee tippoja. Ja kyllä tais pikkasen tulla mun mielestäni käydessäkin. =( Prikan laitoin neulaventtiilin alle ja kyllä siellä sellainen olikin. Quote Link to comment
M3K Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Muovi kuuluu olla kuperapuoli ulospäin niin kuin linkissä esitetty. Jos väärinpäin, niin saattaa estää tuon kohon nousemisen neulaventtiiliä vasten, jolloin tulvii. Onhan uimuri ehjä ja liikkuu herkästi? Tiiviste ehjä ja tiivistepinnat suorat? Voisin kuvitella, että ongelma liittynee juurikin tuohon neulaventtiilin toimimattomuuteen syystä tai toisesta. Itse poistin välykset läppäakselilta pyöräyttämällä parikierrosta alumiinifoliota sen teflonholkin ympärille. Aiemmin tuo holkki pyöri akselin mukana. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.