Jump to content

Bajabug


Guest Mikko Laakso

Recommended Posts

Posted

Missä kaikki suomenmaan bajat?Yhtään en ole luonnossa nähnyt...Ois mukava saada vinkkejä / kokemuksia / kuvia sellasen rakentajalta / omistajalta. Olenko vääräuskoinen kun sattuu silmää miellyttämään? :)

Posted

nettiautossa oli ainakin paripäivää sitten yksi myynnissäkin.

Hinta oli aika sopiva tais olla alle 2tubz.

 

Harvemmin noita enää näkee. Viimeksi pari vappua sitten oon nähny liikenteessä yhden (tossa kuva siitä).

 

Itse aion "lähiaikoina" tehdä yhden lisää. Bajasarja on hommattuna ja sopiva aihiokin löytyy.

 

Yhden rakentamisessa oon ollu mukana 80-90 luvun taitteessa. Mukava se oli ajaa kevyt ja vahvalla koneella sai olla kyllä mukana ettei lähteny käsistä.

 

Vääräuskoisuudesta en sano mitään, ei mikään suosikki tyylisuunta enää, mutta hauska kun mikäkin.

 

Volkkarivappu20040028.JPG

Posted

Koitapa rakentaa sellainen.. huomaat ettet typerien lakien takia saa tehdä sellaista "kunnolla", ja "sinnepäin mutta ei ihan" ei oikein miellytä itseä niin ei tule tehtyä.

Posted

Eik se oo se jenkkityylinen monsteri gummit ... Mitä muuta eroo esim tossa kultasessa on sellaseen "oikeeseen kunnolla tehtyyn"? Tee jere tontitettu baja =D

 

-MP-

Posted
Tontitetussa bajassa ei oo mitään, ennemmin liftkit korin ja pohjan väliin.

 

Sekä nostettu IRS:i perä (tai swingillä juniksen alennusvaihteet No-hop vaimentimilla..) ja eteen Barnin etuolat...

Posted

Nii, niitä isoja palloja ei saa sinne, ja renkaat ei saa tulla loksujen reunoista yli, kattovaloja ei saa olla, jne..

 

Juniksen alennusvaihteilla sais maavaraa ja hyvät välitykset isoille renkaille, mutta jousilattoja ei sais muuttaa ja niitä renkaita ei edelleenkään saa olla.. ja alennusvaihteet ei ole hyvät "maastossa" kun ne kampeaa perää ylöspäin kiihdytetäessä.. pito häipyy.

 

Jan

Posted

Tuohan oli nettiautossa myytävänä taannoin, suomen hienoin kupla-tittelillä... Makuasia toki, mutta ei mun mielestä ainakaan... :)

Posted
kattovaloja ei saa olla, jne..

 

Työkoneissa saa olla.

 

Juniksen alennusvaihteilla sais maavaraa ja hyvät välitykset isoille renkaille, mutta jousilattoja ei sais muuttaa ja niitä renkaita ei edelleenkään saa olla..

 

Jousilattoja ei tarvi muuttaa... Alennusvaihteisiin vain adapteri ja kiinni vakiojousilattaan...

 

ja alennusvaihteet ei ole hyvät "maastossa" kun ne kampeaa perää ylöspäin kiihdytetäessä.. pito häipyy.

 

Jan

 

Sen takia nuo "No-Hop" vaimentimilla...

Guest Tuoppi
Posted

vähän ehkä off topic mut mistä löytyy noita "scooppeja" jotka on takalasien takana? on hyvän näköiset ja sais raitista ilmaa konehuoneeseen.

Posted
Nii, niitä isoja palloja ei saa sinne, ja renkaat ei saa tulla loksujen reunoista yli, kattovaloja ei saa olla, jne..

 

Juniksen alennusvaihteilla sais maavaraa ja hyvät välitykset isoille renkaille, mutta jousilattoja ei sais muuttaa ja niitä renkaita ei edelleenkään saa olla..

 

90-luvun puolivälissä, Kromi&Poweri-lehdessähän esiteltiin juuri tuollainen kotimainen 1303:sta tehty "Baja".

Takana juniksen alennusvaihteet, parit iskarit per nurkka, kaaret sisällä, vinssi keulalla, alla maasturirenkaat Mangelseilla...edessä, sivuilla ja takana "karjaraudat"...

Väritys taisi olla musta/kelta/violetti, VW-Wautipisteen tarrat kyljissä...

Joku varmaan tietää laitteen nykytilasta enemmän.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...