P_Valtonen Posted October 12, 2016 Share Posted October 12, 2016 (edited) On 10/12/2016 at 7:53 PM, P_Valtonen said: Hellow Hörhöt Nyt olis taas seuraavat ahdetut työnalla. . . . . Tuossa "sarjassa" ensimmäiset jutut Remulimosa-1 (69x88) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/20062-losprojectos-kotimaista-ahdintuotantoa/ Remulimosa 2 (76x94) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/25270-kotimaista-ahdintuotantoa-remulimosa-nr-2 * Tuossa remuliveljeksistä kuvia. Nämä nyt remmivetosena, kun oli helpompi rakenne valmistaa. Osa käytetyistä osista oli aikasemmista proto-ahtimista, joten joka nikaletta ei tarvinu alkaa tekee uudestaan. * Ripottelen tähän jatkoksi 1600 vakion edistymistä tarinaa. Tänään sain viimeset rojut itte koneeseen ja niputus vois alkaa pikkuhiljaa. Edited December 10, 2020 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 12, 2016 Author Share Posted October 12, 2016 (edited) Projekti wotoa Edited October 12, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 13, 2016 Author Share Posted October 13, 2016 Nyt o parempi yhteys, niin voi paukuttaa kuvia Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 13, 2016 Author Share Posted October 13, 2016 Osat on yksinkertaisia, mutta mitotus paikoitellen halvatun tarkkaa.... Veljekset oli periaatteessa samalla mitoituksella, mutta eri ikäisyydestä johtuen ropelit oli erilaiset Quote Link to comment
VW-63 Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 Kuinka tuo remmin kiristys ja kierällä pysyminen on toteutettu? Hammashihnalla ei tuollaista tarvitsisi miettiä. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 15, 2016 Author Share Posted October 15, 2016 (edited) Remmi kiristetään ensin tuplamuttereilla kohdalleen, löysytys muttereista, sitten koko paketin kiristys yhdellä mutskulla ja toisella lukitus. Epäilin että tuplamutterien aukasu löysäis remmin kiristyksen, mutta sitä ei tapahdu. Edited November 9, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
peruskallio Posted October 15, 2016 Share Posted October 15, 2016 (edited) Omassa remmikoneessa havaintona, että remmi laajenee melkoisesti kierrosten kasvaessa, eli yrittää nousta urista ylös, samaan aikaan ahtimen vastus kasvaa ja remmi alkaa luistamaan. Jos vetää niin kireälle, ettei kovilla kierroksilla luista on remmi auto sammuksissa kuin viulun kieli ja varmasti käy laakereiden päälle. Remmin ylöspyrkimisen näkee ihan paljaalla silmällä kun kaasuttelee autoa. Omassa koneessa ahtimen pyörä muistaakseni 70mm, alkuun oli 80mm ja huomasi että luisto-ongelma pahempi pienemmällä pyörällä, kun remmiä vähemmän matkaa pyörän päällä. Tuossa systeemissä on tuo halkaisija jo niin pieni, että ihmettelen miten remmi edes suostuu kiertymään sen ympäri. Toivottavasti toimii ja hieno (yksinkertainen) toteutus, kunhan vain pitää! Edited October 15, 2016 by peruskallio Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 19, 2016 Author Share Posted October 19, 2016 Tervehdys Pirkkalaan ja kiitos kommenteista Edelliset remmi remulit (5kpl) oli pykälää lyhemmällä toisioremmillä. Siinä hihnikset oli toisissaan lähes kiinni. Tässä veljessarjassa kauempana pidemmän remmin avulla, jotta tule suurempi pinta-ala pikkuratasta vasten. Aikasemmat on omavalmiste remmit toiminu hyvin. Mitä nyt yhdessä noista alkusarjan laitteisssa oli laakerien kanssa harjoteltavaa, mutta se korjaantu suurempivälyksisellä laakerin pesällä. Tää on vaan sitä tuotekehittelyä :) Tuolla suur-suomen puollella on tehty vastaavia laitteita jo 7vuotta. Ja suattaapi olla että aikaisemman avoimemman tiedon jakamisen aikana mm. laakerikoot on tullu tuolta lainattua :) Nyt CCCP-pojilla on tullu kopioita markinoille ja tarkat mitat & laakeri tiedot on poistettu heidän sivuiltaan. Siitä vaan vakoilemaan google kääntäjän avulla www.auto-turbo.ru Nyt rakentelu ollu hetken jäissä, kun hakusessa pellinleikkaaja kiinnikeitä varten. Normi kanavani meni tukkoon ja uuden reitin aukasu tuntuu olevan sekä hidasta että hankalaa. Lisäksi niinkin arkinen osa kuin lohkon tulpat meni loppuun. Ei siinä mitään kaupasta niitä saa, mutta tää mun lohko on vähän erikoisemmalla koolla (kellään ylikokosia tallella?).... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 30, 2016 Author Share Posted October 30, 2016 (edited) Pientä edistymistä. Lohko nipussa ny. Huomenna kansiin jouset kiinni ja niiden kiinnitys Edit. Muljautettu taas kuvaa suuremmaksi Edited November 26, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 3, 2016 Author Share Posted November 3, 2016 (edited) Polttimon tänään ylitunteja töistä vapaana. Yksi mosa saatu tallista ulos ja nyt pääsee taas remulin kimppuun. Nyt aiheena kannet Edited November 26, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 3, 2016 Author Share Posted November 3, 2016 Erikoiset kannet. Sekasikiö 35.5/30 vena koolla. No pakolliset halkeema, oikasu, uudet imuvenat, pakosten hionta, seeti työt ja pariin ohjuriin helo-coil ja taas mennään (kovaa!) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 3, 2016 Author Share Posted November 3, 2016 (edited) Sitten männät Putkinen. Jp Group tavaraa, mutta mäntien mukaan AA tuote. Nyt männänrenkaat irti ja päittäisten mittaukseen..... Edit En ymmärrä miksi kännyni kuvat on tuolla postimetkin kokosena. Laitan ne jatkossa pikkukuvien edelle suurempana jälkikäteen Eli näin Edited November 6, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 3, 2016 Author Share Posted November 3, 2016 (edited) Hyvin tuntuu oleva osasten välykset kohdallaan.... Edit isoa kuva: Edited November 6, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 4, 2016 Author Share Posted November 4, 2016 (edited) Möntti saatu long-block vaiheeseen. Nyt lähtö Perjantai asioihin ja lauantaina alan ripottelee loppuosia päälle. Isoa kuvaa kehiin... Edited November 6, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 (edited) Talliaikaa saatu ja jotakin aikaankin.Lyhyt remmi asennus Ja isoa kuvaa tähänkin Edited November 6, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 (edited) Lyhyt remmi Tässä olikin jätkevän kokonen kuva, mutta muljautin nyt samaan vaivaan senkin suuremmaksi Edited November 6, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 (edited) Huima takaylitys =[ Edit - Kokeilin pidemmällä remmillä ja sillä ahdin menis kokonaan lokarin sisään. Tosin remmin kulma olis hitonpaljon parempi. - Tuossa vielä kuva suurempana Edited November 6, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 (edited) Cad hommia :)Onneksi tuttava lupas polttaa pellistä lisut mallini mukaan, niin sitten pääsen taas jatkaa asentamista Edit ja iso kuva.. Edited November 6, 2016 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 Pidempi remmi nyt harkinnassa. Tuolla kuvissa olevalla setupilla tulee ahtoime hihnapyörään hiton vähän kontaktipintaan. Yhtään pidempi remmi vaan siirtää sitten möntin jo leveemmäksi kuin itse kone. Ei tuo palliksessa tai kirpussa haittaa, mutta kuplaan laitettuna voi jo alkaa ahdistamaan. No toisaalta on niin hirveä takaylitys, ettei peltiä tarvitse alkaa pilkkomaan kuplassa, vaikka siirtäs 50cm oikealle..... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 17, 2016 Author Share Posted November 17, 2016 On tää persaukisena harrastus hidasta. Nyt pellinlisuja odotettu hetki. Eilen luvattu ensiviikolle valmiiksi. Eli lipsahti pariviikkoa odotellessa. Homman juoni on että hinta ollee kahvipaketti tai vähemmän, mutta tuotanto aika on piiiiiitkä. Pitäsköhä jatkossa oikeesti alkaa maksaa markkinahintaa näistä hommista mihin en itte pysty/kykene/viitsi, Tällä lompakon auki leväyttämisellä osat ei ruostus kii enen kuin projektin kaikki osat on asennusvalmiina :( Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 (edited) Pellin lisut saatu hetki sitten haltuun. Menee taas ihan perinteisesti; jossakin vaiheessa halkasia ja säde sotkettu keskenään tuotannon puolella. Eli renkaat 1/2 mittakaavassa. Huoh........ No pääsen nyt edes tuon suuremman kimppuun illalla Edit. Kuvaa suurennettu taas Edited November 26, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 (edited) Eka imarin puoleinen reikä tehty. Ny sitten enää tää tarkempi :) Edited November 26, 2016 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 25, 2016 Author Share Posted November 25, 2016 (edited) Raudat saatu leivottua suunnilleen paikalleen. Nyt odotellaan puolikasta, joista tilaukset kahdessa eri paikassa. Kuvan mukainen remmilinja nyt siis työn alla. Tunnistaako ohjainrullan? :) Edit.. kuva suurennettu Edited November 26, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
Kujis Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Tunnistaa, hyvää uusiokäyttöä. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 29, 2016 Author Share Posted November 29, 2016 (edited) Nyt saatu loput kilkkeet talliin. Piti käydä pyllistää leikkurit takana, niin sain noita muita silppuja asennusta helpottamaan. Mittascaalana mainittakoon että leikkeet on A4 päällä molemmat. Isomman rinkulan sisällä em. R-D sekasotkusta tullut susi rengas Edited November 29, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
JM Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Raudat saatu leivottua suunnilleen paikalleen. Nyt odotellaan puolikasta, joista tilaukset kahdessa eri paikassa. Kuvan mukainen remmilinja nyt siis työn alla. Tunnistaako ohjainrullan? :) Edit.. kuva suurennettu Sietääkö toi hihna noin päin taivutusta? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 (edited) Tästä se lähtee.... Kaarella maksimi määrä kiinnityskohtia. Alareuna 5mm alempana kuin alumiini alareunasta, niin saa helpommin hitsattua laturilta tulevaan poikittaistukeen edit- taas suurennettu kuvia.... Edited March 27, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 (edited) Vartti naapurin Ukon odotusta ja apukäsien kanssa möntti heftattu kasan puolessa tunnissa. Varsin nittumainen linjattava.....Nyt purku ja laite oikeaan hitsaukseen. Toi täytelankanen Gern ei oikein vakuuta..... Edit-1 Taas suurennettu wotoa, voi kun tää woorumi osais tän homman tehdä itte..... Edit-2 Nyt remulihihnisellä on lähes 180 astetta peittoa remmillä. Eli ei pitäs sen takia luistaa. Tuo kääntötulla rasittaa aikasta paljon, mutta katsotaan miten hihnat kestää loppujen lopuksi nurinpäin vetoa... Edited November 30, 2016 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 (edited) Ja huomenna sitten tää toinen nippuun. Tähän löysin miljuuna lootasta jonkun remmin kiristimen, tällä mennään :) Edited November 30, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 (edited) Sietääkö toi hihna noin päin taivutusta? Kappas en huomannukkaan tuota kommenttaisi tuolla välissä. *** Edit. Löysin hyvän kuvan aiheesta netin syövereistä: *** Tuolla XPZ profiililla ajattelin kokeilla. Pitkittäis tukirankojen yläpuolella ja sisäpuolelle (uran pohjaan asti) on suunnilleen sama matka. Eli taipunee molemmin päin samalla tavalla. Tai sitten ei :) Sillon hankin A-A remmin, jossa on symmetrinen rakenne ulko ja sisäpuolella. Tämä tehty molemminpäin käänneltäväksi Edited May 2, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 3, 2016 Author Share Posted December 3, 2016 (edited) Naapurin ukko tuli käväsee puikkokoneen kanssa ja kummasta hommat eteni. Huomenna pakosarja paikalleen ja vois tarjota mönttiä käyntiin =) Hyvä tästä tulee, vaikkakin verkkaiseen. Edit taas kuvia suurennettu: Edited December 4, 2016 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 3, 2016 Author Share Posted December 3, 2016 (edited) Meinasin laittaa tähän lämmönvaihtimet ja orggistyylisen höpinäpöntön, mutta suunnitelmat meni uusiksi, kun eihän tuohon ahtimen puoleen mahdu mitään putkea vaihtimelle =( Nyt laitan J-Pipet vaihtimien tilalle. Mutta tuo vaimennin puoli on vielä epäselvä. Kärmeksiä olis useampi, mutta ne ei ole tähän "vakio 1600" filosofiaan sopivat. Vakio pönttäjä on 1kpl, mutta tää on nähnyt jo paremmat päivänsä. No kattotaan mitä huomenna keksin :) Edited December 3, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 6, 2016 Author Share Posted December 6, 2016 (edited) Nyt pensapumpun paineohjaus valmis. Mitä nyt tuli väärälle puolelle jalkaa.... No saa olla tuossa vasemmalla.Greenin möökö kokosen putsarin löysin. "Lievää" ylimitotusta :) No vaihdan tuon parempaan kun löydän semmosen.Pakari nyt kiinni. Vaimennin on surkein loppuun ajettu glass-pak vai miksi tuota nyt kutsutaankaan. Meteli tullee olemaan matalampi, jos otan tuon pois ja nakkaan hittoon :(Motonetistä käyn, jos sieltä vaikka lähtis mukaan joku vaimennin tuon nykysen pöntön tilalle.Ei Tästä enää puutu kuin letkunpätkä kurveineen (ei löydy nyt missä on mun irtiletkut varastoituna) ja startti rojuineen Tuossa taas kuva suurempana *** Edited December 7, 2016 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Multa löytyis puoli-ilmainen fatboy vaimennin jos kiinnostaa. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 7, 2016 Author Share Posted December 7, 2016 (edited) Multa löytyis puoli-ilmainen fatboy vaimennin jos kiinnostaa. Kiinnostaa, jos ruuvi on klo 12. Mun läski-pojussa oli klo 6, eli ihan perseellään.... Katto kuva..... (edit. kuva ihan vinossa, kun tähtäsin änärin mukaan suoraan....) Edited December 7, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
Tanhis Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 En mä oikein edes osaa sanoa mihinpäin tämä osoittaa. Siksi ajattelinkin hinnaksi hurjaa 15€. Ja pakarin loppuosan asentoa on joku säätänyt. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 10, 2016 Author Share Posted December 10, 2016 (edited) =( Tuossa o väärässä asennossa laippa. Hinta olis muuten kohdallaan Mä muokkaan tuon oman LäskiPojun tähän sopivaksi. Kiitos kuitenkin tarjouksesta Edited December 10, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 10, 2016 Author Share Posted December 10, 2016 (edited) Pientä edistymistä. Meinaa olla tiukkaa löytää 90ast kurvi. Mutta ny laite starttausta vaillle valmis =) Edit. kuva taas suurennettu Edited December 11, 2016 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 11, 2016 Author Share Posted December 11, 2016 (edited) Suuri o kaunista. Tuskinpa vaan tän sarjan kanssa =( Edited December 11, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 11, 2016 Author Share Posted December 11, 2016 (edited) Luupää kun olen, niin silppuan tuon, vaikka Tanhiksen pöntöllä säästys työaikaa tovi... edit. kirj häröjä taas poistettu sankollinen....... (hieno yhdistelmä; kännyssä ennustava textin syöttö + näyttö kappaleina) Edited December 12, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.