Jump to content

Remulimosa 3 & 4


Recommended Posts

Nyt o pätkitty pakari liimattu takas nippuun. Illalla maalaus ja asennus takasin.

 

 

Mistäköhä sais kuplan takahelma / perä jigin, niin sais noi pakarijutut tekee niin ettei tarvitse pelätä väärään paikkaan hitsausta.

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Remuli nr3 tänään koekäytetty. Homma meni käteen kuten pääkoneistaja viekkas aikoinaan. Orggis d170mm kampuran hihnis ei riittäny kierrättää tarpeeksi siipeä, paineen nousi jäi kolmasosaan tavoitteesta. Syykin yksinkertainen; tuplahihnasessa on liian mieto välitys itte remulissa. Nyt työnalla saada d190 hihnis kampeen. Vastaava combo toiminut tuolla isommalla (d190mm) hihniksellä, tosin väärän merkkisessä kojeessa. 

 

*

 

Nyt nr4 nippuuntumassa. Tässä parempi välitys kuin nr3'ssa, vaikka on vähemmän hihnoja vaihteistossa.

 

*

 

Kuvassa aika optimi hetki; juuri kun liekki syttyy puikkoon =) 

post-37-0-56344800-1482085061_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Pommimaali + samaa sarjaa Lakka. Ny tallissa semmonen käry, jotta silmiä kirvelee. Hommat jatkuu kun sisään pääsee kakomatta

 

Päälle jäi muutama knööli rumentamaan laitosta, no ei se käyttöä haittaa

 

Ja kierrätys kunniaan; Vinotuki tuli sopivasti typ-1 takarummun sisältä käsijarruzydeemistä .............

 

Edit

kuvaa suurennettu taas

post-37-0-36019700-1482087323.jpg

post-37-0-36019700-1482087323_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Erikoinen homma, mutta vartissa hävis tallin käryistä 90%. 

Vissiin kappaleiden lämpö nopeutti kuivamisprosessia noin paljon, tms.

 

No tänään vetäsen mosan takas nippuun ja huomenna taas käynnistystä aiheena.

Sitten olen viisaampi oliko tässä nelosessa oleva vaihteisto (sekään) tarpeeksi välitetty.

Edited by P_Valtonen
Link to comment
  • 1 month later...

Sorvi vielä paikallaan, mutta CAD kuva aiheesta saatu tänään.

Tuplahihnalle paikat ja kaikki.

 

Tulee vallan kauhean kokonen, kun alkuperäsestä n.170mm koosta pompsautetaan lätylle uudeksi halkasiaksi 210mm.

Nyt ei mahu FF rojut, jollei sitten siirrä kannesta ulostuloa lounaaseen ja FF paluu taas pitäs olla sitten hihniksen alapuolelta.

 

Edit

18 / 2 / 2017 tuli tieto että limppu + modattu vauhtis sen sisään ovat valmiina.

Nyt vaan odotellaan postin saapumista =)

 

Edit-2

Taitaa olla Porwoosta Heinolaan suomen hitain postin kulku, kun ei + kahteen viikkoon tule perille asti =( 

 

Edit-3

Vittu, joo. Kuukausi odotettu osaa. Pitänee mennä hakee tuo osa itte, nin saan tän homman nytkätää eteenpäin. 

Edited by P_Valtonen
Link to comment
  • 1 month later...

Tänään koukkasin Porvoosta osat pääkoneistajalta.

Hihnis on mörkö kokoinen. Halkasia nyt 200mm, ku vakio 170mm.

Alussa oli puhe 210mm, oli se onni etten sitä saanu. FF rojujen laitto olis ollu 100% mahdotonta.

Öljyn kierto vähintäänkin haastava. Pumpun puolella siirssin lähtöä luoteeseen päin, mutten tarpeeksi.

Missä lie mittaerhe. 6mm olis vielä ollu varaa... :(

No noita kansia on suurempi kasa, jos ei tuolla toimi niin uutta kantta kehiin. 

Pumpusta siivu poistettu ja kanteen tehty uusi lähtö. Nyt lähtö muuttui yli 7mm normikohdasta

post-37-0-24513700-1490213600_thumb.jpg

post-37-0-94718200-1490213808_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Olipas talkoot!

Viilalla ohutta siivua pois sieltä ja täältä. Sitten sovitus ja taas pikkusen pois. Pumpun päässä osat mahtu olemaan ilman modaamista. Mutta tuota paluukurvia ja itte hihnistä joutu viila ihan hitosti. Tuo ff kierron lisääminen kymmenkertaisti työmäärän hihniksen osalta.

 

No, ny istuu hyvin. Huomenna ostaa remmiä, sitten pakosarjaa paikalleen ja lopuksi koesoitto.

Kyllä tää tästä, pikku hiljaa :)

post-37-0-41903100-1490556584_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...

Melkein kuukauden ajan tapellu mosan kanssa, kun ahdot on jotakin naurettavuuden ja itkettävyyden välillä.

Välillä inspis riittäny, välillä seissy yli viikon ennen kuin laitteeseen on riittäny taas räpläämis-motivaatio.

No yksi kerta kun konetta käytin, huomasin että kaasatin ja ahtimen letkuilla näyttä olevan vi**tus päällä.

Ne turpoili ja näytti että sisällä on oikeasti painetta. WTF?

 

Vanha ahtomittari fittuun.

Uusi 52mm ahtomittari paketista & tilalle. Ja alko näyttää hyvälle !

=)

post-37-0-49823500-1492800505_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Jo 0bar on periaatteessa ahtoa, yleensä ahtamaton moottori kuitenkin käy alipainealueella.

 

Kyllä puoli baaria jo persdynossa tuntuu, halpoja lisäheppoja jos vertaa että ilman ahdinta alat niitä etsimään.

 

Ahtopaine on myös vähän suhteellista, jos tuo ahdin laitettais työntämään 9mm bingin läpi pappatunturin koneeseen, on paine varmasti myös suurempi. Hyvin hengittävään koneeseen pitääkin tuotto olla jo aikas paljon isompi, että paine alkaa nousemaan. Kone polttaa happea litroissa, ei painetta itsessään.

 

remmiahtimen luonne nyt vaan sattuu olemaan lineaarinen, eli paine nousee samassa suhteessa kuin kierrokset...

Edited by peruskallio
Link to comment
  • 3 weeks later...

Pääkoneistaja on omilla laitteillaan päässyt 0,7-0,8bar tasoon max ahdoillaan. Näin tyyppiä Classic showssa Lahdessa ja annoin Remuli nelosen hälle mukaan. Nyt hää muokkaa tähän suuremman hihnapyörä. Eli välitys suhde kasvaa suuremmaksi, joten painettakin tulee enemmän. Samalla vaivalla tulee kuulemma tähän sinkku remmiseen Remuli kolmoseen myös uusi & suurempi välitteinen hihnapyörä.

 

Kun mennään yli tuon puolen baarin, alkaa vakio rojuilla olemaan jo ongelmia ilmassa niin neulaventtiilien pitävyyksien kuin pensapumppujenkin tuoton kanssa. Eikä vähäisempänä kaasarin pitävyys.

Mutta katsotaan nyt. Osat on bolt-on, joten tähän nyt paikallaan olevaan vanhaan ja hyväksi havaittuun kombinaatioon voi aina palata.

 

Toisaalta jos tuo yllä olevaan käppyrään saa joka kohtaan 0,2bar lisää ahtoja, ja yllä mainitut ongelmat ei lävähdä kasvoille, niin tavoitteeni ylittys hyvinkin runsaasti.

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...

Nyt taas hommat edennyt tovin. Olen tapellut öljyjen kanssa. Tarkemmin öljyjen menemisestä pakokanavaan. Remuli ykkösessä koekäytössä pakoputkesta tuli valkeaa savua runsaasti. Remuli kolmosessa oli sama vika. Tähän olin laittanut kasausvaiheessa 8mm imuvenoihin kumit. Ei auttanu, savutti. Valkonen savu oli kannen pakokanavassa hapettomassa tilassa höyrystyvää öljyä...

 

Sitten koneistamolta löyty 9mm pakosiin Opel kumit. Ei auta savuttaa yhä. Fuck. Tosin neljästä märästä pakokanavasta pääsin arvoon "1", mutta silti oli savua tuuheesti.

 

Tän jälkeen konsultaatiota Tuohikottiin ja sieltä varmistu pelkoni; männänrenkaissa vikaa. No osat sain ilmaiseksi, mutta motivaatiota haki hiton kauan.

 

No nyt mosa koekäytetty, ei saavuta. Jipii.. . Mutta tyhjäkäynti täysin hukassa joka halvatulla (3kpl) uä pestyllä kaasarilla. En jaksa alkaa tappelee enää, ostettava uusi. No halvimmat on n150-160e hintatasossa

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Pääkoneistaja vaihtaa työpaikkaa ja nyt olen sitte varustautunut pidempäänkin tuotantokatkokseen. :)

Kuvaa kasvatettu taas 

 

post-37-0-17555900-1499588805.jpg

Edit
Nyt 3 & 4 remuleissa nostettu uudella moniurahihnalla ahtimen kierroksia 17%. Tuskin Maltan odottaa ahtotestin tuloksia

 

Edit 30-8-2017

Remuli-3 kuskasi Pallis Doppeliani tän kesän vaparina. Nyt menty toista tonnia puoleentoista kuukauteen.

Teen persdyno testit Doppelilla ahdettuna. Poistan aitten ahdin osat ja alan tekee penkkiin uutta referenssi konetta.

En jaksa alkaa raapimaan Doppleista konetta penkkiin, jos jotakin menee pieleen, niin sitten on taas Pallis ilman konetta.

 

..

post-37-0-17555900-1499588805_thumb.jpg

Edited by P_Valtonen
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...