Guest Jukki Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Tänään hokasin että kulku alkaa olla tavallistakin verkkasempaa ja kärry pysyy mäessä ilman jarrun painamistakin sekä takavanteet ei oikein kättä kestä eli takajarrut jumittaa päälle. Eli vissiin pääsylinterivaiva, vai? Se nyt on jo tossa osina oottamassa kumisarjaa mutta tuli mieleen että voiko olla joku muukin vika jossain kohtaa vai onko ehdottomasti tosta pääsylinteristä kiinni toi jumittelu? Ja sitten esim. Hot Saarssin mukaan 66tosessa on ykspiiriset hidastuslaitteet mutta tossa on kyllä kakspiirinen eli voi olla sen korjaussarjan löytäminenkin hiukka salapoliisityötä vaativaa...Näin se elämä ja ajokauden alkupää heittelee! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 seisonna jälkee ilmenny? vois olla jarruletku takaa turvonnu umpee.. Quote Link to comment
Guest Jukki Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Juu kerro heti mistä kohtaa!! Ne kuitenkin on molemmat puolet jumissa että näin... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 jjjaa-a, voisko olla niin laatua et kummatki menny, empä tuota tiijä. siis ihan ne kumi pätkät siellä takaa :D niissä ku hajoilee se sisäkerros ja tukkii sit virtauksen, paineella menee nesteet sylkälle asti mut takaspäin ei virtaa oikein ja jää laahaa. ja sit kuumenee ja ottaa vaan kovempaa kiinni ja koht o koko pyörä juntturas savuten, been there done that. ilmausruuvi auki ja helpottaa paine, mutta eipä se mitää korjaa, helpottaa esim hinausta hiukan Quote Link to comment
Guest Jukki Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Otan heti nekin sitten kaupasta uudet niin ei tarvi arvailla. Putket on onneks aikas hyvät joten saattas lähtee letkut auki. Quote Link to comment
-AP- Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Kyllä mainittu ongelma on ihan todellinen juttu, eikä tuulesta temmattua, kuten ensimmäinen kysyjä tuntuu olettavan. Letku turpoaa sisältä umpeen tai sinne tuleen jonkinlainen palkeenkieli, joka estää paineen pääsyn pois tai vastaavasti paineen menon pyöräsylinteriin. Ei ollenkaan harvinainen vika vanhassa autossa, ei varsinaisesti liity letkun laatuun. Kakspiirijärjestelmä kuuskutosessa kuulostaa myöhempien vuosikymmenten sekasikiöltä? Quote Link to comment
Guest Jukki Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Juu kyllä toi letkun sisäinen hajoaminen on semmonen mistä oon ennenkin kuullu eli en sitä sinänsä ihmettelis vaikka oliskin menny, mutta että molemmilta puolilta yhtä aikaa nii se kuulostaa jo melkoselta yhteensattumalta. Mutta jos ne on viimeksikin vaihdettu yhtäaikaa niin voihan ne yhtäaikaa hajotakkin! Tuli vaan ensimmäisenä toi pääsylinteri mieleen ja uusin kyllä ne kumit sinnekkin ja sitten noi jarruletkut myös. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 No oliks siellä nivelet jumissa vai painetta sylinterissä? Quote Link to comment
Guest Jukki Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Painetta. Männät tuli hyvin ulos muttei menny sisäänpäin muutakun väkisin isoilla tongeilla. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 No eip siellä sit monessa paikkaa vika voi olla. Quote Link to comment
Guest Jukki Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Niin. Putkissa ei kai toivottavasti oo mitään sisäisiä "romahtamisia". Täytyy uusia noi letkut ja pääsylinterin kumit niin eiköhän se siitä. Kiitoksia kaikille vastauksista!! Quote Link to comment
Guest veewee Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Painetta. Männät tuli hyvin ulos muttei menny sisäänpäin muutakun väkisin isoilla tongeilla. Mä vaihtaisin/hoonaisin työsylinterit tuossa tapauksessa Quote Link to comment
Guest Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 jep jep mullakin kerran ollu kuplas tollanen "takaiskujarruputki" eli paine meni sylinteriin mut ei lähteny pois. Quote Link to comment
Guest Jukki Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 Painetta. Männät tuli hyvin ulos muttei menny sisäänpäin muutakun väkisin isoilla tongeilla. Mä vaihtaisin/hoonaisin työsylinterit tuossa tapauksessa Juu pyöräsylinterit on aivan puhtaat ja nyt osat oottelee tossa asennusta... Quote Link to comment
Guest Jukki Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Nyt on hidastimet taas kunnossa. Ainakin toinen jarruletku oli silminnähden särki. Siinä oli semmonen veikee pullistuma. Onpahan nyt sitten pääsylinterikin uusittu ja jarrunesteet vaihdettu taas uusiin. Jokohan nyt pääsis ajokausi kunnolla vauhtiin?? Quote Link to comment
Guest jarsat Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Lisätäänpäs vanhaan ketjuun lisäkysymys. onkohan kengät liian leveät (40mm) vai mikä mättää? jää jumiin jarrukilpiin ja on sylkän hahlon toisessa reunassa. Polkimen painamisen jälkeen kengät ei pääse menemään lepoasentoon. Quote Link to comment
Roope Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Mä en ainakaan nää missään liikkuvassa kohdassa mitään rasvaa, kannattaa laittaa niin luistaa paremmin,ite oon siihen käyttänyt kuparitahnaa. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 jep täytyypi laittaa. tarkempi tarkastelu auton kimpussa kenkä jumittaa kilven noin 2cm * 2cm ulokkeeseen. Laikkaa kengän kulmaan ja siivu pois? ylemmässä kuvassa kilvestä lähtenyt maalia pois kengän kulman kohdalta. Quote Link to comment
metake Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Mun mielestä tuo kohta josta on lähtenyt maalia, on se johon kengän kuuluukin nojata, siinä ei kuulu olla maalia vaan jotain liukastetta jotta kenkä luistaa. Ja mun mielestä noi jarrut on säädettu väärin, eli olet kiristänyt ne käsijarrun vaijerilla liikaa ja alapää on liian kaukana. Löysää ensin käsijarruvaijeri ihan löysälle, säädä alapäästä kengät lähelle (pyörittele rumpua kunnes muuttuu nahkeaksi ja vähä säätöä takas) tämän jälkeen kiristät käsijarru vaijerin. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 käsijarruvaijerin säätö nollissa hyvä kun pysyy hahlossa, jarrujen säätö nollissa ja kihnuttaa rumpuun sen verran hyvä jos kaksin käsin pyörii. jouset ei jaksa vetää yläpäästä kenkiä et sylinterit menis sisään kunnolla. vetarin päästä kun katsoo kenkää niin ulkoreuna huomattavasti alempana kuin sisempi reuna, yritän ottaa kuvan. edit. kuvia yritetty ottaa. numero 1 reuna alempana kuin numero 2 nuolen osoittamassa suunnassa ja paljon kuvista ei oikein käy ilmi. Todennäköisesti tapahtunut jokin kasaus virhe, jos vaikka huomen tutkii paremmin ja rauhassa. Quote Link to comment
Guest jarsat Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 tänään käyty vertaamassa toisiin uusiin kenkiin ja niissä toisissa oli lyhyemmällä matkalla kenkäosuutta, joten vähän sipastu kengistä siivua pois. Ehkä vähän liian pitkältä matkalta puolet pois niin olis riittänyt. Quote Link to comment
metake Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Sanoisimpa jopa että turha kasata jos sylkky ei painu sisään jousivoimalla, selvitä sen syy ensin, eikös näissä noi kumiletkut tupanneet herkästi umpeutuun? Et saa kenkiä kunnolla säädettyä jos sylkky ei toimi niinkuin pitäisi. Edit: yv Quote Link to comment
Guest jarsat Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 nyt toimii ja on jarrut säädetty kivuttomasti käsijarrua myöten, jotkut maanantai kappale kengät tms. toisessa kuplassa ei mitään ongelmaa ole ollut kyseisessä hommassa. Eikä tullut edes pahemmin puutikkuja päästä kynsien alle. Quote Link to comment
mikasa Posted March 25, 2020 Share Posted March 25, 2020 Tuommonen nööli löyty oikean takarenkaan jarrysylinteristä. Pakkautunut jouseen ja varmasti estänyt nesteen takaisin virtauksen. Joku rengas viime kesänä jäi laahaamaan aika rajusti, en muista mikä, mutta melko varmasti tuo juuri. Vissiin jarruletkusta irronnutta mujua? Pyörien männät/sylinterit putsasin ja ne ihan ok kunnossa. Letkuja rupesin irrottamaan niin eihän ne jarruputkista lähtenyt vaan myös jarruputket menee uusiksi. Pääsylinteriltä taakse menevä putki säilyi ehjänä, mutta mietin vaihtaisko myös sen. Kulkeeko se keskitunnelissa? Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted March 25, 2020 Share Posted March 25, 2020 Alunperin kulkee keskitunnelin kyljessä ulkopuolella ohjaamossa verhoilun alla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.