nalleolut Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 eli tilasin neoretrolta uuden koska vanhasta on reikä pyöreäksi kulunut,mutta uusi on väljä ja tuntuu ettei mee ees pohjaan asti vaikka kuinka yrittäis vasaralla avittaa.... ! vinkkejä! olis hyvä saada nopeusmittari pelittämään katsastukseen... vai tarviiko sen edes toimia? jos on paikallaan mittari! Quote
nalleolut Posted May 1, 2006 Author Posted May 1, 2006 ok.... eli anna vanhan suojakupin olla paikallaan,irrotan vaijerin mittarin päästä ja katson tilannetta uudestaan kesällä! matkalukema on 000000 heh. ai silleen se menee paikalleen et tarpeeksi iso hylsy ja moskaa perään.... hmm pitää tutkia! ei sinällään haittaa 4:s vaihteella 2000kierroksia 60/km/h ja 3000kierroksia niin n.80km/h.... tuli testattua! Quote
Racing Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 Kyllä mä olen saanut paikallensa ilman hylsyäkin aina,mutta tuli vaan mieleen että et lyö rasvakuppia lyttyyn. Muovi / kumivasara on toinen vaihtoehto. Quote
-tipi- Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 Viskaat reprokupin lepikkoon, ja naputtelet siitä orkkiksesta sen reijän pienemmäksi alasinta vasten. Quote
Guest Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 kyllä leimalla pitäs mittarin toimii,tosin en tiedä tuleeko siitä hylsyä.yhdes volsus tuo kulunu kuppi oli korjattu sillä et puuruuvi siihe vaijerinreikään (vaijerin lisäks)väkisin,siis piti vaijerin kii ja se pyöri mukana niin ku pitikin. toises taas oli sikaliimalla liimattu vaijerin pää kiinni. ootko muuten kattonu et vaijerin neliöpää on ehjä? kerran on sellanenkin tullu vastaan et vaijeri pyöristyny ja kupin neliö ehjä. täs vaa pienii vippakonsteja Quote
metake Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 kyllä leimalla pitäs mittarin toimii,tosin en tiedä tuleeko siitä hylsyä. Ei tarvii toimii eikä tule siis hylsyä. Paitsi jos kupla on uudempi kuin -84. Eli nopeusmittari on pakollinen vasta tuosta alkaen. Quote
hanski. Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 poralla isompi reikä, ja sikakittiä liimaksi...toiminut mulla ainakin jo yli 35tkm... Quote
Guest Mika Raussi Posted May 1, 2006 Posted May 1, 2006 poralla isompi reikä, ja sikakittiä liimaksi...toiminut mulla ainakin jo yli 35tkm... No täähän onkin sitten varmaan mukava purkaa ja kasata. Tai siis sillon on ongelmaa jos pitäs heti ajaakin. Ei nyt luulis kyl harrastamisen yhteen rasvakuppiin kaatuvan. Jos ei muuta niin hitsaa vaikka sen umpeen, ottaa toiselta puolelta kupin ja tekee siihen poralla ja viilalla rejän. Quote
nalleolut Posted May 2, 2006 Author Posted May 2, 2006 heh jos 2,5e maksaa uus niin ei siihen hintaan kyllä viitsi ruveta nykertämään poralla ja viilalla.... no kokeillaan....hitsaamaan en rupea ja sikakittiä käytän muuhun tarkoitukseen,puuruuvit kuuluu askarteluun! Quote
Olli Ristimäki Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 Jos ei muuta niin hitsaa vaikka sen umpeen, ottaa toiselta puolelta kupin ja tekee siihen poralla ja viilalla rejän. Näin tuli joku viikko sitten tehtyä, ei ollut mielestäni mahdoton homma ja säästyi yksittäisten pikkuosien tilailemiselta sekä repro-osien sovittelulta. Viime kesänä oli rautalangasta tehty väliaikaispatentti reikää tilkitsemässä, mut nyt laitoin uuden sekä vaijerin että kupin em. metodilla. Kannattaa tosiaan katsoa se vaijerikin, itsellä ainakin oli siitäkin kulmat pyöreänä. EDIT: Käsittämättömiä kirjoitusvirheitä, vaikka enää ei kai voi olla ees kännissä...vai voiko? Quote
Guest Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 Keiteleen uusi kuppi passasi ainakin mulle just eikä melkein. Siihen hintaan en vasaraan viitsi tarttua edes... talliaikani on kalliimpaa kuin 2.50e ;) Tehtaan levyjarrukeula kuplassa, jos sillä on merkitystä. Jan Quote
Guest Mika Raussi Posted May 2, 2006 Posted May 2, 2006 Ei sillä pitäs olla mitään merkitystä. Samat kupit niissä on. Eihän 2.50€ oo kallis ollenkaan, mutta kohtuuttomalta tuntuu kustannukset kun tommosta tilailee erikseen. Ei tota heppausta ja uudeleen porausta varmaan ihan varttituntiin tee, mutta jos ottaa postikulut huomioon, niin sillon se jopa kannattaakin. Quote
nalleolut Posted May 3, 2006 Author Posted May 3, 2006 kyllä tuo uus siihen sattuu ku hylsyllä ja lekalla avittaa! onneksi ei ollut vaijerin pää kauhean pyöreä ,sattuu napakasti uuteen reikään! pyöränlaakerit tarttis kiristää! kuinkas piukeelle sen etumutterin uskaltaa vetää....onnistuuko ihan pyörä maassa vai nostanko renkaan ilmaan? Quote
Jorrma Posted May 3, 2006 Posted May 3, 2006 Fillari ilmaan ja kiristys sellaiseen tiukkuuteen että prikka liikkuu nihkeesti. Quote
nalleolut Posted May 5, 2006 Author Posted May 5, 2006 joopajoo ei sattunut uus kuppi sit millään paikalleen! ei ollut mauseria tallissa mut rullamitalla vanha sisähalkaisija n.50mm ja uus 55mm..... eli on liian iso! no laitoin vanhan kupin paikoilleen uusilla rasvoilla ja pistepuikon kanssa sain lyötyä reikää sen verran kasaan et ottaa mittarivaijerin päähän napakasti..... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.