Pedalpusher Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Kävi nyt omalle kohdalle tällänen sattuma. Tilasin yksityiseltä kannet jenkeistä ja päätepysäkillä odotti murjotun näköinen pahvilaatikko joka kilisi. Viestinvaihto myyjän kanssa vielä kesken kuinka tässä lopulta käy, korvaako kukaan mitään. Paketti oli kyllä jollain summalla vakuutettu. Mutta homma on tehtävä, kävi kuinka kävi. Kartoitan nyt mahdollisia tekijöitä ripojen liimaukselle, varmasti on täälläkin asiansa tuntevaa taikuria. Voi lähestyä myös yv.llä jos ei julkisesti viitsi. Pohjanmaa ensisijainen alue, että voin toimittaa henkilökohtaisesti ja keskustella asiasta. -Mikko- Quote Link to comment
mikko k Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Tigillä noi voi hitsata kiinni. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Hirmuisen syvältä näyttää kuvasta katsottuna nuo sylinterin aukot, liekö joutuu koneistamaan pytystä rivoitusta pois tai kenties kansista tuon haljenneen päällimmäisen siivun? Parempi toki tietty se että kannet jäähtyy mahdollisimman hyvin. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Ne onkin syvät. 41cc palotilat. Kansiin onkin jo ajettu pykälää pytyn olaketta varten muttei ole vielä putkia tähän tulevaan moottoriin niin ei voi koittaa riittääkö. Pykälät on niin syvät että joistain kohdista mennyt jo läpi ekasta rivasta, joten kävi jo mielessä eilen että eka ripa pois ja sitten hitsaus lopuille haljenneille rivoille. Niitä on muutama senkin jälkeen. Quote Link to comment
JM Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Toi ripa ei liene kovin vahvasti kiinni? Lämmön siirto lienee aika mitätöntä noin pienestä liitymäpinnasta. Ite ajaisin/ajattaisin ekan rivan pois. Tietty ekaks kokeilu putkella ett kuin istuu. Quote Link to comment
multanen Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Nyt kun näkee tuon niin voisi suositella kansien pakkaamista niin että tuohon sylinterien tilalle laittaa reilunkokoisen palan vaneria. Voisi vaikka laittaa narulla tulpan reikien läpi kiinni. Pelkät pehmusteetkaan ei välttämättä auta kun kuljetusliikkeen Rane heittää paketin kaaressa betonille. Ehkä joku tiukka laatikko styroksilla vois tietysti toimia. Quote Link to comment
Jorrma Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Eihän tässä vaneria tarvi, kyse ripojen korjauksesta. Togillä mä noi sipasisin, toisaalta ei se kansi noita murusia mun mielestä kaipaa. Quote Link to comment
multanen Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Eihän tässä vaneria tarvi, kyse ripojen korjauksesta. Togillä mä noi sipasisin, toisaalta ei se kansi noita murusia mun mielestä kaipaa. Joo oikeassa olet, ei näitä kannata kenenkään pakata kunnolla. Vastaanottaja hitsaa sitten aina togilla kuntoon. 5 Quote Link to comment
Pedalpusher Posted December 13, 2016 Author Share Posted December 13, 2016 Samaa mieltä JM, on niin seitinohuesti eka ripa enää kiinni että sen jäähdytysefekti taitaa olla minimaalinen vaikka sen kiinni jättäiskin. Tuossa kuvassa irtonaisena olevat palat ovat niitä jotka sielä kilisi jo valmiiksi paketin pohjalla. Jos kuvia tsuumaa, niin näkee aika selkeesti murtumia sielä täällä, jotka aika tasan tarkkaan ratkeevat siinä vaiheessa kun ekan kerran ajetaan lämpöiseksi jos jättää korjaamatta ja seuraavat palat on betonilla. Ja tuollainen 2276 FK89 ajomoottori 41cc palotilalla saattaa tarvita kaikki jäähdytysrivat mitä on antaa. 2 Quote Link to comment
Maasturi Posted December 14, 2016 Share Posted December 14, 2016 Poista rikkoontuneet jäähdytysrivat ja varmista, että sylinteriputken reunat eivät pohjaa kansimateriaaliin ainoastaan syl.putken yläpään tiivistepinta saa tukea sylinterikanteen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.