Jump to content

Ryyppy ei toimi...


Recommended Posts

Kyseessä -72 1300 kupletti.

Kaasarin ultrapesun jälkeenkään automaattiryypytin ei toimi.

Voiteluyritys aseöljyllä ei auttanut.

Sehän pitäs kaasupolkimen polkasulla jäädä ryyppyasentoon,ei jää.

Noh..käyn ennen starttia sormeilemassa ryypyn päälle,ryyppy tippuu polkasun jälkeen alemmas muttei riittävästi.

Juhannuskin meni,joten ryypyttely sais loppua..

 

Onko joku akseli kulunut/taipunut sen verran ettei pelitä?

Kiristysmutteri ei ole liian kireällä,vaikuttaneeko edes?

 

Millä pitää voidella että toimii?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-3035-0-94023800-1498360929_thumb.jpg

Link to comment

Tuon kannen sisällä on metalli kierukka. Kylmänä kääntää ryypyn päälle ja auton käydessä saa sähköjohdosta virtaa, lämpeää ja kääntää ryypyn pois.

 

Koita ensin säätää tuota kantta. Jos ei auta ja läppäakseli ei muuten tunnu nihkeältä kääntää niin oisko vikaa siinä ryypyn metalli kierukassa.

post-372-0-44282400-1498385358.jpg

Link to comment

Kannattaa kansi irroittaa ja kokeilla että läppäalseli liikkuu ilman jousta.Sitten asentaa kansi takaisin kiertämällä jouseen avausjännitys.

Edited by hpa
Link to comment

Kiitos!

Tuo avausjännityksen säätö?

Mites paljon sitä kannattaa säätää....Jos pikkasen avaat tietoa lisää,minulla kun sitä(kään) taitoa ole.

Joskun oon miettiny,että kannattaako näin hölömön pitää tällasta vanhempaa autoa...TOSIN täältähän tietoa saa.

 

Mielenkiintoista touhuahan tämä on ja mukava verestellä vanahoja muistoja,kupla kun oli eka oma auto.En muista mikä malli,

mutta-60 luvulle menee.Oon koittanu ettiä valokuvia siitä,ajan hammas(eukko)syönyt,niissä kun oli sen aikanen pimu melko ohkasissa vaatteissa mukana ;)

Link to comment

Nonni...otin jousikotelon auki ja ylläri ylläri:

Tappi johon jousi tulee kiinni,oli vinossa väärään suuntaan!?

Eli kun jousen laittoi tappiin,niin kiristettäessä lipes irti.

Käänsin varovasti tapin oikeaan suuntaan,nyte tuntuis pelaavan.

Kukahan on kasannut sen joskus?

Onko muuten mahollista laittaa tappi väärinpäin?En hirvannut irroittaa sitä mustaa muovipohjaa...Kupletti lähdössä J;suuhun oikealle omistajalleen ajoon

loppukesäksi. Minun taidoilla&tuurilla olisin saanu jotain rikki/väärinasennettua..

On tietty mahollista,että joku teistä tietävistä tyrmää hommani..Se jousi vain ei muuten pysy.

Kertokaa ny kuitenki teinkö hölömöyksiä,kiitos.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...