Guest Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Kuplaan ihan eteen pitääs laittaa uutta peltiä.Mikä mahtaa olla palan nimi että osaa ostaa oikean?Kuinka paha homma on vaihtaa?Onko runkopalkin pohja?Ei nääs mitään käryä.. : ) Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Siis mihinkähän kohti? Selaile vaikka hotcarsin sivuja ja kattele mikä näyttäis sopivalta. http://www.hotcars.net/loadframe.asp?page=prod/prod1K40.ASP Esim lattiapelti: Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Jep.Eli ei lattiapelti,sen eteen.Runkopalkin pohja näyttäis oikeelta mutta kun en ole varma.Ei oo mahollista nyt päästä auton allekaan. Quote Link to comment
joksa Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 "runkopalkin pohja" Tulee juurikin sinne ihan runkopalkin etupäähän. Toinen vaihtehto on vararenkaan kotelon pohja, joka tulee ihan eteen korissa. Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 No tuossa on oikean näköinen pala.Sellanen muistikuva on että ei ois ihan tasainen vaan pikkasen kaareva.Ja rapea. : ) Quote Link to comment
Ketsa Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Luultavasti sitten rapeaa etuakselin kiinnityksissäkin. Kohtuu paskamainen remppa. Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 No ei kyllä näyttäny olevan mätää muualla kun kuskinpuolen lattiapellin etu/sivuosassa siinä viistossa kohassa ja yllämainittu paikka.Osaiskohan joku raakasti arvioida kuinka kauan asiansa osaavalla kaverilla tollaseen hommaan menisi?Budjetointia pitää hieman laskeskella kun omaa ammattiaitoa tollaseen ei ole.Tällä autolla en lähde harjoittelemaan,sitä varten on toinen aihio jota ei enää saa pilattua. : ) Quote Link to comment
Racing Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Luultavasti sitten rapeaa etuakselin kiinnityksissäkin. Kohtuu paskamainen remppa. Yhdyn edelliseen kommenttiin. Pirun kallis teettää jos tehdään kunnolla. Nyrkkipajat kyllä leipoo "ratsupaikkoja" pisteillä sinne tänne ehkä satasella tai kahdella en tiedä paikkakuntasi hintatasosta. Jos joku harrastaja suostuu tekemään niin sitten on eri asia. Yleensä tosiaan tahtoo olla akselin allakin pehmeetä ja joka johtaa siihen että akseli pitää kokonaisuudessaa purkaa irti ja bensatankki yms. ja jos pultit menee akselista poikki niin lisää harrastusta. Ja tämän jälkeen kulmien suuntaus jne. Muutenkin nuo peltihommat semmoisia että kallista on jos ei itse pysty tekemään. Monenlaisia suorituksia tullut nähtyä,joissakin hitsattu akselikin pellinpaloilla ja pisteillä kiinni palkkiin... Toivottavasti en maalannut piruja seinille ja sulla olis hyvä aihio. Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Saa maalailla.Lähtökohtana pidetään tuota nopeasti todettua pientä mätävikaa.Sittehän sen näkee löytyykö muuta mukavaa.Eihän nämä koskaan tietenkään mene helpoimman kautta. : ) Yksi harrastaja tosiaan tulee tekemään.Kattotaan nyt jos käy niinkuin Ketsa ja Kyösti sanoo ni sitte saapi ittekin tehdä jotain,varsin mukavaa.Kiire tällä ei ole eikä ollenkaan tarkoitus tehdä huonoa vaan huolella.Ei halvimmallakaan vaan tervettä järkeä käyttäen,kaikesta ei tarvii maksaa liikaa.Harmittavasti vaan en itse tollasta hallitse.Kiirekään ei ole,tarkoitus oli vaan leimata ja tämä kesä mennä ajellessa ja talvea vasten kattoa tarkemmin kaikki.Korissakin pientä paikattavaa on mutta niistä selviän itse. Quote Link to comment
Racing Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Tälläisen hain eilen. On sitte jo melko huonossa hapessa oleva. tämäkin ajosta jäänyt ja pari vuotta seissyt. Etuakseli on suurinpiirtein yhdellä pultilla "kii". Tosin sitä ei enää korjatakkaan. Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 No ei mun iha tollaselta näytä.Nopeasti katottuna tosiaan runkopalkki vaikutti pohja poislukien hyvältä.Samoin akselin ympäristö.Lattiapellissä ei muualla pahaa kuin aikasemmin maintussa paikassa.Vararenkaan kotelossa pientä alkavaa korroosiota.Korissa lukuisia kohtia joista ovien alareunat pahimmat ja lokarit mennee vaihtoon.Sisälokarit on kovat.Samoin lämpötunnelijutskat.Takapenkin allakaan ei mitään sanomista.Astinlaudoista ei muuta kun kumit jäljellä ja tod.näk lautojen kiinnikepaikatkin menee uusiksi.Sisusta ja tekniikka onkin sitte sitte loistavassa kunnossa.Ei itse korissakaan mätää ole,pintaruostetta vaan. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Joskus "moni kakku päältä kaunis" pitää hyvinkin paikkansa. Tämän kopan alta löytyi tämmöinen runkopalkin etupää. Eipä katkenneet pultit avatessa kun lähti pulttien mukana palat runkoa. Quote Link to comment
Guest Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Oli muuten meikän kupla viime syksynä leimanäytössä.Sillon ei tehottoman etujarrun takia menny läpi.Jonka jälkee ed.omistaja ajo talliin kun ei jaksanu korjata.Ruostevioista ei ollu mitää mainintaa.Aika huonoon kuntoon on silti menny vaikka tallissa talven betonilla seissy. Quote Link to comment
Guest Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Joopajoo.Eipä sitä runkopalkin pohjaa tarviikaan vaihtaa.Kerrankin näin että näytti pahemmalta mitä on; kovaa peltiä muuten mut pieni pala haperoa.Varapyörän koteloon pohja kyllä saattaa kaivata lisävahvistusta. Quote Link to comment
Guest Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Nyt on pohjan pahimmat ruostevauriot korjattu,eipä sinne kahta paikkaa enempää tarvinnu lyödä.Suuri kiitos hitsareille.Taas ollaan lähempänä leimaa.Muuten on pohja kovaa peltiä mutta orastavaa korroosiota löytyy joten työtä riittää ja se on vaan hyvä. ; ) Quote Link to comment
Guest Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Nyt on pohjan pahimmat ruostevauriot korjattu,eipä sinne kahta paikkaa enempää tarvinnu lyödä.Suuri kiitos hitsareille.Taas ollaan lähempänä leimaa.Muuten on pohja kovaa peltiä mutta orastavaa korroosiota löytyy joten työtä riittää ja se on vaan hyvä. ; ) Leimaa se nyt sit vaan... ettei hitsarit hitsannu turhaan ;) Quote Link to comment
Guest Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Leimataan heti kun keretään! : ) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.