nalleolut Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 ostin uudet etuiskarit eräältä harrastajalta, mutta prkl ovat liian lyhyet.... ei ole tarkoitettu madalluskeulaan vaan ihan normi iskarit.... uusista puuttuu. suojaputki päälle ja mutterit ja kumit yläpäähän. nämä ajattelin ottaa vanhoista mutta ei vattu ei irtoa tuo suoja putki ollenkaan ja muutenkin uusissa iskareissa on yläpää erillainen ku vanhoissa . ei ole paikkaa mistä pitää vastaan ku kiristää paikoileen... stna.... hc:n kuvastossa on vastaavat etuiskarit 66ja uudempiin..... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Niin ostit iskarit, jotka ei käy paikoilleen. So? Quote Link to comment
nalleolut Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 miksi ei kävisi jos 66 ja uudemmat? puuttuu vaan osia..... paska.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Jep.. No ostit sitten iskarit, joissa ei oo kaikkia osia. Kannatti varmaan. Quote Link to comment
nalleolut Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 halvalla sai.... no juu iskarin kyljessä teksti: sachs 26x143a 28 1700 471 133 liekkö samaa mitä hc:ssä myyvät...? Quote Link to comment
Ketsa Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Siinä käytössä missä suurin osa kuplista nykyään on, ei suojaputkea tarvita. Quote Link to comment
nalleolut Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 ai jokkis kisoissa...heh . tulee myös hiekkatietä ajettua paljon joten varmaan ihan ok olis nuo suojaputket.... mites nää iskarit kiristetään ku ei oo päässä sitä hahloa johon saa esim lukkopihit kiinni.... oudot.. Quote Link to comment
Sakke Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 eipä oo ollu koskaan mulla noita suojia..sen "ulokkeen" voi tehä vaikka rälläkällä.. Quote Link to comment
nalleolut Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 ok... onhan noissa iskareissa kyllä se kohta mutta se on kierteen alapuolella. se mikä vielä oudoksuttaa ku ovat liian lyhyet....ainakin 10cm... ja kaveri jolta ostin on ne kuplaan ostanu. pitää soittaa sille... Quote Link to comment
Racing Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Kannattaa ostaa ne tavarat sellaiselta joka tietää mitä myy. Madalluskeulaan tarkoitetut iskarit on liian lyhyet normaalikeulaan. Jos ne on madalluskeulaan tarkoitetut niin auton saa laittaan tosi tonttiin ennenkun ne sopii sinne alle pituudeltaan. KK:sta on joskus ainakin saanu ostaa kyb iskareita jossa riittää pituus normaalikeulaan ja reilusti madallettuun,mun kuplaan on vissiin sieltä entinen omistaja ostanut ja hyvät on. Quote Link to comment
nalleolut Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 juupa juu ei edellinen omistaja tienny oli tullu osakasan mukana. käyn huomenis selvittelemässä koodin perusteella mihin sattuisi... Quote Link to comment
nalleolut Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 paketin päädyssä lukee sachs vw b 47338 onko kellään kirjaa josta tietoa löytyisi..... Quote Link to comment
nalleolut Posted May 31, 2006 Author Share Posted May 31, 2006 SACHS 471 133 Shock Absorber Super Touring * Suspension : for vehicles with standard chassis * From Model Year : 08/1965 * Fitting Position : Front Axle * Labour [h] : 0,65 * Shock Absorber Mounting Type: Top pin, Bottom eye * Shock Absorber Type: Oil Pressure * Shock Absorber System: Twin-Tube sopivuus: VOLKSWAGEN : KAEFER 1200 1.2 (11) (25 kW ; 01/1960 - 12/1985) 1300 1.3 (27 kW ; 08/1965 - 07/1970) 1300 1.3 (11) (29 kW ; 01/1965 - 07/1970) 1300 1.3 (11) (32 kW ; 01/1970 - 01/1973) 1500 1.5 (11) (32 kW ; 08/1966 - 11/1973) 1500 1.6 (37 kW ; 07/1970 - 01/1973) 1600 (Mexico) (34 kW ; 05/1973 - 09/1992) 1600 i (Mexico) (34 kW ; 10/1992 - 07/2003) KARMANN GHIA Coupe (14, 34) 300 (32 kW ; 01/1965 - 12/1966) 1500 (32 kW ; 01/1966 - 12/1969) 1500 (40 kW ; 08/1961 - 05/1970) KARMANN GHIA Convertible (14, 34) 1300 (33 kW ; 01/1966 - 12/1966) 1500 (29 kW ; 07/1964 - 07/1974) 1500 (33 kW ; 01/1966 - 12/1969) mutta miksi nämä ovat liian lyhyet? n.10cm puuttuu! Quote Link to comment
Per Jernström Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Mitkä ovat mitat täysin kokoonpainettuna: täysin ulosvedettynä: ? Quote Link to comment
-AP- Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Sulta puuttuu nimenomaan se stopparikumi-yläpäähässäkkä, eikös sillä tule vakioiskariin se tarvittava lisäpituus? Quote Link to comment
nalleolut Posted June 1, 2006 Author Share Posted June 1, 2006 eli tuleeko nuo tuohon kierreosaan kiinni? vai tunkkaanko tukivarsia raaasti ylös... Quote Link to comment
Tomppa Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Eh... Asennus iskareille yleensäkin lienee parasta tehdä niin, että kiinnittää yläpään ensin, päästelee autoa alemmas ja painaa alaostasta silmukan paikalleen tukivarren tappiin. Vielä mutteri perään niin ei karkaa vauhdissa... Quote Link to comment
Guest Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 ovat sun ostamat iskarit oikeat.niihin ei kuulu alunperin sitä suojaa ja muita hiluja mukaan jotka pidentää juurikin n.10cm.nykyään kun nuo tarvike iskarit jota kuplaan tyrkytetään eivät ole taas yhteensopivat tuon orkkis yläosan kans(iskari) vaan valmiit alle ja valmiiksi sen suojan kans varustettu.tää nykymalli on ilman pohjaan lyöntikumia,jonka taas tuo alkup iskarin "yläpään jatke"pitää sisällään!!!! Quote Link to comment
Guest Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 no tulipa äkkiä väliin tekstiä,tuo weewee.n kuva on juuri siitä "jatkeesta"jonka läpi ei TODELLAKAAN kuulu tulla se iskarin tappi!!ELI TUO ON LISÄ OSA SEN ISKARIN JA AKSELIN VÄLIIN JOTA TULEE KÄYTTÄÄ ORKKIS ISKARIN KANS.toimii siis mnyöäs pohjaan lyöntikumina!!! sinisessä osassa on jenka sisällä johon iskarin yläpää tulee jenkata. Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Itsekkin hain juuri ennen vappua kovalla kiireellä hotmatsilta nuo jatkopalat ja asentamaan ryhtyessä huomasin, ettei niitä tarvitakkaan uusien iskareiden kanssa. Quote Link to comment
Tomppa Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 No jopas... aina oppii uutta. Väärä teksti editoitu veks. Pahoittelut. Quote Link to comment
nalleolut Posted June 2, 2006 Author Share Posted June 2, 2006 homma hoidettu hc:ltä tulee tavaraa.... pääsee asentamaan... cd-boksi hyppii liikaa ku etuiskarit pikkasen loppu. Quote Link to comment
nalleolut Posted June 16, 2006 Author Share Posted June 16, 2006 suunnitelmien muutosten takia asennus osat ovat hyppysissä vasta nyt! kysymys tuossa kumiosassa on tuo ylempi pää eli ufon mallinen niin kuuluuko olla noin päin vai pitääkö tuo saada pingotettua myös iskarin putken päälle alaosasta? vai teenkö suoja putken tuohon väliin vanhasta rasva tuubista? Quote Link to comment
Guest veewee Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 tosi riski kaveri voisi sen pingottaa, mutta ei sitä kuulu siihen pingottaa eikä se putki tarvi mitään suojaa Quote Link to comment
nalleolut Posted June 17, 2006 Author Share Posted June 17, 2006 ny o iskarit vaihdetty kiitos kyösti avusta:lämpöä ja lekaa... oman rastinsa antoi laiskuus . vaihdoin iskarit eturenkaat paikallaan. alakiinnitykseen oli jumiutunut alaholkit vaati lämpöä,crc:tä ja lekaa.... ,myös yläkiinnitykseen piti porata isompi reikä... vanha reikä 12mm uus 15mm. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.