seppo mäntykivi Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Otin koneen möhköstä, ja koneessa oli keinuvipuakseli paskana. Keinuvipu oli päässyt nakuttamaan venttiililautasen kololle. Laitoin toisen akselin (käytetyn) ja koneen pallon persuuksiin. Nyt käy, mutta nakuttaa. Ilmeisesti venttiilit/säätöruuvit eivät ole toisiinsa sopivia. Tilasin uudet ruuvit ja kysynkin teiltä arvon herrat: Kuinka kauan pitää ajella etä kuluvat toisiinsa sopiviksi? Quote
Racing Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Otin koneen möhköstä, ja koneessa oli keinuvipuakseli paskana. Keinuvipu oli päässyt nakuttamaan venttiililautasen kololle. Laitoin toisen akselin (käytetyn) ja koneen pallon persuuksiin. Nyt käy, mutta nakuttaa. Ilmeisesti venttiilit/säätöruuvit eivät ole toisiinsa sopivia. Tilasin uudet ruuvit ja kysynkin teiltä arvon herrat: Kuinka kauan pitää ajella etä kuluvat toisiinsa sopiviksi? Siis miten keinuvipukseli voi olla niin paskana että nakuttaa jousilautasen paskaksi. Vai tarkoitatko että venttiilin varren pää on koloilla? Kuva selventäisi. Jos venttiilinvarsi on päästä kulunut niin Cash capsit eli suojahatut ja tai nivelsäätöruuvit voisi olla vaihtoehtona. Et saa vakioruuveilla ainakaan säädettyä muuten välystä normaalin rakomitan kanssa,siis jos varsi on kuopalla keskeltä. Quote
seppo mäntykivi Posted June 6, 2006 Author Posted June 6, 2006 Keinuvipuakselista oli pettänyt lukitus, ja keinu oli siirtynyt sivuun ja hakannut lautasen kuopalle. Venan pää on hieman rosoinen, tosin dremelillä sitä hieman hioin. Quote
Racing Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Keinuvipuakselista oli pettänyt lukitus, ja keinu oli siirtynyt sivuun ja hakannut lautasen kuopalle. Venan pää on hieman rosoinen, tosin dremelillä sitä hieman hioin. Niinpä tietenkin,olisihan pitänyt ajatella että sokka pettänyt. Kokeilisin laittaa itse nuo halvemman malliset nivelsäätöruuvit ja lash capsit ne ei paljoa maksa jos kerta varren päässä on vikaa. Onko moottorissa varmasti vakionokka ja jouset? Jos jäykät jouset ja vakiosäätöruuvit joissakin tapauksissa nakuttaa. välystä imuun 0.10 ja pakoon 0.15. Quote
seppo mäntykivi Posted June 6, 2006 Author Posted June 6, 2006 Puheitten mukaan virinokka, alle 300 astetta. Mikä on: lash capsit? Quote
Racing Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Puheitten mukaan virinokka, alle 300 astetta. Mikä on: lash capsit? Venttiilinpään suojahatut. http://www.aircooled.fi/shop/products_p ... _Small.JPG Quote
Marko Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=342 Quote
seppo mäntykivi Posted June 6, 2006 Author Posted June 6, 2006 lash capsit ja noi vaan tyrkätään venan päähän? Kansi on paikoillaan. Quote
Racing Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 lash capsit ja noi vaan tyrkätään venan päähän? Kansi on paikoillaan. Sinnehän ne tyrkätään : D Mutta keinuvivustopukin geometria pitää sitten tarkistaa,puolella nostolla venttiilinsäätöruuvi samassa linjassa venttiilinvarren kanssa. Eli prikkaa keinuvivustopukin ja kannen väliin mahdollisesti noiden paksuuden verran. Vakioruuveilla ei kovin hiljaista saa jäykillä jousilla,aina se jonkin verran nakuttaa. Ja kattoa kannattaa että molemmat venat on 8mm,joskus on 9mm pakovenoja. Quote
seppo mäntykivi Posted June 6, 2006 Author Posted June 6, 2006 Kiitän ja kumarran, lash capsit on tilattu! Quote
Kurre Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Keinuvipuakselista oli pettänyt lukitus, ja keinu oli siirtynyt sivuun ja hakannut lautasen kuopalle. Venan pää on hieman rosoinen, tosin dremelillä sitä hieman hioin. Tästä olisi kivä nähdä edes kuva. Siis keinuvipu on hakannut venttiililautasen kuopalle? Quote
-tipi- Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Itse taas kaipaisin kuvaa nakuttavasta koneesta. ;o) Quote
Guest Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Itse taas kaipaisin kuvaa nakuttavasta koneesta. ;o) Olisko melkein sama jos laitan kuvan nalkuttavasta naisesta :) Quote
-tipi- Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Olisko melkein sama jos laitan kuvan nalkuttavasta naisesta :) Ei tarvi, tääl o live-feediä joka talli-illan jälkeen... Quote
seppo mäntykivi Posted June 8, 2006 Author Posted June 8, 2006 No niin, lash capsit asennettu ja kone oli hiljainen seuraavaan starttaukseen saakka. Sama rallatus jatkuu..... Quote
Racing Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Se on sitten normaalia rallatusta. Jos koneessa on kerta jäykät jouset. Kun nyt voi sulkea pois kuluneet venttiilinpäät. Tai vaikea sitä tästä on kenenkään sanoa mikä on normaalia ja mikä ei, kun ei kuule käyntiä. Quote
seppo mäntykivi Posted June 8, 2006 Author Posted June 8, 2006 Kun kone oli hetken hiljainen, niin ero on suuri verrattuna nykytilaan. Kävin pikku lenkillä auton kanssa ja kulkupuoli oli kyllä kohdallaan. Quote
Racing Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Voisko työntötangot olla kierot -> välykset muuttuu? jos hetken on ollut hiljainen kerta Quote
Guest Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Mitka tyontotangot siella on? Vakio alumiiniset vai teraksiset? Terastangoille valykseksi 0, kylmana. (tanko pyorii sormin pyorittamalla vapaasti mutta valysta ei tunnu) Se kasvaa koneen lammetessa yli 0.15mm:iin Alumiinitangoille 0.15mm valys kylmana, se PIENENEE alle 0.10mm:iin kuumana. Jos sulla on terastangot ja vakio venavalys, niin taatusti pitaa metelia. Jan Quote
seppo mäntykivi Posted June 8, 2006 Author Posted June 8, 2006 vakiotönärit on. Hermot meni, kone pois ja purkuun. Quote
Racing Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 Oliskahan nokkalaakerit aivan loppu ja välykset muuttuisi sen takia. No sen näkee jos koneen purkaat. Quote
seppo mäntykivi Posted June 23, 2006 Author Posted June 23, 2006 Dodii, vikoja oli seuraavasti. 3:sen pakoventtiili ei päässyt liikkumaan kunnolla, kolmosen puolelta puuttui unohduspelti, kolmosen männäntapin hela oli kiertynyt peittäen öljyaukot kiertokangessa. Samalla leikkaumia sylinterissä. Niin ja laakerit aika loppu, paitsi nokan laakerit olivat kunnossa. Lohko muuten mitoissaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.