UltraVW Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 (edited) No niin -65 kuplaan pitäisi hommata uudet lämpökotelot. Selaisin haulla ja onhan noita keskusteluja, siltikin laitan uuden josko näistä tullut jollekkin jotain uusia kokemuksia, laatu vaihtunut tms.? Igp, ei ilmeisesti edelleenkään mistään kotoisin? Sitten ilmeisemmin paras ja kallein klassic fab joka huippulaatua. entä Klokkerholm taitaa olla sama kuin igp? Paruzzi myy jotain joka sopisi muokkauksella 68 vanhempiin ,kenehän tekele? Mitähän nuo hot carsin myymät ovat, sielläkin kahta lämpökoteloa vintage ja tavallinen , mikähän ero niilläkin on ja kenen tekeleet? Sitten olisi vielä Tanskalaisten jopex joka kait ihan kohtuullinen istuvuudeltaan ja laadultaan? Onko vielä muita? Mielipiteitä on kuin persereikiä mutta kertokaa ihmeessä? Ehkä tuo klassic fabin yht. 600e koteloiden hinta on vähän liikaa mutta jos laatu natsaa hinnaltaan niin mikähän kotelo pitäisi valita? Kriteereinä istuvuus ja materiaalin vahvuus? Edited September 19, 2017 by UltraVW Quote Link to comment
jarkki86 Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 Igp taisi olla hotcarsin merkki noille tavallisille ja laatu sen mukainen. Lattiamaton kiinnityslieve 5cm liian takana, prässiruttuja, ohi menneitä pistehitsejä ja muutama korin/pohjalevyn kiinnitysmutteri oli hitsattu puoliksi reijän päälle yms...toki kyllä niistä ihan asiallisetsai, vaatii vaan vähän töitä. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 Mun mielipide näistä osista on, että näissä ei kannata säästää! Ostin omaan -61 projektiin ohutta kurmua olevat vintage-kotelot. Maksoin 150e parista, työtunteja mennyt lukemattomia, että sai istumaan ulkopinnoiltaan korin muihin osiin, sitten ei osa rei'istä osu pohjalevyyn. Hermoja 400e edestä. Eilen saapui hookys panelista uudet laadukkaat pohjalevyt näihin, 150e, koska alkoi ketuttamaan kun kohta joutuu alkaa tekemään mock-up kokoonpanoa korille, pohjalevylle, oville jne. Työtunteja vielä menossa lukemattomia kun irrotan vanhat kotelonpohjat ja asettelen uudet paikoilleen. Eikö siinä jo tullut 600e klassicfabin koteloiden edestä syitä :D Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 Investoin ite Virtasen tekeleisiin early ovaalin kohdalla. Unohda kaikki alle 300€/kpl kotelot jos haluat istuvat ja tukevat. Toki monelle kelpaa 69€/kpl kotilot. On nekin laitettavissa mutta jeesus mikä työmaa - ja ovat toki kilohinnaltaan halvat myös eli se hentonen pohjamaali on 1/3 pellin paksuudesta Quote Link to comment
UltraVW Posted September 19, 2017 Author Share Posted September 19, 2017 Ok, hyvää tietoa. Entä jopexit? onko kellään niistä kokemuksia? Halvat Tanskalaiset mutta kun oli painoista kysymys nää painaa 8kg ainakin tän sivuston mukaan http://www.vw-ersatzteilvertrieb.com/en/VW-Beetle-Parts/Body-parts/Warm-air-channel-parts/heater-channel-pre-67-left.html?listtype=search&searchparam=heater Tiedä sitten miten istuvat ja miten paljon orggikset tai parhaimmat ei orggikset painaa? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 Rutut ihan saman näköiset ja samoissa paikoissa ku IGP / Klokkerholm kotiloissakin. Tolla rahalla ei vaan saa kummoisempia. Painoa on toki joo koska sisällä on erillinen lämpökotelo noissa uudemmissa yleismalleissa 56-> paksuus usein 0.6mm pintaosissa. Quote Link to comment
UltraVW Posted September 19, 2017 Author Share Posted September 19, 2017 Ok, eikös uudemmissa pidäkkin olla se putki siellä sisällä? Tosin kaikissa noissa tarvikekoteloissa ei taida olla edes sitäkään, kumpi sitten on parempi putkella vai ilman (kotelon kuivana pysymisen kannalta)? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 19, 2017 Share Posted September 19, 2017 Juu 56-> se tuli taas tehtaallakin mukaan. Kai se pysyy yhtä kuivana/märkänä on sitä tai ei. Suojattava noi on kuitenkin joka välistä. Korvikemalliset usein on niin että tosta samasta mallista on veivattu vaan puhkomalla tuo lämmöntuloreikä eei kohtaan että käy eri vuosimalleihin. Muoto lähes kaikissa sama. Quote Link to comment
Pasi Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 On 19.9.2017 at 7:18 AM, UltraVW said: No niin -65 kuplaan pitäisi hommata uudet lämpökotelot. Selaisin haulla ja onhan noita keskusteluja, siltikin laitan uuden josko näistä tullut jollekkin jotain uusia kokemuksia, laatu vaihtunut tms.? Igp, ei ilmeisesti edelleenkään mistään kotoisin? Sitten ilmeisemmin paras ja kallein klassic fab joka huippulaatua. entä Klokkerholm taitaa olla sama kuin igp? Paruzzi myy jotain joka sopisi muokkauksella 68 vanhempiin ,kenehän tekele? Mitähän nuo hot carsin myymät ovat, sielläkin kahta lämpökoteloa vintage ja tavallinen , mikähän ero niilläkin on ja kenen tekeleet? Sitten olisi vielä Tanskalaisten jopex joka kait ihan kohtuullinen istuvuudeltaan ja laadultaan? Onko vielä muita? Mielipiteitä on kuin persereikiä mutta kertokaa ihmeessä? Ehkä tuo klassic fabin yht. 600e koteloiden hinta on vähän liikaa mutta jos laatu natsaa hinnaltaan niin mikähän kotelo pitäisi valita? Kriteereinä istuvuus ja materiaalin vahvuus? Minkälaiset lämpökotelot laitoit? Seuraavaan projektiin joudun todennäköisesti nämä vaihtamaan niin siksi kysyn.. Quote Link to comment
UltraVW Posted May 23, 2018 Author Share Posted May 23, 2018 22 minutes ago, Pasi said: Minkälaiset lämpökotelot laitoit? Seuraavaan projektiin joudun todennäköisesti nämä vaihtamaan niin siksi kysyn.. MOi En vielä minkäänlaisia. Ajelen tän kesän vielä noilla vanhoilla, jos ens talveksi sitten tilais jotkut kotelot? Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 23, 2018 Share Posted May 23, 2018 Ota Pasi KlassicFab:in kotelot.. Esmes tuolta, toimitus toimii hyvin: https://www.vwsplitparts.com/category/heater-channel Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.