Sakke Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Vinkkejä kaivattas asiaan.Onko kukaan suomessa kaventanut ja jos on niin mitenkä?Voi myös vastata yv:llä jos haluaa. Tossa tutkiskelin ja ei vaikuta ainakaan mitenkään kovin yksinkertaiselta hommalta...Runkopalkkeja ei viitsisi kovinkaan helpolla alkaa silpomaan.. Quote Link to comment
joksa Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 Jonkinmatkaa luulis kapenevan, jos muuttaa iskaritornin tai ulkopuoliskon vaikka yhdestä paksummasta plootusta tehtyyn. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 jällee kerra kcw arkistois o joku pätkä. siinä otettiin se iskaritolpan uloin kuori veks ja putkien päistä palat pois ja sitten levystä tehtii iskaritolppaan vahviketta. toki voihan se kiinnityksen laittaa runkoaisoje sisäpuolelle ja ottaa viel vähän enemmän biittiä päistä. samallahan sitä sit ohjausboksia nostaes nousee koko akseli ylemmäs.. ;) http://www.kustomcoachwerks.com/movies/busbeam.mov toi tais olla, foorumeilla on prokkis osios aika makeita zetauksii tehty runkoihinki kyl Quote Link to comment
Jiibee Posted June 14, 2006 Share Posted June 14, 2006 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2781-type-2-droppiosia-ja-kavennettua-keulaa-cbltä/ Quote Link to comment
-tipi- Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Tostaki CB:n akselista ois helposti voinu sivaltaa kerralla 4", varaa näemmä on. Kuka jotain 2" kavennettuja haluaa, jos vielä jotain levittäviä levyjarrukonversioita käyttää. Tai yleisesti hankala offsettisia 5x205 aluvanteita. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1569 Quote Link to comment
Sakke Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 mielessä oli toi iskaritornin korvaaminen yhestä plootusta tehtyyn ja iskarien kiinnityksen muuttamisen lenkki/tappi malliseksi.Pitää melkein mittoa et oisko mahollista kaventaa se 4" ilman runkoaisojen katkasemista.. Quote Link to comment
JaniM Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Ropposen Villen tossa aikasemmin piti mitata noi kiinnityskohdat ja mun piti piirtää kuvat ja teettää laserilla tornit. Mut viime aikoina ei oo kuullut mitään enkä ole kyllä kysynytkään. Quote Link to comment
Sakke Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 Toi KCW:n video selvensi aika paljon asiaa..mut,voinhan mää mitata noi kiinnityskohat ja nakata Janille ne sit?Mitäs muuten mahtaapi maksaa noi laser-leikatut lootut? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Reilusti kun ottaa laikkaa ja porakonetta ja vinkua käteen, niin saa palikat paljon nopeemmin ja ihan pirusti halvemmalla. Vittumoista puuhaa tosin. Quote Link to comment
Guest Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Laittakaa minulle mailiin CAD2D -formaatissa kuvat niin plasmalla tule nopeasti ja hinnankin voin varmistaa!!! Montako poltetaan ja kuinka paksusta? Quote Link to comment
JaniM Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 No ~50e pari veikkaisin laaserista ja ei tartte viimeistellä, jos mitat kohillaan. 8 mm varmaan riittää. Mut -67 saa varmaan halvemmalla. Kuvan voin tehdä kyllä yksiä torniparia vastaan. Quote Link to comment
Sakke Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 määki voin tehä vaikka puolta paria vastaan :D Quote Link to comment
Sakke Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 niin ja mulle kelpaa sellaset missä ei oo iskarin yläpään kiinnikettä ollenkaan, laitan ne ihan muualle kiinni. Quote Link to comment
JaniM Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Joo ei tarttenut taaskaan vaivautua tekee.... Quote Link to comment
Sakke Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 No,paljollako -67 tekee? Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 15, 2006 Share Posted June 15, 2006 Mulle kans kelpaa parii junaan.. Ja samalla -63seen kuplaan samalla kertaa, siihen löytyy pohjat, muttei softaa. Quote Link to comment
Sakke Posted June 15, 2006 Author Share Posted June 15, 2006 tämmöset mulle mut ilman tota turhaa iskarin kiinnikettä Quote Link to comment
JaniM Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Kuplaan löytyy yhdet ylimääräiset tolpat 50 e pari hintaan heti. Halukkaat soittaa 0400-515209 Quote Link to comment
Guest Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 No,paljollako -67 tekee? Kuva minulle niin kysyn hepulta joka noita polttaisi! onko 8mm riittävän paksu? Ja kuinka moni ottaa? Hinta luonnollisesti tippuu kun määrä kasvaa, tiettyyn rajaan asti =) 10paria? ...vai enemmän? ...juuri tuollaisia kuvankaltaisia onnistuu! Quote Link to comment
Sakke Posted June 16, 2006 Author Share Posted June 16, 2006 Noni,laittakaa halukkaat ilmottautumiset vaikka mulle yv:nä ni katotaan monellekko parille ois tarvis.Sovitaan vaikka et ilmottautuminen loppuu su klo 24. Quote Link to comment
Guest Posted June 16, 2006 Share Posted June 16, 2006 Näitä kannattaa ottaa pari tallinhyllylle vaikka ei junista juuri nyt omistakkaan, kun se tulee hommattua joku päivä kuitenkin =) Quote Link to comment
Sakke Posted June 19, 2006 Author Share Posted June 19, 2006 eli ainaski 4 paria ois tarvis... mutta,näitähän on sitte eri mallisia,eli 55-67 ja sit se "välimalli" el 68-72? ja 73->, minkäslaisia porukalla o tarve? Quote Link to comment
Sakke Posted June 19, 2006 Author Share Posted June 19, 2006 riittääkö 1 pari mitolle? Quote Link to comment
Sakke Posted June 19, 2006 Author Share Posted June 19, 2006 eli 5 paria,montako iskaritolpilla? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 19, 2006 Share Posted June 19, 2006 Laitas miikkulainen T-2 (risulasi) kuva mulle ni saat parin kuvaa vastaan 0-20mm plootusta. Saan ittelle poltettua samalla... Kuvankin kyl piirsin jo, mut jos o jollain varmasti mitat kohdallaan ni saa kerralla valmiit (kuvaan siirsin iskarin yläkorvaa 30mm vakiota ylemmäs kun just mahtuu). Oman meinasin eka polttaa kolmosesta ja sovittaa, sitte paksummasta. kymppiä muistaakseni on noi CSP:n akselit... tiedostomuotona kelpaa .dxf tai .geo Quote Link to comment
Sakke Posted June 20, 2006 Author Share Posted June 20, 2006 ei janille käy .dwg muodossa oleva kuva?ELi perus CAD. Ja jos Janilla on innostusta tai aikaa ni mitäs sulla maksas noi päätylätkät? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Paljonko sillä on väliä kumpi sen tallantaa cadilla .dfx-muotoon? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 Mussun mussun vaan hintahirviöt persaukiset Lattoja heti saatavana 63-67 risulasiin (59mm putkella) laserleikattuna 12 paria hintaan 25,- pari eli 12,5,- kappale. kuplaan vastaavia halvemmalla ku jaksaa piirtää kuvan, jos jaksaa. Kaikki kun pitäis aina saada ilmaiseksi... Iskarin yläpää poltettu vakiopaikkaan ja 15mm ylemmäs. Paikalla 10mm ympyrä ja tähtäysrasti että osaa sillä biltemaporalla sitten porata reikää haluamaansa kohtaan. Materiaali näissä on 8mm. aikanne ku vittuilette hinnasta ni raekuulapuhallutan noi ja vetästään vielä Korro E pintaan. Sitten menee jo alle materiaalikulujen, ja sehän on harrastajaystävällistä eikös :) Quote Link to comment
Sakke Posted June 20, 2006 Author Share Posted June 20, 2006 Jani, vaihto siihen kaasariin minkä annoin viime kesänä? Quote Link to comment
Guest Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Ruususella on hinnat kohdallaan ;) Itse voisin toimittaa noita bussin "läpysköitä" 30€pr@vapaasti Lpr! Tavara 10mm mustaa rautaa ja plasmalla poltettuja, ilman "pikkureikiä" (jokainen voi porata iskarin kiinnikkeet itse haluamaansa kohtaan...). Edelleenkin tarvitsen sen kuvan, toki voisin piirtää itsekin, mutta mallia ei ole saatavilla =( Ja hinta edellyttää että noita tehdään useampi pari! Quote Link to comment
Pekka Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Tosson kuva. Hienosädeplasmalla saa ihan hyvät reiät. Vastuu mallin oikeellisuudesta käyttäjillä. Quote Link to comment
Sakke Posted June 21, 2006 Author Share Posted June 21, 2006 Tiedoksi! Akseliputkien halkaisijoissa on eroja.Eli 55-63 ja 64-67 ovat eri halkaisijalla. Ilmottakaa akselin ikä ni lasketaan noi laippojen määrät uusiksi. Quote Link to comment
Guest valtteri Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Jeps, eli tuossa Pekan postaamassa kuvassa on tuo iskarin reikä hieman ylempänä (+itse ns. tolppa on hieman korkeampi) kuin vakiossa (tukivarsien geometria alkaa olla jo sellainen että suhteellisen lyhyet iskarit joutuu haalia..). Tuon kuvan reikien halkaisija on mitattu '64-'67 -akselin perusteella. Tosin päädyin lopulta käyttämään akselin päätyinä pre-'64 akselin stumppeja eikä mitään ongelmia ilmennyt. Laippojen reikien ja akseliputken väliin jäi nätit raot, joita oli erittäin hyvä hitsata. Ennen 100% sauman vetämistä kannattaa pultata akseliaihio runkoon kiinni ja näin varmistaa että kaikki on varmasti kunnossa. Voin myös vahvistaa, että Pekan leikkaamat osat olivat nättejä kuin sika pienenä ja toimitus täsmällistä. Eli suosittelen! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 ja nyt ku noita on poltettu pakettiautollinen, niitä ei kukaan tarvi. Ensviikolla on pallokeulaan vastaavia, kuten olkatappikuplaankin. Quote Link to comment
Sakke Posted June 24, 2006 Author Share Posted June 24, 2006 Jani, yks pari mulle.Voidaan ottaa samaan kuormaan vielä lisää,varmistan vaan kaverilta. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 - 3 paria ->66 kuplan akseliin iskaritornittomia 15,- pari - 3 paria ->66 kuplan akseliin iskaritornillisia 20,- pari - 4 paria Pallokeulaan iskaritornilla (samalla lätkällä pallon akseli junikseen, eli yläreiät o samat, alareikiä kahdet) 25,- pari - 8 paria ->67 T-2 25,- pari Plootut 8mm kamasta. Pakulättyihin merkattu kahdet iskaripaikat, saa porata mihin haluaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.