Matti-Pekka Posted September 23, 2022 Author Posted September 23, 2022 Siinä on nyt "talven" eka woimapaketti testi/säätö käytön jälkeen valmiina uusiin mopo sikailuihin, uuden vwmopo harrastajan toimesta. 3 Quote
Matti-Pekka Posted September 25, 2022 Author Posted September 25, 2022 "Ei saa jäädä tuleen makaamaan" siitä alkaa seuraavalle (uudelle)VWmopo harrastajalle koneen modausta mopo moodiin. 3 Quote
Matti-Pekka Posted October 11, 2022 Author Posted October 11, 2022 Nyt alkaa "talven" toisen uuden vw-mopo harrastajan kone valmistua kohti testikäyttö vaihetta. Vielä kaasuttimen vaijeriveto teline, ilman putsari lähtö, tulpanjohdot, ja muuta pikkusälää. 6 Quote
Matti-Pekka Posted October 20, 2022 Author Posted October 20, 2022 (edited) Syksy on parasta aikaa vw-mopo miehelle ajella kauniissa luonnossa, ai että! Edited October 20, 2022 by Matti-Pekka 4 Quote
Matti-Pekka Posted October 30, 2022 Author Posted October 30, 2022 (edited) Talven toinen vw-mopo kone saatiin ajettua testipenkissä, ja nyt kolmas runko oikastu kammio on maalattu ja seuraavaksi avarruspäällä koneistetaan pyttyjen pohjatasot samaan ja hieman säätövaraakin dekkiin.."ei saa jäädä tuleen makaamaan" homma etenee. Edited October 30, 2022 by Matti-Pekka Quote
Matti-Pekka Posted November 12, 2022 Author Posted November 12, 2022 Eihän ne vwmopo koneaihiot riittänyt täksi talveksi..ei kun lisää muruks vaan. 4 Quote
Matti-Pekka Posted December 16, 2022 Author Posted December 16, 2022 (edited) Tänään jyrsittiin/modattiin nepparin vakio 4 vaihde rattaita 3 vaihteeksi, ja sitten suora (30% nopeuttava)uusi välitys tulee 4 vaihteeksi. Vw mopoihin ja yksi Fiat/ neppari mopoon. Edited December 16, 2022 by Matti-Pekka 1 Quote
Matti-Pekka Posted December 29, 2022 Author Posted December 29, 2022 Vuoden 2022 viimeinen nopeavälitteinen vw-dnepr vaihteisto valmiina . 5 Quote
Matti-Pekka Posted January 27 Author Posted January 27 Pitkästä aikaa hieman päivitystä..vw-mopoja on tehty tasaseen tahtiin, eikä niiden tiimoilta paljon uutta ole tullut esittää. Tänään koe asettelin konetta ja voimalinjaa yhteen kevään sivuvaunumopo projektiin. Hämmästys oli suuri kun tuo joskus tekemäni CT kone ei mennytkään iki samoilla jigeillä kasattuun moottoripetiin.?? Tarkastelun jälkeen selvis että tuon etu kannatuspisteen väliin ei tuo koneen etu(siis taka) alakiinnitys mahtunut! se oli toispuoleisesti 4 mm leveämpi kun kaikissa muissa koneissa on ollut! No kikkara kiinni jyrsimeen(tilaa ei enää kovin yllin jäänyt) ja sipastiin siitä kammion toisesta puolesta 4 mm pois. Sitten kone solahti sinne kun "isä äidin selkään". 4 Quote
Matti-Pekka Posted October 7 Author Posted October 7 Piitkään on oltu kirjoittamasta tähän aiheeseen..Tuossa alkusyksyllä tuli Ruotsista yksi "vwsota" teemamopo tänne korjaukseen kun joutui ruotsissa peurakolarin hässäkkään osalliseksi.Siinä tuli aika paljon pipiä..ja korjaus on vienyt aikaa ihan kyllin, mutta nyt aletaan olee loppu suoralla. Tuon mopon perusta tehtiin täällä joskus 5..6 vuotta takaperin ja nyt palasi korjaukseen "sylttytehtaalle". Samalla nyt päivitettiin muutenkin hieman asioita lähemmän nykyisiä rakentelu tyylejä, mutta tietysti retroa kunnioittaen . 2 Quote
Matti-Pekka Posted October 9 Author Posted October 9 No niin nyt sain pyörät valmiiksi, ja sähköliitännät vaunuun.. pitää tänään nostaa vaunu telineen "poikaselle" ja tarkistaa onko vaunun akseli pysynyt linjassa ja säätää auraus ja kulmat kohdilleen,.,niin se alkaa olla kohta siinä. 4 Quote
Matti-Pekka Posted October 12 Author Posted October 12 Tänään sain vwsotamopon siihen malliin että ensimmäiset koeajot pääsin tekee.. uusi modattu keula pelas pahuksen hienosti ..ajokulmien säätö onnistu hyvin..SU kaasutin omanSolexin sijaan muutti menoa mukavasti..uusi etu-ja takajarru pelaa hienosti...kaikki meni ekalla koeajolla "pelottavan" hyvin. Nyt muutamia viimesiä hifistelyjä ja se on sitten siinä. 8 Quote
Matti-Pekka Posted December 13 Author Posted December 13 Nyt saatiin harrastajan vw-mopoon uudet pakoputket kunnon "poltto" eriste raudoilla ja uusilla vaimentimilla kuntoon. Kohti uutta kesää! 4 Quote
P-V Posted December 13 Posted December 13 Hyvin istuu nuo Harrikan vaimentimet ja tuohan olikin hyvä että toisessa vaimentimessa oli lämpösuoja, tuonne toiselle puolelle sitä ei niinkään tarvitse 👌🏼 Quote
Matti-Pekka Posted December 13 Author Posted December 13 1 hour ago, P-V said: Hyvin istuu nuo Harrikan vaimentimet ja tuohan olikin hyvä että toisessa vaimentimessa oli lämpösuoja, tuonne toiselle puolelle sitä ei niinkään tarvitse 👌🏼 Joo..oli juuri sopivan kokoiset , ja maltillisilla äänillä toimivat. Pitää jatkossakin muistaa nuo vaihtoehtona . Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.