Art_Zi Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Juu eli ratti on vinossa. Saako sen suoraan samanlai ku muissa autoissa eli töötti irti ja ratti irti ja sit kääntää suoraan ja kiinni?? Nii ja ratissa on välystä ja simpukasta ku säätää ni menee turhan jäykäks. Onko tuohon muuta konstia millä sen välyksen sais pois? Quote
Kurre Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Ilmeisesti kupla kyseessä? Ratin irrottamalla ja asennon korjaamalla sen saa miltei suoraan. Loput sitte raidetankoja säätämällä. Kannattaa ensin tutkia miksi ratti on vinossa? Tiedän yhden pallokeulan, rauha hänen muistolleen, joka kääntyi toiseen suuntaan paikallaan ja toiseen suuntaan käännyttäessä oli parempi etsiä varalaskupaikka tai iso pysäköintialue. Asiaa kysyttyäni: "Ei siinä mitään vikaa oo. Just vaihdettiin kaikki niveletki." ;^) Tämän jälkeen kääntösäteet tasoittuivat ja rattikin oli suorassa. Quote
Guest fastghia Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Nii ja ratissa on välystä ja simpukasta ku säätää ni menee turhan jäykäks. Onko tuohon muuta konstia millä sen välyksen sais pois? Välystä kuuluu olla ohjauksen ollessa keskitettynä noin tuuman verran ratin kehällä (vakioratin), laidoilla on enemmän mut se on ok. Kiristä ohj.vaihde tuolla välyksellä keskiasennossa ja kokeile koeajolla, ettei ohjaus töki vaan kääntyy hyvin laidasta laitaan. Jos tämä ei onnistu, simpukka on liian kulunut ja kunnostamisen/uudistamisen tarpeessa. Quote
Art_Zi Posted June 21, 2006 Author Posted June 21, 2006 Juu ykköstyyppi kyseessä. Kiitoksia neuvoista. Täytyneepä kiskoa ratti irti ja vähän kääntää sitä. Ei se paljoa ole vinossa mutta häirittee :D Eikös se ratti mene vähän vinoon kun tuota välystä säätää? Jostain olen kuullut?? Quote
Lasse Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Siis virallisesti ratin saa suoristaa vain raidetankoja vääntelemällä niin, että suoraan ajaessa simpukan ja raidetangon yhdistävä tanko (tällä lienee joku hieno nimikin...) suorassa. Näin ei synny sitä tilannetta, että ohjaus ei käänny täysin toiseen suuntaan (em. tanko ottaa toppariin kiinni). Voi myös olla, että ohjauskulmat on mitä sattuu ja siitä johtuu ratin vinous. Eli tarkista tuo ennen ratin siirtelyä. Quote
metake Posted June 21, 2006 Posted June 21, 2006 Voi myös olla, että ohjauskulmat on mitä sattuu ja siitä johtuu ratin vinous. Tai sitten ratti on ollut aikojen kuluessa 1000 ja 1 kertaa irti ja oikeaa kohtaa ei kukaan ole viitsinyt hakea. Quote
Guest fastghia Posted June 22, 2006 Posted June 22, 2006 Siis virallisesti ratin saa suoristaa vain raidetankoja vääntelemällä niin, että suoraan ajaessa simpukan ja raidetangon yhdistävä tanko (tällä lienee joku hieno nimikin...) suorassa. Näin ei synny sitä tilannetta, että ohjaus ei käänny täysin toiseen suuntaan (em. tanko ottaa toppariin kiinni). Voi myös olla, että ohjauskulmat on mitä sattuu ja siitä johtuu ratin vinous. Eli tarkista tuo ennen ratin siirtelyä. Häh.. siis jos ratti lykätty paikalleen 1-2 booria vinoon niin virallistesti sitä ei saa laittaa suoraan? No, olkoon sitten vinossa :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.