-tipi- Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 (edited) DWL:n matka pysähtyi matkalla BIFfiin perjantaina konerikkoon Keuruun ja Virtojen rajalle tien 23 varteen. Onko Jkl-Keuruu-Virrat-akselilla harrastajia matkalla BIFfiin, joiden kyytiin mahtuisi harrastelioita? Tai tiedossa lähistöllä paikkaa, johon auton voisi hinata/traileroida noutoa varten. Edited July 30, 2018 by -tipi- 1 Quote
-tipi- Posted July 27, 2018 Author Posted July 27, 2018 DWL:n matka pysähtyi konerikkoon Keuruun ja Virtojen rajalle tien 23 varteen. Onko Jkl-Keuruu-Virrat-akselilla harrastajia matkalla BIFfiin, joiden kyytiin mahtuisi harrastelioita? Tai tiedossa lähistöllä paikkaa, johon auton voisi hinata/traileroida noutoa varten. Apua kaivataan numerossa 0503750855 Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla Saatiin kyyti hoitumaan.Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
PZQ Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Kerkeskö tsekata öljynlämpöjä & painetta ennenku losahti ? Eikös Puavo liputtanna synteettisen liru-litkun perään ? Quote
hpa Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Oma kupla poiki kerran samalla tavalla, liian tehokas öljypumppu tyhjensi öljypohjan ja vot. Quote
DWL_Puavo Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Lämmöt normi 95, toiminut hyvin myös 110 asteen lämpöihin jolloin on yleensä vähän himmattu 110-120 vauhdista normi sataseen. Painevalo ei syttynyt, mittaria miulla ei paineelle ole. Minkäänlaisia oireita ei ollut etukäteen ja moottori on pitänyt myös noilla 100-110 -asteisilla öljyillä painevalon sammuksissa tosi matalalla tyhjäkäynnilläkin (300-400rpm). Tää tuli testattua Bussfestin reissulla kun imuvuodon takia toinen puoli koneesta ei toiminut tyhjäkäynnillä ollenkaan. Vauhtia rikkoontumisen hetkellä oli satanen, loiva alamäki ja kierroksia hieman vajaa 4000. Aika eleetön tapahtuma, pari pientä nykäystä ja vähän possahdusta ja pieni savupilvi. Koneessa oli rikkoontumisen jälkeen öljyä noin sentti yli ylämerkin, ja edellisestä öljynlisäyksestä melkein ylämerkkiin asti oli jo yli 1000 kilometriä. Melko todennäköisesti siis bensapumppu on vuotanut bensaa öljyn sekaan litran tai pari, ja voideltavuus silloin ymmärrettävästi kärsii. Mielenkiintoista nähdä mitä kuuluu nokalle (W100) ja nostajille (Febi). Koska tuo bensavuoto ei ole voinut ihan hetkessä tapahtua, kuvittelisi että siellä pinnassa voitelevuus on myös kärsinyt jo hyvän aikaa. Vastaavasti paineet ovat voineet olla ihan normaalit kun ei se bensa painu kasaan sen enempää kuin öljykään - eikä se näyttänyt äkkiseltään katsottuna olevan vaahtoisaakaan. Öljyt oli (ja tulee jatkossakin olemaan) synteettiset 5W-50:t. Ens talvena vois vähän virittää lisää. Tuo nokka on aika lussu parilitraiseen, kansiahan voi aina portata ja iskunpituuden lisääminennn. Quote
ARTO Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 45 minutes ago, DWL_Puavo said: Lämmöt normi 95, toiminut hyvin myös 110 asteen lämpöihin jolloin on yleensä vähän himmattu 110-120 vauhdista normi sataseen. Painevalo ei syttynyt, mittaria miulla ei paineelle ole. Minkäänlaisia oireita ei ollut etukäteen ja moottori on pitänyt myös noilla 100-110 -asteisilla öljyillä painevalon sammuksissa tosi matalalla tyhjäkäynnilläkin (300-400rpm). Tää tuli testattua Bussfestin reissulla kun imuvuodon takia toinen puoli koneesta ei toiminut tyhjäkäynnillä ollenkaan. Vauhtia rikkoontumisen hetkellä oli satanen, loiva alamäki ja kierroksia hieman vajaa 4000. Aika eleetön tapahtuma, pari pientä nykäystä ja vähän possahdusta ja pieni savupilvi. Koneessa oli rikkoontumisen jälkeen öljyä noin sentti yli ylämerkin, ja edellisestä öljynlisäyksestä melkein ylämerkkiin asti oli jo yli 1000 kilometriä. Melko todennäköisesti siis bensapumppu on vuotanut bensaa öljyn sekaan litran tai pari, ja voideltavuus silloin ymmärrettävästi kärsii. Mielenkiintoista nähdä mitä kuuluu nokalle (W100) ja nostajille (Febi). Koska tuo bensavuoto ei ole voinut ihan hetkessä tapahtua, kuvittelisi että siellä pinnassa voitelevuus on myös kärsinyt jo hyvän aikaa. Vastaavasti paineet ovat voineet olla ihan normaalit kun ei se bensa painu kasaan sen enempää kuin öljykään - eikä se näyttänyt äkkiseltään katsottuna olevan vaahtoisaakaan. Öljyt oli (ja tulee jatkossakin olemaan) synteettiset 5W-50:t. Ens talvena vois vähän virittää lisää. Tuo nokka on aika lussu parilitraiseen, kansiahan voi aina portata ja iskunpituuden lisääminennn. Tykkään triplaännäämisestä:D 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.