Jump to content

jäähdytetyt levyt kolkkiin ympäriinsä


Recommended Posts

Onko joku mittaillut mistä autosta sopisi jäähdytetty jarrulaikka kolkin takanavan päälle? Idea olis säilyttää vakio 4x130 jako, mutta saada järeät levyt joka nurkkaan. Sama levy saattaisi sitten istua eteen orkkis levystä sorvattuun napaan. Sitten vielä pitäs mahtua levyn satuloineen 15" aluvanteen sisään.

 

Jappehan istutti 944 jarrut kolkkiin, mutta silloin muuttuu jako, joka ei ole tällä erää haaveissa.

 

Vai meneekö kaivelemiseksi, jossakin oli Brembon tms. laikkakataloogi netissä, mut linkki taitaa olla himakoneella. Äh, on näköjään päivityksen alla juuri nyt:

http://www.brembo.com/ENG/AfterMarketBr ... atalogues/

Link to comment

Jarruja saapi missä possun osia myydään. Tukivarsia netistä. Omaani tuli Brittien saarilta...

 

Edit:

 

Tämmöiset ne 944 kamat on... Taka tukivarsia on kuvassa kaksi paria koska yks kolleegakin tarvi niitä joten otettiin kimpassa. Etu olatkin napoineen kuvassa.

 

2418.JPG

Link to comment

Oli mulla yks kierros 944 jarruja pari vuotta sitten, mutta mietin että onko Suomessa jotain paikkoja joka myy vaikka possun purkuosia, että sais osviittaa hinnoista. Possun jarrujen varaosatkin on hieman eri hinnoissa kuin Mersu/Volvo tms... Tuo kuitenki muttaa sen jaon ja sitten tulee ylimääräsiä kuluja vanteista ja renkaista...

 

Kuvassa tukivarret näyttää pellistä pokatuilta, mulla oli alumiini valua. Onko noissa vuosimalli eroja, vai onko nuo 924:sta?

Link to comment

Nää on ->85 vapaasti hengittävistä 944 malleissa. Levittää raideväliä n. 30mm. Itse tukivarret on identtiset Volkkarieden tukivarsiin mutta näissä on valmiiksi paikat satulalle ja laakerit sekä navat on erit.

 

Uudemmissa on aluvalu tukivarret. Ne tais olla niin että vain -86 vaparilla oli sama raideväli kuin peltisellä. Turbolla ja uudemmilla raideväli kasvoi n. 7cm..

 

924 osista en tiedä mitään. Niissähän on ainakin nelipulttiset navat. Mittoja en tiedä...

Link to comment
Guest Toheltaja

tipi. saathan noihin 944 takalevyihin tehtyä 130x4 jaon. käytät kolkin omia takanapoja. TOsta liene jotain apua. siinä tosin etupäässä vakiolevyt, mutta mitat o aika lailla samoissa jos etunavasta sorvaa levyn veks, takapuolelle tasopinnan mihin saa vastaavasti ton 5kplM8 jengoja joilla tulee 944 etulevy kiinni.

Link to comment
Guest Toheltaja

ja jarrukengiksi käy pikkugolfin takajarrukengät pikku viilaamisella.

 

http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/P1010051.JPG

kuvassa vasemmalta oikealle 996, Audi RS2, 944, Saab 9000

Uudemmat porgen levyt tulee napojen päälle...

 

http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/jarrulevyt.jpg

sama setti. Oikealla ylhäällä 911/944 levy

 

http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/spacer.jpg

944 takalevy

Link to comment

Nuo alkaa vaikuttaa varsin käyttökelpoisilta. Mainittakoon että ko. jarrumuutosta suunnitellaan DWL Racingin Urtsikilpuriin, joten parkkijarru helpointa toteuttaa hydraulisena.

 

914 levyt ei taida olla jäähdytetyt? Ne ois oikeella jaolla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...