-tipi- Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Onko joku mittaillut mistä autosta sopisi jäähdytetty jarrulaikka kolkin takanavan päälle? Idea olis säilyttää vakio 4x130 jako, mutta saada järeät levyt joka nurkkaan. Sama levy saattaisi sitten istua eteen orkkis levystä sorvattuun napaan. Sitten vielä pitäs mahtua levyn satuloineen 15" aluvanteen sisään. Jappehan istutti 944 jarrut kolkkiin, mutta silloin muuttuu jako, joka ei ole tällä erää haaveissa. Vai meneekö kaivelemiseksi, jossakin oli Brembon tms. laikkakataloogi netissä, mut linkki taitaa olla himakoneella. Äh, on näköjään päivityksen alla juuri nyt: http://www.brembo.com/ENG/AfterMarketBr ... atalogues/ Quote
Lasse Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Mese, volvo tms painava suurempi auto ? Levyt voinee kääntää niin, että 130-jako tulee alkuperäisen jaon väliin ? Quote
Guest Toheltaja Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 taakke 944 ja eteen 944. Saat etulevyn navan taakse kiinni, ja satulankin saa koneistettua olka-akseliin... Quote
-tipi- Posted August 17, 2006 Author Posted August 17, 2006 Idea olis säilyttää vakio 4x130 jako, mutta saada järeät levyt joka nurkkaan. Jappe toteutuuko tämä? Mistä 944 jarruja saapi, takatukivarsineen? Ja mihin hintaan? Quote
Hebster52 Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Jarruja saapi missä possun osia myydään. Tukivarsia netistä. Omaani tuli Brittien saarilta... Edit: Tämmöiset ne 944 kamat on... Taka tukivarsia on kuvassa kaksi paria koska yks kolleegakin tarvi niitä joten otettiin kimpassa. Etu olatkin napoineen kuvassa. Quote
-tipi- Posted August 17, 2006 Author Posted August 17, 2006 Oli mulla yks kierros 944 jarruja pari vuotta sitten, mutta mietin että onko Suomessa jotain paikkoja joka myy vaikka possun purkuosia, että sais osviittaa hinnoista. Possun jarrujen varaosatkin on hieman eri hinnoissa kuin Mersu/Volvo tms... Tuo kuitenki muttaa sen jaon ja sitten tulee ylimääräsiä kuluja vanteista ja renkaista... Kuvassa tukivarret näyttää pellistä pokatuilta, mulla oli alumiini valua. Onko noissa vuosimalli eroja, vai onko nuo 924:sta? Quote
Hebster52 Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Nää on ->85 vapaasti hengittävistä 944 malleissa. Levittää raideväliä n. 30mm. Itse tukivarret on identtiset Volkkarieden tukivarsiin mutta näissä on valmiiksi paikat satulalle ja laakerit sekä navat on erit. Uudemmissa on aluvalu tukivarret. Ne tais olla niin että vain -86 vaparilla oli sama raideväli kuin peltisellä. Turbolla ja uudemmilla raideväli kasvoi n. 7cm.. 924 osista en tiedä mitään. Niissähän on ainakin nelipulttiset navat. Mittoja en tiedä... Quote
Guest Toheltaja Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 tipi. saathan noihin 944 takalevyihin tehtyä 130x4 jaon. käytät kolkin omia takanapoja. TOsta liene jotain apua. siinä tosin etupäässä vakiolevyt, mutta mitat o aika lailla samoissa jos etunavasta sorvaa levyn veks, takapuolelle tasopinnan mihin saa vastaavasti ton 5kplM8 jengoja joilla tulee 944 etulevy kiinni. Quote
-tipi- Posted August 17, 2006 Author Posted August 17, 2006 Mitä eroa 944 taka- ja etulevyillä? Etusia saa Motonetistä 40€/kpl takasia ei. Onks kellään pelkistä levyistä kuvia? surffaamaan-> Quote
Hebster52 Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Etulevyt on pultattu etunapojen sisäpuolelle kun taas takalevyt on takanapojen ja speissereiden välissä. Takalevyjen sisällä on myös pinnat käsijarrulle. (jarrurumpu kiinteänä osana levyn sisällä kuten esim. volvoissakin.) Kuva etujarruista tästä: Kuva takajarruista tästä: Quote
Guest Toheltaja Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 ja jarrukengiksi käy pikkugolfin takajarrukengät pikku viilaamisella. http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/P1010051.JPG kuvassa vasemmalta oikealle 996, Audi RS2, 944, Saab 9000 Uudemmat porgen levyt tulee napojen päälle... http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/jarrulevyt.jpg sama setti. Oikealla ylhäällä 911/944 levy http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/porsche/spacer.jpg 944 takalevy Quote
-tipi- Posted August 17, 2006 Author Posted August 17, 2006 Nuo alkaa vaikuttaa varsin käyttökelpoisilta. Mainittakoon että ko. jarrumuutosta suunnitellaan DWL Racingin Urtsikilpuriin, joten parkkijarru helpointa toteuttaa hydraulisena. 914 levyt ei taida olla jäähdytetyt? Ne ois oikeella jaolla. Quote
Pekka Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Kelpuutatteko / tarvitsetteko käytettyjä osia? Minulla on jonkinmoinen kasa käytettyjä 911/914/944/cayenne jarruosia ja heti ajokauden loputtua vapautuu lisää. Quote
-tipi- Posted August 17, 2006 Author Posted August 17, 2006 Käyttökelpoiset käytetyt kelpaa toki. Tuollahan noi tais olla Zakotton listassa kulumisrajatkin levyille. Satuloita saa myös tarjota. Quote
Ketsa Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Hiukan samaa aiheitta sivuten. Olisko kellään tiedossa jäähdyttämätöntä jarrulevyä, joka sopivi 944 tukivarsi/napa- hässäkkään siten, että alkuperäisen 944- käkkärin käyttö olisi edelleen mahdollista? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.