Jump to content

Isohko käyttömaksu


Recommended Posts

Kohdallani bensiinikäyttöisen auton käyttömaksuksi tuli 3,35 e / vrk.

 

Tuo edellinen onnistui seuraavasti. Myin ko. auton yhtä vuorokautta liian myöhään. ( Itseasiassa 18 tuntia ).

 

AKE lähetti laskun kolmen kuukauden käyttömaksusta vaikka auto oli omistuksessani tuon yhden vuorokauden käyttömaksujaksosta.

AKE ei halunnut lähettää uutta laskua tuosta yhdestä vuorokaudesta,

vaan minun pitää ensin maksaa tuo kolmen kuukauden maksu ja sen jälkeen he palauttavat liikaa maksetun osan.

 

Käyttömaksu on 31,85 e + maksutapalisä 3e.

AKE palauttaa minulle 31,50 e jolloin tuon yhden päivän hinnaksi jää tuo

3,35 e ( perusvero / päivä 0,35 e )

 

Asiakasystävällistä toimintaa!

Link to comment

Kyllä olen itsekki hakannut päätäni seinään ja lujaa tuon AKE:n kanssa joskus.

Noo virheistä oppii. Kaverin kanssa oli kimpassa eräs japanilainen. Kaikki maksettiin tietty puoliksi, myös autovero. Maksettiin vero 4 erässä.

Automme oli ollut myynnissä jo pari-kolme kuukautta ja verolappu tipahti postisa. Noo maksoin sen muutaman päivän ennen eräpäivää.

 

Kas kummaa auto myytiin sitten parin päivän pääästä kun ostaja sattumalta löytyi.

 

Sitten soitin AKE:lle että saanko maksamani autoveron takaisin.

Sain toki, tosin 10euroa oli joku ihmeen omavastuu tai joku.

Eli 26,66eurosta 16,66euroa tuli takaisin vaikkei päivääkään tarvinnut veroja maksaa.

 

Eihän tuo summa missään tunnu, mutta kyse on periaatteesta.

Silloin päätin että yhtään laskua en maksa etuajassa.

Link to comment

Mulle kävi tänä keväänä sillai et olin maksanut jokusesta autosta kans tuon käyttiksen ja myynyt pois ja mulle oli kertynyt akeen 9,96 euroa rahaa sisään. No sitten taas yhdestä tuli tuo 10 euron minimimaksu ja soitin sinne niin siellä ystävällinen neiti/rouva sanoi et ottavat tuon sisään kertyneen rahan tähän uuteen sekä lupasi että lisää ei tarvitse maksaa!!!

 

Olen siis saanut 4 senttiä akelta ALENNUSTA???

Link to comment

Itsekin ihmettelin kun nyt autoa vaihtessani, sain sen ajoneuvoverosta hyvitystä yli vuosi sitten myymäni kuplan maksusta. Eli siinäkin oli sitten varmaan ollu akella roikkumassa minun rahojani toista vuotta. Kumma ettei niitä hyvitetty edellisen auton tämän vuotisessa ajoneuvoverossa???

 

Jotenkin tuntuu ettei taas oo valtionvirastossa kaikki hommat hanskassa...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...