juhatra Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 (edited) Ajattelin piristää 1600cc- moottoria, jossa on tällä hetkellä jo tuplakaasarit sekä elektroninen sytytys. Mietin, että millä saisi tähän kokoonpanoon eniten paukkuja, niin ettei moottorilohkoa tarvitsisi purkaa. Olen pohtinyt nyt kahta vaihtoehtoa eli : 1) 1.25 rockerien päivitys, joka vaatisi ilmeisesti myös kireämmät jouset? tai 2) Sylinterikansien vaihto, esim CB:n panchito-sylinterihin, jossa portatut aukot sekä isommat imu-ja pakoventtiilit Onko ajatuksia, kumpi päivitys olisi järkevämpi? Entä vaatiiko 1.25 rockerien päivitys myös lyhyemmät työntötangot vai riittääkö .1.25:lle keinun nostaminen aluslevyillä? Edited April 21, 2019 by juhatra Quote Link to comment
Tutkija Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Ihan samalla vaivalla laitat 1.3 tai 1.4 kenut ja molemmat toimii. Kansien vaihtamisesta ei juurikaan hyötyä ole vakionokan kanssa kun ei se tehoa anna mitään lisää kun vakio kaksireikäkansikin virtaa kumminkin sen 80hp mitään tekemättä ja yli sata hyvin pienellä hiplaamisella. Quote Link to comment
SimpleMan Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Oma ajatus on, ettei noista oikein järkevä ole kumpikaan... Pelkästään keinuilla saatava tehonlisäys on muutamien hevosvoimien luokkaa (max. 5?), joten maksaako vaivaa... Kone auki, nokka vaihtoon, puristuksia ylös, niin alkaa tehoa tulla tuntuvasti lisää. Quote Link to comment
metake Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Onko nuo tuplakaasarit 1- vai 2-kurkkuiset? Ja minkälainen pakoputkisto nyt on? Jos kaasarit on 1-kurkkuiset niin ne mäkeen ja 2-kurkkuiset tilalle, pikkulaippainen käärmenpesä ja 1,25 keinut niin tulee oikeasti maukas kone, 65-70 hp mahdollista saavuttaa ja ennen kaikkea on mukava kone ajaa.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
tolvana Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 1.4 kiikut ykskurkkuset lortot ja kärmes anto dynossa muuten vakiokoneesta 64hp. Quote Link to comment
juhatra Posted April 21, 2019 Author Share Posted April 21, 2019 12 minutes ago, metake said: Onko nuo tuplakaasarit 1- vai 2-kurkkuiset? Ja minkälainen pakoputkisto nyt on? Jos kaasarit on 1-kurkkuiset niin ne mäkeen ja 2-kurkkuiset tilalle, pikkulaippainen käärmenpesä ja 1,25 keinut niin tulee oikeasti maukas kone, 65-70 hp mahdollista saavuttaa ja ennen kaikkea on mukava kone ajaa. Sent from my iPhone using Tapatalk 2-Kurkkuiset Weberit ovat. Pakoputkistona ilmeisesti tämä: Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.