mick Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Budjettikone, köyhä rakentaja... Sattuisi hyllyssä olemaan 13kpl nostimien suojaputkia. 8 niistä on lommoilla. Kaikki ei kauhean pahasti, eli tuosta saisi ehkä sarjan vielä tehtyä. Osa on pintaruosteessa. Keräsin 8kpl sarjan noista, eli parhaimman näköiset. Olisiko jotain kikkaa jolla voisi tarkistaa suojaputkien pitävyyden? Että eivät vain vuoda sitten paikalleen asennettuina saumoista. Nopeasti vilkastuna näyttävät ehjiltä, mitä nyt kolmessa on pieniä lommoja... Vai pitääkö tilata uudet suosiolla? Tänään olisi aikaa kasata konetta, ja jos joutuu tilaamaan niin ei tiedä koska seuraavan kerran kerkeää kasaamaan... Ei ne uudet osat kuitenkaan tälle päivälle kerkeä :( Quote Link to comment
-tipi- Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Venytätä ruttuosat ja tarkastat ettei niissä näy reikiä. Eiköhän tuohon voi paineilmapistoolilla jotenkin painetta laittaa ja kokeilla kädellä / kuunnella vuotaako väliltä. Quote Link to comment
mick Posted August 29, 2006 Author Share Posted August 29, 2006 kämmentä vasten painoin, ja puhalsin toiseen päähän. Löyty rikkinäinen joukosta! Lopulta sain kasaan 8 ehjää suojaputkea :) 4 suoraa, 3 hieman ruttusta ja 1 ehh... No, jospa tuo viimenenkin menee... Pesin, hioin ruosteita pois, pohjamaalasin ruosteenestolla ja nyt on menossa mustaa pintaväriksi. Jos ei muuten, niin riittävän paksulla maalikerroksella pitäväksi ;) Se yksi joka vuoti, oli päällepäin hyvännäköinen. Polkasin sen läjään, niin maalin alta löytyi pelkkää ruostetta... Ei ihme että vuoti. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Pienet vuodot suojaputkissa voi sit hyvin paikata tälleen kunhan ei repee tuosta haitarin juuresta mistä meillä lopullisesti hajosi :) Puavo @ dwl Quote Link to comment
Racing Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Pienet vuodot suojaputkissa voi sit hyvin paikata tälleen kunhan ei repee tuosta haitarin juuresta mistä meillä lopullisesti hajosi :) Puavo @ dwl Juurikin tuolla lailla hajosi itseltäkin Race putki kesällä,kone paloiksi ja kannet irti ja kaikki putket vaihtoon. Tästä oppineena (taas) joka kerta laitan uudet putket. Ei vituta yhtään se muutaman euron menetys siinä vaiheessa kun saat auton kasaan ja säätöihin ja taas purkamaan koko kone paloiksi. Vanhat ei tahdo pysyä tiviinä kun yhden kerran. Jokkiskoneet on sitten eri asia,vanhat putket voi lahjoittaa taitavalle jm-kuskille sponssina :-) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.