hanski. Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 mikä aine/ massa on jarrunesteen kestävä ja pitävä??? hommasin hot carsista uuden levyjarrusarjan kuplan takapäähän...ja jarrusatulassa on ensin sellanen väliholkki, johon vasta tulee kuparinen jarruputki kiinni... niin tämän jarrusatulan pohjalla on kartio poraus jolla saadaan tiivis liitos kun tämä väliholkki ensin kiristetään kiinni...näin ainakin pitäisi olla... mutta kun satulan sisällä oleva porauksen yläreunassa on ilmeisesti jonkinlainen työstövirhe(siis siellä pohjalla)... ja vuotaa sieltä jengoja pitkin sitten jarrunestettä pihalle satulan ja tämän helkutin väliholkin välistä!!! siis kun pumppaa poljinta ja pitää hetken painetta takana... loistava selitys!!!! no laitoin nyt loctiten hyytelömäistä kierretiiviste lukitetta väliin...mahtaako pitää??? purkissa lukee että ilma, vesi, kaasu ja kemialliset aineet... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Punanen hytikkaloku on kestäny vallan mainiosti. Quote Link to comment
hanski. Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 eli sama suomeks? Quote Link to comment
JaniM Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Hydrauliikka Loctite kellertävää Quote Link to comment
hanski. Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 no mahtoikos olla juuri samaa ainetta mitä sinne laitoin...kellertävää juu se oli!!! pidetään nyt peukkuja että pitää..muuten alkaa taas viluttaa... Quote Link to comment
hanski. Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 no eipä ollut samaa ainetta vaan loctite 577. eli tollanen... http://pms.nebula.fi/kuvasto/malli.php?id=Loctite%20577 no jatkuu huomenna, miten kävi... Quote Link to comment
Guest Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 no eikös pitäs takuuna saada uus satula,kun kerran materiaali/tekovika. ei tarviis mitään liimoja henkensä pitimiksi!! kyl mun mielestä tollaset liitokset pitää pitää ilman vippakonsteja!!!!!! Quote Link to comment
hanski. Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 niinpä!!! satulat ostettu 2002...siis projekti ollut pikkasen pitkä.... samaa mieltä mäkin oon!!! jarrut ym tärkeet palikat PITÄISI OLLA KUNNOLLA KIINNI ILMAN VIRITYKSIÄ!!! mutta kun nämä "laatuosat" ovat välillä ihan mitä sattuu!!!!!!!!! ei jaksais aina valittaa jokaisesta virheestä mitä osissa on...mutta maksavana asiakkaana vaadin kyllä laatuakin!!! johan helpotti.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Ei oo ite tullu käytettyä tota 577 kun töissä. Tää johtu siitä että työkaveri tahto välttämättä tunkea sitä paineilmalinjan liittimiin. No se on vähän makuasia, mutta itellä on ollu toi 545 käytössä joka paikassa. Sitä on paineilmaliittimissä, jarruliittimissä, hydrauliikka liitoksissa ja jopa vesiputkissa. Niin ja toi on myös melko hyvä kierrelukitteena. Nimittäin melko paljon enemmin kestää epäpuhtauksia kun ne siniset mömmöt ja pito on lähestulkoon sama. vauhtiksen pultti ja vastaavat vieläkin sinisellä (245?) ja sit muita tulee laitettua tolla punasella. Loppupeleissä se on niin halpaakin, että voi kylvää ihan joka ruuviin. Quote Link to comment
hanski. Posted September 17, 2006 Author Share Posted September 17, 2006 577 ei sitten pitänyt...kohta on satulat naapurin pellolla!!!! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 Putsaa paikat kunnolla eli kliinerillä ja paa 545 väliin. Quote Link to comment
Racing Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 Tai soitat vaan hot carsiin ja esität asian jos kyseessä on valmistusvika niin varmaan vaihto onnistuu ja ymmärtävät tilanteen. jos kyseessä on kerta käyttämättömät tavarat ja kuitti löytyy. Quote Link to comment
hanski. Posted September 17, 2006 Author Share Posted September 17, 2006 jep kuitit löytyy...eikä oo metriäkään ajettu! on vaan muutamassa vuodessa pikkasen tullut ajan patinaa päälle..eli eivät siten "uusia" ole.... no koitan vielä raussin suosittelemalla aineella...ja jos vuotaa niin vaasaan vielä puhelua...taikka jos sitten löytyy ne "paremmat" jarrut jostakin vielä... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 Kierteen pitää sit joka tapauksessa pikkasen kiristyä jotain vasten. Noitten kovettuminen kun perustuu siihen, etteivät ole kontaktissa ilmaan. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 saaks niihi banjoliittimii :o Quote Link to comment
hanski. Posted September 17, 2006 Author Share Posted September 17, 2006 otan huomenna kuvan tosta väliholkista jos auttas asiaa... Quote Link to comment
hanski. Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 eli tollanen viritys toi satula on... Quote Link to comment
hanski. Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 eli tuolta satulan ja väliholkin välistä kastuu kun pidetään painetta päällä.. Quote Link to comment
metake Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Korjausehdotus 1: Poistat tuon väliholkin ja vedät jarruputken suoraan kiinni satulaan. Itse en ymmärrä tuon väliholkin tarkoitusta alkuunkaan, mutta olenkin maalta :P Korjausehdotus 2: Poistat väliholkin ja varmistat jarrusatulan päällipinnan tasaisuuden kierteen ympäriltä, jos se ei sitä ole, niin koneis(tu)tat sen. Ja tämän jälkeen teräspunosletku banjoliittimellä kiinni. Edit: Ainakin kuvan perusteella tuo pinta on koneistettu joten banjon sais siihen kiinni. Itse epäilen syyksi, että väliholkki kantaa yläpäästää, ennenkuin pohja mihinkään tiivistyy. Edit 2: Onko kuitenkin niin, että väliholkin pitäisikin tiivistyä yläpäästään ja siitä puuttuu välistä kuparitiiviste? Quote Link to comment
hanski. Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 satulassa on jotkut ihmejengat, eli varaosaliikkestä ei löytynyt jarruputkeen sopivaa mutteria... väliholkki ei kanna, varmuuden vuoksi sorvattiin milli pois, ei vaikutusta! eli se pohjan tiivistys vuotaa jengojen kautta...LAATUA!!! on koitettu kupariitistettäkin huonolla tuloksella...yläpään tiivistys ei musta ole se ratkaiseva...vaan sieltä pohjalta jossa on kartio....joka ei todellakaan ole kartio!!! Quote Link to comment
metake Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Rauta ja rauta tiivistyy tuollaisissa kovin huonosti, siksi se varmaan sieltä pohjalta vuotaa. Autoracingilla on aika hyvin erilaisilla kierteillä olevia liittimiä noihin jarruosiin. Quote Link to comment
metake Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Löytyisköhän tuolta suoraan satulaan sopivaa palikkaa ? Quote Link to comment
pipo_esa Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Kierre on varmaan sitten 3/8" UNF taikka 1/8" NPT Lautamäeltä löytyy ainakin 3/8" UNF banjo ja NPT muutos nippa m10x1:seksi Quote Link to comment
hanski. Posted September 21, 2006 Author Share Posted September 21, 2006 ei vuoda enää...satulat otti ja lähti...ja vaihtuvat porschen jarruihin... kai noista toimivat saisi.., mutten jaksanut noiden kanssa enää leikkiä... Quote Link to comment
hanski. Posted October 14, 2006 Author Share Posted October 14, 2006 satulat haettu kiltisti takaisin...suunnitelmat muuttuivat.....joopa joo... Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 toivottavasti satulat on nyt tarpeeks isot:) Quote Link to comment
hanski. Posted October 15, 2006 Author Share Posted October 15, 2006 heh...ei kyllä oikein kuplan ripustuksia muistuta toi kuva.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.