Jump to content

jarrunestettä vuotaa...


hanski.

Recommended Posts

Posted

mikä aine/ massa on jarrunesteen kestävä ja pitävä???

 

hommasin hot carsista uuden levyjarrusarjan kuplan takapäähän...ja jarrusatulassa on ensin sellanen väliholkki, johon vasta tulee kuparinen jarruputki kiinni...

 

niin tämän jarrusatulan pohjalla on kartio poraus jolla saadaan tiivis liitos kun tämä väliholkki ensin kiristetään kiinni...näin ainakin pitäisi olla...

 

mutta kun satulan sisällä oleva porauksen yläreunassa on ilmeisesti jonkinlainen työstövirhe(siis siellä pohjalla)... ja vuotaa sieltä jengoja pitkin sitten jarrunestettä pihalle satulan ja tämän helkutin väliholkin välistä!!!

 

siis kun pumppaa poljinta ja pitää hetken painetta takana...

 

loistava selitys!!!!

 

no laitoin nyt loctiten hyytelömäistä kierretiiviste lukitetta väliin...mahtaako pitää???

 

purkissa lukee että ilma, vesi, kaasu ja kemialliset aineet...

Posted

no mahtoikos olla juuri samaa ainetta mitä sinne laitoin...kellertävää juu se oli!!!

 

pidetään nyt peukkuja että pitää..muuten alkaa taas viluttaa...

Posted

no eikös pitäs takuuna saada uus satula,kun kerran materiaali/tekovika. ei tarviis mitään liimoja henkensä pitimiksi!! kyl mun mielestä tollaset liitokset pitää pitää ilman vippakonsteja!!!!!!

Posted

niinpä!!! satulat ostettu 2002...siis projekti ollut pikkasen pitkä....

 

samaa mieltä mäkin oon!!! jarrut ym tärkeet palikat PITÄISI OLLA KUNNOLLA KIINNI ILMAN VIRITYKSIÄ!!! mutta kun nämä "laatuosat" ovat välillä ihan mitä sattuu!!!!!!!!!

 

ei jaksais aina valittaa jokaisesta virheestä mitä osissa on...mutta maksavana asiakkaana vaadin kyllä laatuakin!!!

 

johan helpotti....

Guest Mika Raussi
Posted

Ei oo ite tullu käytettyä tota 577 kun töissä. Tää johtu siitä että työkaveri tahto välttämättä tunkea sitä paineilmalinjan liittimiin. No se on vähän makuasia, mutta itellä on ollu toi 545 käytössä joka paikassa. Sitä on paineilmaliittimissä, jarruliittimissä, hydrauliikka liitoksissa ja jopa vesiputkissa.

 

Niin ja toi on myös melko hyvä kierrelukitteena. Nimittäin melko paljon enemmin kestää epäpuhtauksia kun ne siniset mömmöt ja pito on lähestulkoon sama. vauhtiksen pultti ja vastaavat vieläkin sinisellä (245?) ja sit muita tulee laitettua tolla punasella. Loppupeleissä se on niin halpaakin, että voi kylvää ihan joka ruuviin.

  • 2 weeks later...
Guest Mika Raussi
Posted

Putsaa paikat kunnolla eli kliinerillä ja paa 545 väliin.

Posted

Tai soitat vaan hot carsiin ja esität asian jos kyseessä on valmistusvika niin varmaan vaihto onnistuu ja ymmärtävät tilanteen. jos kyseessä on kerta käyttämättömät tavarat ja kuitti löytyy.

Posted

jep kuitit löytyy...eikä oo metriäkään ajettu! on vaan muutamassa vuodessa pikkasen tullut ajan patinaa päälle..eli eivät siten "uusia" ole....

 

no koitan vielä raussin suosittelemalla aineella...ja jos vuotaa niin vaasaan vielä puhelua...taikka jos sitten löytyy ne "paremmat" jarrut jostakin vielä...

Guest Mika Raussi
Posted

Kierteen pitää sit joka tapauksessa pikkasen kiristyä jotain vasten. Noitten kovettuminen kun perustuu siihen, etteivät ole kontaktissa ilmaan.

Posted

Korjausehdotus 1: Poistat tuon väliholkin ja vedät jarruputken suoraan kiinni satulaan. Itse en ymmärrä tuon väliholkin tarkoitusta alkuunkaan, mutta olenkin maalta :P

 

Korjausehdotus 2: Poistat väliholkin ja varmistat jarrusatulan päällipinnan tasaisuuden kierteen ympäriltä, jos se ei sitä ole, niin koneis(tu)tat sen. Ja tämän jälkeen teräspunosletku banjoliittimellä kiinni.

 

Edit: Ainakin kuvan perusteella tuo pinta on koneistettu joten banjon sais siihen kiinni. Itse epäilen syyksi, että väliholkki kantaa yläpäästää, ennenkuin pohja mihinkään tiivistyy.

 

Edit 2: Onko kuitenkin niin, että väliholkin pitäisikin tiivistyä yläpäästään ja siitä puuttuu välistä kuparitiiviste?

Posted

satulassa on jotkut ihmejengat, eli varaosaliikkestä ei löytynyt jarruputkeen sopivaa mutteria...

 

väliholkki ei kanna, varmuuden vuoksi sorvattiin milli pois, ei vaikutusta! eli se pohjan tiivistys vuotaa jengojen kautta...LAATUA!!!

 

on koitettu kupariitistettäkin huonolla tuloksella...yläpään tiivistys ei musta ole se ratkaiseva...vaan sieltä pohjalta jossa on kartio....joka ei todellakaan ole kartio!!!

Posted

Rauta ja rauta tiivistyy tuollaisissa kovin huonosti, siksi se varmaan sieltä pohjalta vuotaa. Autoracingilla on aika hyvin erilaisilla kierteillä olevia liittimiä noihin jarruosiin.

Posted

ei vuoda enää...satulat otti ja lähti...ja vaihtuvat porschen jarruihin...

 

kai noista toimivat saisi.., mutten jaksanut noiden kanssa enää leikkiä...

  • 4 weeks later...
Guest ritariässä
Posted

toivottavasti satulat on nyt tarpeeks isot:)

 

2508.JPG

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...