Jump to content

Sandwich-öljynulosotto


Recommended Posts

Millaisia kokemuksia on suodatinjalan ja suotimen välistä ottavasta sandwich-palikasta elipä tästä (kuva HC:n katalooki):

 

5121-10.jpg

 

Joskus joku kai jutteli et suodatinjalan kanavat on liian pienet että siitä vois ottaa mitään ulos, mut en kuitenkaan oikein tiedä miten tuo haittais jos se vaan pidentää öljyn reissua pumpulta ennen paluuta takaisin ja kiertoon kun jo olemassa olevassa kennossa ja tuossa palikassakin käsittääkseni on kuitenkin suodattimen jalkaa isommat röörit.

 

Pitäis siis ottaa kierto pienelle kennolle kun lämmöt roikkuu syyssäilläkin vähän korkeella eikä oo oikein paikkaa/vehkeitä//taitoo/juuri kiinnostustakaan alkaa paikallaan ja nipussa olevaan koneeseen värkkäämään ff-paluuliitosta. Toi tarvii tietysti vielä termarin väliin, siitä toinen kysymys. HC myy 92 eurolla 80 C:ssä aukeevaa termaria, ei oo vissin Mocal vaan joku muu. Saako jostain (tavan tarvikeliikkeestä?) halvemmalla, onko Mocalit paskoja ja ennenkaikkea, mistä vois saada tällaista Mocalin comboa:

 

sp1t.jpg

 

Toki jonkun muunkin valmistajan käy. Tossa olis oikein kierreliittimetkin kun alta minuutin alkaa kuitenkin joku vinkumaan klemmariliitoksista. Koko suunnitelmallahan saa todennäköisesti täyden halveksunnan mut niin tuntuu saavan täällä millä tahansa joten enpä välitä.

 

MITO ainakin myi tollasen sandwichin taannoin pois, oliko itselläsi käytössä ja myitkö tarpeettomana vai huonona?

Link to comment

Mulla on tuollainen, mutta faktatietoja en osaa sanoa koska ei ole öljynlämpö- eikä öljynpainemittaria. Kyllä tuo on varsin yleisesti käytetty tapa öljynjäähdyttimen lisäämiseen vesivehkeissä, joissa kuplan tapaisen fullflow:n tekeminen on hieman hankalaa.

 

t. Mika

Link to comment

Mulla on kaksikin noita suodatinpumppuja, joista toinen näyttää ulkoisesti kovasti tuolta CB:n Maxi 2:lta eli tältä:

 

1791.jpg

 

Toisesta ei ole tietoa, ei ole kyllä samannäköinen HC:n myymän Pukpäkin kanssa kun jalassa on koko matkalla jäähdytysrivat eikä oo tuota ohivirtausventtiiliä

 

5110.jpg

 

Onko nuo kanavat CB:n pumpussa selvästi suuremmat eli mittaamallakin jo isommat vai onko kyse muotoilusta tai muuten perusrakenteesta?

Link to comment
Mulla on kaksikin noita suodatinpumppuja, joista toinen näyttää ulkoisesti kovasti tuolta CB:n Maxi 2:lta eli tältä:

 

1791.jpg

 

Toisesta ei ole tietoa, ei ole kyllä samannäköinen HC:n myymän Pukpäkin kanssa kun jalassa on koko matkalla jäähdytysrivat eikä oo tuota ohivirtausventtiiliä

 

5110.jpg

 

Onko nuo kanavat CB:n pumpussa selvästi suuremmat eli mittaamallakin jo isommat vai onko kyse muotoilusta tai muuten perusrakenteesta?

 

 

 

Ylempi malli on se parempi,kyllä kanavat on vähän suuremmat,mutta perusrakenne on ylläolevassa parempi hoksaat sitten kun näet kaksi pumppua samaanaikaan levällään. Tuosta bugpack pumpusta oli juttua volkkarilehdessäkin muistaakseni 11 vuotta sitten...

Link to comment

Tuo mikälie-pumppu on nyt ajossa olevassa koneessa kiinni, Maxi 2(?) on tallilla toisen koneen persuksissa. Pitää noi ottaa molemmat irti ja vähän silimitellä et kumpi näyttäis paremmalle. Tollainen laippakin termarilla löytyi joten jossain vaiheessa varmaan pääsen kertomaan kaikille et miten pelittää. Ensin vaan voi olla vähän mahduttamista kun on sorsat kiinni mut katsotaan...

Link to comment

Tuollainen pukpaki tullut sahattu aikoinana poikki kanava kinaamisen jälkeen. Ja kanavat olivat todella pienet.

 

Toinen epäilyttävä juttu pukpakissa on heti kannessa, ei tarvita suurta ihmettä, että öljy menee osittain suoraan lähdöstä toiseen. Sen verran liki on kanavat ja epämääräiset lähtömuodoltaan.

Link to comment

Pitäis nyt tuota kennon paikka vähän miettiä, pyöräkotelo ja siellä sisälokari on vissiin aika suosittu. Sen lisäksi muita vaihtoehtoja on lähinnä vaihdelaatikon päälle tai sit vääntösauvaputken ja vetariputken välimaastoon lappeelleen. Siinä kävis huikuri mut kiinnittäminen on vähän haasteellista kun vetariputkikin liikkuu ja mikä tahansa alhaaltatuleva moukku sit hajottaa kennon välittömästi. Mut onko joku tohon kohtaan virittänyt kennoa?

 

Laatikon päällähän ei taida oikein ilma liikkua, muistan lukeneeni, välijäähdyttimet on ainakin taitanut toimia siellä vaihtelevan heikosti. Onko siis takapyörän vieressä The Paikka?

 

EDIT: Ja vielä yks nolo kysymys tähän varmistaakseni muistikuvani/järjenjuoksuni oikeellisuuden: kiertääkö näissä volkkarin suodatinpumpuissa ölö niin, että se menee suotimeen ulkokehältä ja tulee ulos keskeltä suodatinta?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...