Olli Ristimäki Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Millaisia kokemuksia on suodatinjalan ja suotimen välistä ottavasta sandwich-palikasta elipä tästä (kuva HC:n katalooki): Joskus joku kai jutteli et suodatinjalan kanavat on liian pienet että siitä vois ottaa mitään ulos, mut en kuitenkaan oikein tiedä miten tuo haittais jos se vaan pidentää öljyn reissua pumpulta ennen paluuta takaisin ja kiertoon kun jo olemassa olevassa kennossa ja tuossa palikassakin käsittääkseni on kuitenkin suodattimen jalkaa isommat röörit. Pitäis siis ottaa kierto pienelle kennolle kun lämmöt roikkuu syyssäilläkin vähän korkeella eikä oo oikein paikkaa/vehkeitä//taitoo/juuri kiinnostustakaan alkaa paikallaan ja nipussa olevaan koneeseen värkkäämään ff-paluuliitosta. Toi tarvii tietysti vielä termarin väliin, siitä toinen kysymys. HC myy 92 eurolla 80 C:ssä aukeevaa termaria, ei oo vissin Mocal vaan joku muu. Saako jostain (tavan tarvikeliikkeestä?) halvemmalla, onko Mocalit paskoja ja ennenkaikkea, mistä vois saada tällaista Mocalin comboa: Toki jonkun muunkin valmistajan käy. Tossa olis oikein kierreliittimetkin kun alta minuutin alkaa kuitenkin joku vinkumaan klemmariliitoksista. Koko suunnitelmallahan saa todennäköisesti täyden halveksunnan mut niin tuntuu saavan täällä millä tahansa joten enpä välitä. MITO ainakin myi tollasen sandwichin taannoin pois, oliko itselläsi käytössä ja myitkö tarpeettomana vai huonona? Quote Link to comment
-MITO- Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Tarpeettomana, ei ollut koskaan kiinni mulla. Quote Link to comment
mikan Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Mulla on tuollainen, mutta faktatietoja en osaa sanoa koska ei ole öljynlämpö- eikä öljynpainemittaria. Kyllä tuo on varsin yleisesti käytetty tapa öljynjäähdyttimen lisäämiseen vesivehkeissä, joissa kuplan tapaisen fullflow:n tekeminen on hieman hankalaa. t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Toimii kyllä muissa moottoreissa, mutta ainakaan pukpakin kuplan suodatinpumppuun en tuollaista laittaisi. Se suodatinjalka meinaan on kuristin... Quote Link to comment
hanski. Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Toimii kyllä muissa moottoreissa, mutta ainakaan pukpakin kuplan suodatinpumppuun en tuollaista laittaisi. Se suodatinjalka meinaan on kuristin... kerro tarkemmin.. Quote Link to comment
Racing Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Schadek pumput on hyviä suodatinmallit joita on esim. CB Maxi 2 vain hyviä kokemuksia. Paljon paremmat kanavat kun bugpackissä. Nyt ei ole kumpaakaan irrallansa jotta voisi kuvat laittaa sisuksista. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 Mulla on kaksikin noita suodatinpumppuja, joista toinen näyttää ulkoisesti kovasti tuolta CB:n Maxi 2:lta eli tältä: Toisesta ei ole tietoa, ei ole kyllä samannäköinen HC:n myymän Pukpäkin kanssa kun jalassa on koko matkalla jäähdytysrivat eikä oo tuota ohivirtausventtiiliä Onko nuo kanavat CB:n pumpussa selvästi suuremmat eli mittaamallakin jo isommat vai onko kyse muotoilusta tai muuten perusrakenteesta? Quote Link to comment
Racing Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Mulla on kaksikin noita suodatinpumppuja, joista toinen näyttää ulkoisesti kovasti tuolta CB:n Maxi 2:lta eli tältä: Toisesta ei ole tietoa, ei ole kyllä samannäköinen HC:n myymän Pukpäkin kanssa kun jalassa on koko matkalla jäähdytysrivat eikä oo tuota ohivirtausventtiiliä Onko nuo kanavat CB:n pumpussa selvästi suuremmat eli mittaamallakin jo isommat vai onko kyse muotoilusta tai muuten perusrakenteesta? Ylempi malli on se parempi,kyllä kanavat on vähän suuremmat,mutta perusrakenne on ylläolevassa parempi hoksaat sitten kun näet kaksi pumppua samaanaikaan levällään. Tuosta bugpack pumpusta oli juttua volkkarilehdessäkin muistaakseni 11 vuotta sitten... Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted September 19, 2006 Author Share Posted September 19, 2006 Tuo mikälie-pumppu on nyt ajossa olevassa koneessa kiinni, Maxi 2(?) on tallilla toisen koneen persuksissa. Pitää noi ottaa molemmat irti ja vähän silimitellä et kumpi näyttäis paremmalle. Tollainen laippakin termarilla löytyi joten jossain vaiheessa varmaan pääsen kertomaan kaikille et miten pelittää. Ensin vaan voi olla vähän mahduttamista kun on sorsat kiinni mut katsotaan... Quote Link to comment
Ketsa Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Tuollainen pukpaki tullut sahattu aikoinana poikki kanava kinaamisen jälkeen. Ja kanavat olivat todella pienet. Toinen epäilyttävä juttu pukpakissa on heti kannessa, ei tarvita suurta ihmettä, että öljy menee osittain suoraan lähdöstä toiseen. Sen verran liki on kanavat ja epämääräiset lähtömuodoltaan. Quote Link to comment
hanski. Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 mulla taitaa olla uus tollanen pukpäkki jemmassa...täytyypä ottaa siitä kannesta kuvia.. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Kanavan koon saa laskettua laittamalla sinne esim. mittaruiskulla vettä täyteen. Quote Link to comment
Racing Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Tuossa on pumppu mallia schadek näissä on yleensä suodatinjalan varressa se "jäähdytysrivoitus". Tämä on ainakin ollut hyvä kapistus. Quote Link to comment
mikan Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Tuollaisen schadekin jalka olis joutilaana, jos joku tarvii. t. Mika Quote Link to comment
Racing Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Niin taitais olla mullakin. Mutta turha mennä laittamaan niitä normipumpun päälle ei toimi,niitäkin on tullut vastaan että näin on tehty. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted September 22, 2006 Author Share Posted September 22, 2006 Pitäis nyt tuota kennon paikka vähän miettiä, pyöräkotelo ja siellä sisälokari on vissiin aika suosittu. Sen lisäksi muita vaihtoehtoja on lähinnä vaihdelaatikon päälle tai sit vääntösauvaputken ja vetariputken välimaastoon lappeelleen. Siinä kävis huikuri mut kiinnittäminen on vähän haasteellista kun vetariputkikin liikkuu ja mikä tahansa alhaaltatuleva moukku sit hajottaa kennon välittömästi. Mut onko joku tohon kohtaan virittänyt kennoa? Laatikon päällähän ei taida oikein ilma liikkua, muistan lukeneeni, välijäähdyttimet on ainakin taitanut toimia siellä vaihtelevan heikosti. Onko siis takapyörän vieressä The Paikka? EDIT: Ja vielä yks nolo kysymys tähän varmistaakseni muistikuvani/järjenjuoksuni oikeellisuuden: kiertääkö näissä volkkarin suodatinpumpuissa ölö niin, että se menee suotimeen ulkokehältä ja tulee ulos keskeltä suodatinta? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.