Matti-Pekka Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 Terve Onko mitoituksellisia/toiminnallisia eroja keinuvipu kompletissa verraten WBX/ CT/ T1 (1600) , eli voiko näitä sekoittaa huoletta? mulla olisi paljon hyviä WBX keinuvivustoja , mutta vähän T1 vivustoja ,eli sillä kyselen.. Entäs millainen homma on vaihtaa niitattuun (vakio) nokkaan uusi nokkaratas? millaista kiinnitystä ja irroitus menetelmää on onnistuneesti käytetty? Tässä tälläkertaa... Quote Link to comment
metake Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 WBX/CT keinuvivut isommilla säätöruuveilla kuin T1.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
arvuuttaja Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 Isommalla säätöruuvilla varustetut alunperin hydrauli nostimille wbx/ct/type-4 ja painaa venttiiliä enemmän auki, kun säätöruuvin nurkka ulompana akselista.. Tee nokkaan jengat, niin voi tarvittaessa ajoittaa sen oikein.. Quote Link to comment
KimmoH Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 6 hours ago, Matti-Pekka said: Entäs millainen homma on vaihtaa niitattuun (vakio) nokkaan uusi nokkaratas? millaista kiinnitystä ja irroitus menetelmää on onnistuneesti käytetty? Tässä tälläkertaa... Nelkun nokista olen purkanut rattaat irti ihan vain rälläköimällä niitin pään nokan puolelta tasaiseksi ja sitten tuurnalla napautus, niin niitti lopsahtaa irti nätisti. Kai siihen nokkaan saa kierteet kairattua kuten uustuotantonokissakin on ja sitten vain pultilla+lukitteella takaisin kiinni. Nykyisen ajokoneen nokka+ratas yhdistelmän tein uppokantapulteilla ja kairasin poterot rattaaseen pulttien kannoille, kun muuten loppui tila öljypumpun ja nokan välistä vaikka oli alkuun matalakantaisetkin pultit. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted January 22, 2020 Author Share Posted January 22, 2020 1 hour ago, KimmoH said: Nelkun nokista olen purkanut rattaat irti ihan vain rälläköimällä niitin pään nokan puolelta tasaiseksi ja sitten tuurnalla napautus, niin niitti lopsahtaa irti nätisti. Kai siihen nokkaan saa kierteet kairattua kuten uustuotantonokissakin on ja sitten vain pultilla+lukitteella takaisin kiinni. Nykyisen ajokoneen nokka+ratas yhdistelmän tein uppokantapulteilla ja kairasin poterot rattaaseen pulttien kannoille, kun muuten loppui tila öljypumpun ja nokan välistä vaikka oli alkuun matalakantaisetkin pultit. Ok. täytyy kokeilla, onhan noita harjotuskappaleita..pitää varmaan laittaa alumiiniratas, tuon komposiitin tilalle...täytyy myös tutkia millai sitä tilaa pulteille onkaan tuossa T1 koneessa. Quote Link to comment
KimmoH Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 Täällä on mun pulttitarinaa kuvineen, näköjään kolmas ratkaisu vasta mahtui pyörimään 😉 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.