hanski. Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 kaasaripohdintaa... työn alla ....... viripata kuplaan.... vaihtoehtoja ovat -45mm DRLA tuplat nurkkiin...uuttavastaavat, ajettu 35tkm eli ei pahasti vielä kuluneet.... -ja toinen kaasari pari mikä löytyy tallista on weber 44 idf...ajomäärästä ei tietoa mutta täysin toimivat ja hyvät kaasarit kuitenkin... eli 4kpl ois kaasareita jo olemassa...mutta kun haetaan koneesta niitä viimeisiä hevosia...niin onko merkitystä kummat sinne laittaa...??? Quote Link to comment
-MITO- Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Myyt noi pois ja ostat IDA:t Quote Link to comment
Racing Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 tehosta en osaa sanoa noitten välillä,mutta weberit on aina weberit ja dellortot niiden kopioita. Molemmat on varmasti toimivat. Jos viimeisiä tehoja haet niin varmasti syytä laittaa läppärungot ja Hestec. Itsellä on 2x44mm IDF omassa kuplassa kiinni. Tyytyväinen olen.Bensa maistuu oikein mukavasti koneelle kun painaa kaasun lattiaan ;-) Webereihin kalliimmat säätöosat. Quote Link to comment
hanski. Posted October 12, 2006 Author Share Posted October 12, 2006 niin listaan voidaan vielä lisätä noi WEBER 48 IDA kaasarit.. on nyt tehty turbokäyttöön mutta painekotelot poistamalla olisi valmiit ajoon... että sellasetkin olisi... Quote Link to comment
Guest Raggare Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 yks ja kaks laittaa turpon kii ni jo rupee voimansiirtookin naurattaa :D Quote Link to comment
mikan Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ääni iitojen puolesta! Oma lehmä ojassa kun tuli annettua sellainen nimi tyttärelle, siis IDA. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Jat Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 yks Ida pitää toki kotoa löytyä. Pari menis kyl autoonki. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Kohtaha noita saa sitten pareittain takapenkillekin, ei oo konttiin pakko tunkea. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Dellorto 45 virtaa paljon paremmin kuin Weber 44. Noiden kahden valilla helppo paatos Dellun hyvaksi. Osat "halpoja" ja niita saa helposti. Helpompi saataa kuin Weberit. Laadullisesti aivan yhta hyvat. Suurin tekija on aikaisempi kaytto, kuinka kuluneet, likaiset ja kuinka paskaks vaannetty saatoruuvit jne. IDA:t vaatii muutoksia toimiakseen kadulla siististi. Tosin kaikki kaasariratkaisut vaatii aika paljon toita jo pelkastaan suuttimien ja kurkkujen vaihtamisen merkeissa jne. etta se ei varmaan paljoa paina vaakakupissa. Dellortot kandee tarkistaa ettei bensaa vuoda imusarjaan omia aikojaan, eli etta sisaiset lyijytulpat on paikoillaan. Kanavia EI saa puhaltaa paineella puhtaaksi, jos puhaltaa paineilmalla niin pienen matkan paasta voi puhaltaa. Jan Quote Link to comment
Heebah Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Monellakohan IDA-koneella Jani on ajellu? IDAt toimii siinä missä muutkin viri-kaasarit. Kun suuttimet ja kurkut on oikeet ja kaasarit on huollettu, on kadulla ajaminen helppoo. Päin vittua olevilla suuttimillakin pääsi ihan hyvin Slugs Dyno Dayhin ja Torppiin ja Kiikalaan ja Alastaroon...20 heppaa vaan hukkui matkalle:-) -tOmi- Dellorto 45 virtaa paljon paremmin kuin Weber 44. Noiden kahden valilla helppo paatos Dellun hyvaksi. Osat "halpoja" ja niita saa helposti. Helpompi saataa kuin Weberit. Laadullisesti aivan yhta hyvat. Suurin tekija on aikaisempi kaytto, kuinka kuluneet, likaiset ja kuinka paskaks vaannetty saatoruuvit jne. IDA:t vaatii muutoksia toimiakseen kadulla siististi. Tosin kaikki kaasariratkaisut vaatii aika paljon toita jo pelkastaan suuttimien ja kurkkujen vaihtamisen merkeissa jne. etta se ei varmaan paljoa paina vaakakupissa. Dellortot kandee tarkistaa ettei bensaa vuoda imusarjaan omia aikojaan, eli etta sisaiset lyijytulpat on paikoillaan. Kanavia EI saa puhaltaa paineella puhtaaksi, jos puhaltaa paineilmalla niin pienen matkan paasta voi puhaltaa. Jan Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Mikä noissa ida kasareissa on niin mullistuttavaa että just ne pitää olla verrattuna esim dellortoon? Itte en ole ku pyöritellyt joskus noita idoja käsissä mutta rakentteelisia eroja en tiedä? Joten valaiskaa tyhmää Quote Link to comment
Guest Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Mikä noissa ida kasareissa on niin mullistuttavaa että just ne pitää olla verrattuna esim dellortoon?Itte en ole ku pyöritellyt joskus noita idoja käsissä mutta rakentteelisia eroja en tiedä? Joten valaiskaa tyhmää Ne on isommat ja virtaa enempi. 48 ida virtaa enemmän kuin 48 IDF tai 48 Dellu. Jan Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Onko noissa "idoissa" sitte paremmin viimeistellyt läppärungon akselit ja sisäkurkkujen muotoilu erillainen? Tai miten tarkalleen tuo parempi virtaus on saatu aikaseksi? Quote Link to comment
Guest Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Onko noissa "idoissa" sitte paremmin viimeistellyt läppärungon akselit ja sisäkurkkujen muotoilu erillainen?Tai miten tarkalleen tuo parempi virtaus on saatu aikaseksi? Koko runko on erilainen ja isompi. En tiedä mitä yhteistä niillä enää on. IDAt muistaakseni on alunperinkin suunniteltu kilpakaasuttimiksi. Jan Quote Link to comment
Guest Fast Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Lorttoon löytyy helpommin seosputkia ja suuttimia,enkä pitäis kumpaakaan sen parempana. Quote Link to comment
Guest Variant Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Ilmeisesti tilavuutta myös reilusti? Silloin ainoana vaihtoehtona IDAt. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.