Kaipaa Posted May 19, 2020 Share Posted May 19, 2020 Olen näköjään hävittänyt entisen muutossa, mistä yleisestä kaupasta (Tokmanni, apteekki yms yms??) löytää ko. letkun helpoiten ja minkä kokoinen sen sisämitta on, nyt ei olisi aikaa alkaa tilaamaan sitä erikseen netistä... Quote Link to comment
Tanhis Posted May 19, 2020 Share Posted May 19, 2020 (edited) https://www.tokmanni.fi/jarrujarjestelman-ilmaussarja-6417196696254 Luulempa että et kovinpaljon halvemmalla pääse jos metritavarana lähdet ostamaan. Edited May 19, 2020 by Tanhis Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 1, 2020 Author Share Posted June 1, 2020 Kyllähän sitä letkua löytyi, ihan reilulla eurolla, mutta jostain kumman syystä takapiiri ei meinaa ilmautua. Autoon on vaihdettu uusi jarrupääsylinteri, ja ilmaus aloitettiin vänkärin puolelta takarenkaasta, sitten kuskin puolen takarengas ja siitä sitten eteen... Mutta jostain syystä takapiiriin tulee koko ajan ilmaa jostakin, tai sitten tuo uusi jarrupääsylinteri on sökö.... Quote Link to comment
jarkki86 Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 Minulla oli ainakin uusi ate jo valmiiksi rikki enkä saanut jarruja ilmattua. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 2, 2020 Share Posted June 2, 2020 Oliko yksi- vai kaksipiirijärjestelmä? Tehtaan ohje sanoo: Vaan liekö tuolla iso merkitys. Itse en saanut Notsin etupiiristä kaikkea ilmaa pois ennen kuin laitoin säiliön korkkiin polkupyöränventtiilin ja kompurasta pienellä paineella avittaen tein ilmauksen. Sitä ennen tuli kokeiltua normi-ilmauksen lisäksi, painovoimainen, alipaineilmaimen ja ruutalla alhaalta ylöspäin nesteen lisäyksen tekniikat. Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 4, 2020 Author Share Posted June 4, 2020 No selvisi syy... Pääsylinterin vaihdon yhteydessä liene sen verran väännättänyt takapiirin putkea että siihen oli tullut reikä juuri läpivientipeltien välissä josta sitten piiriin tuli ilmaa ja neste pääsi vuotamaan pois. Otin jarrupääsylinterin uudestaan irti kun näin mistä jarrunestettä edelleen vuoti, uusi pääsylinteri ei ollut vuotanut, kiersin pikkuisen takapiirin putkea niin se rapsahti poikki kokonaan (juuri peltien sisällä, ruostunutta kohtaa ei näkynyt kummaltakaan puolelta ulospäin). Nyt paikoillaan on uusi takapiirin putki, ja jarrut ilmattu joten kuten, kaikkia ilmoja en saanut pois normikonsteilla joten seuraavaksi paineella tai alipaineella... Quote Link to comment
kari kittilä Posted June 4, 2020 Share Posted June 4, 2020 (edited) Tekee adapterin paineilmaliitännälle sopivaan säiliön korkkiin ja siihen painetta korkeintaan 1bar niin on helppo yksin ilmata jarrut ja näkyy samalla mahdolliset pienet vuodotkin. Edited June 4, 2020 by kari kittilä Quote Link to comment
Kaipaa Posted June 4, 2020 Author Share Posted June 4, 2020 2 minutes ago, kari kittilä said: Tekee adapterin paineilmaliitännälle sopivaan säiliön korkkiin ja siihen painetta korkeintaan 1bar niin on helppo yksin ilmata jarrut. Saiko noihin 2-piirisäiliöihin korkkeja jostain erikseen?? Quote Link to comment
kari kittilä Posted June 4, 2020 Share Posted June 4, 2020 41 minutes ago, Kaipaa said: Saiko noihin 2-piirisäiliöihin korkkeja jostain erikseen?? Osakauppiailta löytyy tai sitten katot jonkun sopivan limppari tai mehupullon korkin. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 4, 2020 Share Posted June 4, 2020 Polkupyörän ohuempi Presta-venttiili (ei siis Schrader-mallinen, jota on auton renkaissa) menee korkin reikään lähes suoraan. Parin venttiilin muttereilla sen saa lukittua paikalleen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.