kari Posted August 9, 2020 Posted August 9, 2020 Olen pihalla - autossa uusi akku ja jos seisoo muutaman päivä, on akku tyhjänä...kello ei kytketty, radio kyllä mutta kiinni...mikä voisi tyhjenträä akun??? Ei tahvo tajua...?? Onko ideaa?? Kiitti. Quote
Kurre Posted August 9, 2020 Posted August 9, 2020 Virtamittaus yleismittarilla ja sulake kerrallaan irti. Voi löytyä helpollakin. Quote
Kurre Posted August 11, 2020 Posted August 11, 2020 Privalla juttelin kysyjän kanssa ja virtamittaus sulakkeita irrottamatta näytti 0.0 mA, joten mä en ymmärrä, miten akku tyhjenee. Quote
Urbantoy Posted August 11, 2020 Posted August 11, 2020 (edited) Oisko se uus akku paska.. on niistäkin kuultu juttua, ei edes essolla.. harvinaista mutta kuulemma semmosia tapauksia.. tuohan on helppo setiä, navat irti akusta ja se pari päivää olkoon Mittauksista mä en tajua mitään ton akun suhteen näkiskö sen muuten Edited August 11, 2020 by Urbantoy Quote
jazi Posted August 12, 2020 Posted August 12, 2020 Onhan virtamittaus yleismittarilla hallussa? Ja onko mittari on ehjä? Mittareissa usein sulake virtapuolella, onko ehjä. Voi testata vaikka ottamalla akunkengän irti ja mittari sarjaan . Sitten jotain kuormaa päälle esim. radio ja jos edelleen näyttää nollaa niin ei toimi. Quote
KimmoH Posted August 12, 2020 Posted August 12, 2020 14 hours ago, Urbantoy said: Oisko se uus akku paska.. on niistäkin kuultu juttua, ei edes essolla.. harvinaista mutta kuulemma semmosia tapauksia.. tuohan on helppo setiä, navat irti akusta ja se pari päivää olkoon Mittauksista mä en tajua mitään ton akun suhteen näkiskö sen muuten Mulla oli taannoin uusi akku moottoripyörässä mikä tyhjeni ihan itsekseen vaikkei siinä ollut mitään laitteita/piuhoja kiinni. Kerran viikossa jos käytti, niin ei ongelmia mutta muutamassa viikossa tyhjeni niin ettei kisu riittänyt enää käynnistymiseen. Quote
kari Posted August 13, 2020 Author Posted August 13, 2020 Mittasin eilen kun oli seisonut toista päivää...11.8 eli jotain 30 prossaa...lataan nyt kunnolla täyteen ja irrotan pariks päivää ja tutkin....akkuhan on takuuseen saatu edellisen tilalle joka simahti juuri alle vuoden...taitaa tulla exidelle kohta asiaa...damn... Quote
Recommended Posts