Jump to content

startti


Recommended Posts

Posted

Mites tää taas meni? Mulla on 6v 200mmm vauhtis 109 hammpaalla ja nyt 6v voltin startti kiinni ja 12v sähköt. Startti kuumenee rajusti kun starttailee 12 voltilla. Eli tarvitsen varmaankin 12v startin 6 voltin hammastukselle? Onko näitä muita olemassa kuin alla olevat vaihtoehdot? Laatikko on muistaakseni uudempaa mallia ei siis 6 voltin orggis loota jos sillä on merkitystä?

 

https://socalautoparts.com/product/starter-bug-bus-ghia-type-3-12-volt-with-6-volt-gear-hd-hi-torque/

 

https://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=551031   

Posted

Noi on käytännössä sun vaihtoehdot. Viimeisissä 356:ssa oli 12V startteja 6V hammastuksella myös. Mulla on 356:ssa tuollainen Wospin startti, mainio kapine. Plussana on, että se on myös itsekantava niin puslamurheet voi unohtaa. Laippaa saa myös käännettyä tarvittaessa eri kulmaan.

Posted

Valtosen kirjoittamassa vw faq muistaakseni luki että viimeisistä 6v starteista olisi nokka vaihdettavissa pättäin ekoihin 12V startteihin.

  • 3 weeks later...
Posted

En tunne ongelmaa? Olen ajanu vuosia 12V ja 6V startti. Ei ongelmia.

  • Like 1
Posted

Kuulostaa jännältä joo.

 

Minulla oli ainakin 6 vuotta Karmannissa 12V sähköt mutta 6V startti, ei ollut mitään ongelmia, ei edes keväällä talviseisonnan jälkeen jolloin joutui veivaamaan normaalia pidempään. Mutta pidin startin rajana 15 sekuntia/20min, niin kiire ei ollu että pitää startti käräyttää.

 

Keväällä toki hörppy bensaa kaasuttimen kurkusta sisään auttaa startissa kovasti. Ensin veivataan sen verran että öljynpaineet nousevat, sitten hetken tauko että startti jäähtyy, sitten hörppy (vaikkapa korkillinen) bensaa suoraan kurkusta sisään ja sitten startti. Jos on kaikki kunnossa niin hörähtää muutamassa sekunnissa.

 

Koneenhan pitäisi käynnistyä muutaman sekunnin starttauksella normaalitilanteessa, sellaisella ei starttia vielä saa kuumaksi.

Posted

Tohon kevätkäynnistykseen nopea konsti on suihkaus (3sek) bräkleeniä ilmanputsariin ja start. Mulla 8kk seisonnan jälkeen aivan välitön käynnistyminen. Kun kaasu syttyy ja kone pärähtää niin bensapumppu työntää 10 kertaa sen kuin startilla. Ei ollu mitään ongelmia. Painoin vaan ilmanputsarin läpän vipua niin että että esilämmitys ohittui ja kaasu meni meni suoraan putsariin. 😁

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...