Jump to content

suorasytkä kuplan koneeseen...


Recommended Posts

työn alla yks turbokone...ja pitäisi keksiä turbolle sijoituspaikka koneen päältä...jos jakajan sais pois, olis lisätilaa...koneessa on tuplat painekaasarit...eli mitään ruiskua tuohon ei laiteta....

 

mutta jos tuon suorasytkän laittaa millanen homma se olisi..mistä saa tarvittavat osat...säätö..jne...

 

joilla on kokemusta, kertokoon....

Link to comment

Halvin/helpoin rakentelijalle ois varmasti edelleen megasquirtti laittaa ohjaamaan pelkkää sytkää. Oli ideana et jossaan vaiheessa tekis ihan pelkälle sytkälle karsitun piirilevyn tutulle ku sillä on jo haltekki ohjaamassa bensaa. Sama kaapeli/anturihässäkkä noissa kaikissa kyllä tulee joten siltä ei voida välttyä. Helpoin kuplaan on edelleen ns hukkakipinämallinen joka toimii 2x2 puolalla eli antaa kipinää kahdelle pytylle samaan aikaan. Jos haluaa jokaselle pytylle ihan oman puolan niin tarttee lisää antureita ja niin.. lisää puolia.

Link to comment

Mä en oikeen ymmärtäny tota thunder spark 2:sen käyttökohdetta.

 

"Vain kierroslukuennakkosäätö, ei alipainetta"

 

Imusarjan paine aika olennainen juttu kuitenkin viritysvehkeissä, varsinkin jos meinaa ahtaa. Ei se kai vapareissa niin vakavaa mutta jos näkee jo vaivan vaihtaa suorasytkään ni kai samantien tekis sen kunnolla?

Link to comment
Mä en oikeen ymmärtäny tota thunder spark 2:sen käyttökohdetta.

 

"Vain kierroslukuennakkosäätö, ei alipainetta"

 

Imusarjan paine aika olennainen juttu kuitenkin viritysvehkeissä, varsinkin jos meinaa ahtaa. Ei se kai vapareissa niin vakavaa mutta jos näkee jo vaivan vaihtaa suorasytkään ni kai samantien tekis sen kunnolla?

 

Esim. kaikki F-ryhmän ralliautot on vapareita, eikä ne paljon hyödy tuosta alipaine säädöstä.

Link to comment

Niin no joo totta, nyt kun ajattelee niin ei sillä täysillä ajettaessa olekkaan niin väliä vaparissa. Se säädetään kuitenkin täyden kuorman mukaan jolloin se toimii ihan riittävän hyvin.

 

Katupeleissä haluis kuitenkin muuttaa ennakoita pienemmällä kuormalla jo kulutuksenki takia.

Link to comment

Kommentoidaan nyt vielä sen verran että olen ajanut pari kesää painekellottomalla jakajalla ja ahdetulla. Maksimiennakot on sit vaan hyvä rajoittaa jonnekin reiluun 20 asteeseen. Toki moottorista ja ahdoista riippuen. Ainakin mun kärry oli ihan hyvä ajaa vaikka ei ollutkaan paineen mukaan säätyvää ennakkoa.

 

t.Mika

Link to comment

Toimii se kone tiettyyn pisteeseen asti ilman kunnollista ennakonsäätöäkin mutta ei se optimiarvoja ole silloin nähnyt. Meinaan vaan että jos menee suorasytkään niin kai siitä haluaa kuitenkin ottaa vähän enemmän hyötyä irti ku perusvirijakajasta. Monen mielestä mikään moottorielektroniikka ei edes kuulu kuplan konehuoneeseen mutta jos suorasytkää istutellaan jo niin samalla tekee sen kunnolla :)

Link to comment

hanski tais edelleen hakee vaan suorasytkää ;) Optimiarvot oli mun oma mielipide, turha siitä herneitä on vedellä. Sana optimi vähän väärä tässä yhteydessä sillä ei sitä ohjelmoitavaa suorasytkää kuitenkaan tavallinen tallaaja helpolla optimiksi saa säädettyä jos siinä on kartat kahdella akselilla, mutta ollaan jo lähempänä kuitenkin :) No toivottavasti hanski löytää laitteensa, ja löytyhän tossa jo valmiita ahdettuun soveltuviakin laitteita jos hinta ei pelota.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...