hanski. Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 työn alla yks turbokone...ja pitäisi keksiä turbolle sijoituspaikka koneen päältä...jos jakajan sais pois, olis lisätilaa...koneessa on tuplat painekaasarit...eli mitään ruiskua tuohon ei laiteta.... mutta jos tuon suorasytkän laittaa millanen homma se olisi..mistä saa tarvittavat osat...säätö..jne... joilla on kokemusta, kertokoon.... Quote Link to comment
Guest Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Halvin/helpoin rakentelijalle ois varmasti edelleen megasquirtti laittaa ohjaamaan pelkkää sytkää. Oli ideana et jossaan vaiheessa tekis ihan pelkälle sytkälle karsitun piirilevyn tutulle ku sillä on jo haltekki ohjaamassa bensaa. Sama kaapeli/anturihässäkkä noissa kaikissa kyllä tulee joten siltä ei voida välttyä. Helpoin kuplaan on edelleen ns hukkakipinämallinen joka toimii 2x2 puolalla eli antaa kipinää kahdelle pytylle samaan aikaan. Jos haluaa jokaselle pytylle ihan oman puolan niin tarttee lisää antureita ja niin.. lisää puolia. Quote Link to comment
jukkis Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 vpv:n thunder sparkki ois varmaan helpoin ratkasu. Quote Link to comment
hanski. Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 eli siis...??? Quote Link to comment
jukkis Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 kattele tuolta. www.vpv-motorracing.com Quote Link to comment
Ketsa Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 http://www.prostreet.fi/viritysosat/moo ... ketit.html Tuolla on kanssa pelkkää sytkäsettiä tarjolla. Quote Link to comment
jukkis Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Tuota en oo huomannukaan. Näyttää vielä vpv:tä huomattavasti "paremmalle". Sopiville ahtopainelle oleva mappikin näyttää olevan ;) Quote Link to comment
Guest Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Mä en oikeen ymmärtäny tota thunder spark 2:sen käyttökohdetta. "Vain kierroslukuennakkosäätö, ei alipainetta" Imusarjan paine aika olennainen juttu kuitenkin viritysvehkeissä, varsinkin jos meinaa ahtaa. Ei se kai vapareissa niin vakavaa mutta jos näkee jo vaivan vaihtaa suorasytkään ni kai samantien tekis sen kunnolla? Quote Link to comment
metake Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Mä en oikeen ymmärtäny tota thunder spark 2:sen käyttökohdetta. "Vain kierroslukuennakkosäätö, ei alipainetta" Imusarjan paine aika olennainen juttu kuitenkin viritysvehkeissä, varsinkin jos meinaa ahtaa. Ei se kai vapareissa niin vakavaa mutta jos näkee jo vaivan vaihtaa suorasytkään ni kai samantien tekis sen kunnolla? Esim. kaikki F-ryhmän ralliautot on vapareita, eikä ne paljon hyödy tuosta alipaine säädöstä. Quote Link to comment
Guest Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Niin no joo totta, nyt kun ajattelee niin ei sillä täysillä ajettaessa olekkaan niin väliä vaparissa. Se säädetään kuitenkin täyden kuorman mukaan jolloin se toimii ihan riittävän hyvin. Katupeleissä haluis kuitenkin muuttaa ennakoita pienemmällä kuormalla jo kulutuksenki takia. Quote Link to comment
mikan Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Ei 009:ssäkään ole alipainesäätöä. t.Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Vähän eritason sytytysjärjestelmistä nyt juttua kuin 009... :-) Quote Link to comment
mikan Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Niin, vaan 009 lienee kuitenkin käytetyin kuplan virijakaja ja toimii ihan hyvin ilman alipainesäätöä. Hanskin turbo tosin tarvii ahtopaineen mukaan säätyvän ennakon tai ainakin moottorista saa säädettyä paremmin toimivan. t.Mika Quote Link to comment
Guest Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 hanski nyt kuitenkin kaipaa ahdettuun laitteeseen sytkää eli noi paineettomat sytkämallit pitäs olla pois suljettuja.. Quote Link to comment
mikan Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Kommentoidaan nyt vielä sen verran että olen ajanut pari kesää painekellottomalla jakajalla ja ahdetulla. Maksimiennakot on sit vaan hyvä rajoittaa jonnekin reiluun 20 asteeseen. Toki moottorista ja ahdoista riippuen. Ainakin mun kärry oli ihan hyvä ajaa vaikka ei ollutkaan paineen mukaan säätyvää ennakkoa. t.Mika Quote Link to comment
Guest Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Toimii se kone tiettyyn pisteeseen asti ilman kunnollista ennakonsäätöäkin mutta ei se optimiarvoja ole silloin nähnyt. Meinaan vaan että jos menee suorasytkään niin kai siitä haluaa kuitenkin ottaa vähän enemmän hyötyä irti ku perusvirijakajasta. Monen mielestä mikään moottorielektroniikka ei edes kuulu kuplan konehuoneeseen mutta jos suorasytkää istutellaan jo niin samalla tekee sen kunnolla :) Quote Link to comment
mikan Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Ja kun kerran optimiarvoja haetaan, niin heitetään ne kaasarit sitten myös romukoppaan ja laitetaan riittävän laajalla säätökartalla oleva ohjelmoitava ruutta tilalle ja laajakaista lambda-anturi. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 hanski tais edelleen hakee vaan suorasytkää ;) Optimiarvot oli mun oma mielipide, turha siitä herneitä on vedellä. Sana optimi vähän väärä tässä yhteydessä sillä ei sitä ohjelmoitavaa suorasytkää kuitenkaan tavallinen tallaaja helpolla optimiksi saa säädettyä jos siinä on kartat kahdella akselilla, mutta ollaan jo lähempänä kuitenkin :) No toivottavasti hanski löytää laitteensa, ja löytyhän tossa jo valmiita ahdettuun soveltuviakin laitteita jos hinta ei pelota. Quote Link to comment
hanski. Posted December 12, 2006 Author Share Posted December 12, 2006 hanski tais edelleen hakee vaan suorasytkää ;) juuri näin... Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 mul on tos yks hukkakipinä puola ja sit tilaat sqruitin ohjaa sitä,halvin ja paras.puola 30e?saa ennakot kohilleen jos niist tulee parempi mieli.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.