Mloikka Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 Hei, Vinkkejä kyseisen kaasarin puhdistukseen? Tarkoituksena on ottaa kaasari irti ja kaikki ylimääräiset hilut ottaa pois ja upottaa ultraääni pesuriin koko kaasari. Nyt kysynkin paljon pitäisi kaasaria purkaa ilman et menettää olemassa olevia säätöjä, jotta voisi kaasarin upottaa pesuriin? Quote
Tanhis Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 Jos se toimii nyt hyvin niin älä sitä turhaan pura. Taasen jos sen purat ja et kaikkia kanavia aukaise niin miksi sitä sitten edes putsaamaan. Eli ei ole mikään amerikan temppu laittaa säätöjä takaisin kohdalleen. Quote
Mloikka Posted September 9, 2021 Author Posted September 9, 2021 Ei toimi todellakaan hyvin ja uskon että kiihdytyspumpun kalvo entinen ja ynnä muuta. Kaasarin korjaussarja hommattu kaikkine uusine tiivisteineen. Säädöistä ei kokemusta, mutta uskon ettei ole ydinfysiikkaa. Tämä on nyt opettelua kun 20 vuoden tauon jälkeen taas kupla alla. Quote
x-pj Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 Suuttimilla kaasutin pääasiassa säädetään. Jos ne on olleet sopivat eikä niitä vaihda, niin ei perus säädötkään muutu. Irrottaa suuttimet kannattaa pesun ajaksi. Kasaamisen jälkeen täytyy säätää tyhjäkäynnin taso ja seos. Eli kahta ruuvia joutuu kääntelemään. 1 Quote
DOODAH Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 ja voithan laskea kierrokset ruuvaamalla ruuvit ensin kiinni. Sitten irti ja asennettaessa ensin pohjaan ja saman verran auki kun laskit. 2 Quote
Mloikka Posted September 9, 2021 Author Posted September 9, 2021 Totta, noin täytyy tehdä. Onko jollain mitään räjäytyskuvaa kyseisestä kaasarista? Quote
DOODAH Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 15 minutes ago, Mloikka said: Totta, noin täytyy tehdä. Onko jollain mitään räjäytyskuvaa kyseisestä kaasarista? DELLORTO 40 DRLA parts diagram (carbparts.eu) Quote
Tanhis Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 (edited) Nythän mä vasta hokasin että sullahan taitaa olla keskikaasari. Nämähän on oikein tunnettuja siittä että eivät toimi yleisellä tasolla varsinkaan katuliikenteessä. Ja tämän aiheuttaa pitkät yleensä eripituiset ja ilman lämmitystä olevat imusarjat. Tietty tällä kommentilla saan paljon ystäviä kun kohta yksi jos toinen tulee kertomaan että sellaisella ajettu niin ja näin monta paalupaikkaa jokkiksessa mutta siittä ei nyt ole kyse vaan siittä millainen kaasari se on sivistyneessä katuajossa. Tietty jos tapana on ajella kadullakin vain urku auki niin kait se sit on mahdollista saada toimimaan. Edited September 9, 2021 by Tanhis 3 Quote
DOODAH Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 Ei ku tämä on just hyvä. Mä teen seuraavan pannun yhdellä 45 delssillä. Ja porukalla kun mietitään tämä hyväksi, niin ei muutkaan enää epäile etteikö toimi. Kompromissihän tää aina on, kun seokset pitää olla paksulla, mutta mitäs sen on väliä kunhan kuski on tyytyväinen. Quote
mikan Posted September 9, 2021 Posted September 9, 2021 Pitäiskö tähän heti ilkkua, että Turbon kanssa toimi oikein vilkkaasti. Ja kuten Doodah totesi, niin paksulla seoksella mentiin. :-) No fakta kuitenkin on, että nurkkatuplat toimii paremmin. Quote
Mloikka Posted September 9, 2021 Author Posted September 9, 2021 Joo, kylläkin yksi on vain ja tälläinen oli ostettaessa. Kokeilen nyt tuolla ja jos ei yrittämisen jälkeen onnistu niin sit mietitään jatkoa. Nyt putsataan eka ja huolletaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.