hanski. Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 eli tuollainen on menossa kuplaan...golffin pääsylinterin kiinnitys jako on sama kuin kuplassa, mutta jos sitä käyttää, sylinteri jää pikkasen vinoon kuskin puolelle...mutta onko tuolla mitään käytännön merkitystä..?? pitäisi varmaan toimia vaikka oliskin pikkasen kallellaan...??? kuvia tuosta tulossa.... golffin sylinterissä on vaan 2 lähtöä...eli etupäähän pitää laittaa jako liitin...vasemmalle ja oikealle puolelle omat....vois ehkä löytyä varaosaliikkeestä... jarruvalokatkaisijaa ei tuosta löydy..eli jarruvalokytkin pitää asentaa jarrupolkimeen..jotenkin....jos joku on tollasen kytkimen asentanut niin kuva auttais.... lisäksi pitää tehdä välilaippa runkon ja sylinterin väliin..muuten nestesäiliö jää panttaamaan koriin... Quote Link to comment
metake Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 jarruvalokatkaisijaa ei tuosta löydy..eli jarruvalokytkin pitää asentaa jarrupolkimeen..jotenkin....jos joku on tollasen kytkimen asentanut niin kuva auttais.... Sellaisia paineella toimivia jarruvalokytkimiä on saatavana. Eli laitat putkilinjaan palikan, missä on paikka tuolle kytkimelle. Quote Link to comment
hanski. Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 jaa toi vois olla helpoin tapa...mistä saa ja mitä mahtaa maksaa..??? ja kelpaa konttorille myös..?? Quote Link to comment
metake Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Öö.. siis mistä saa..hmm, Itselläni tuollainen oli viimeksi moottoripyörässä, Kawasaki Z650SR -79, ihan alkuperäisosa. Jos ei muualta saa, niin Kasawika kauppiaalta vois koittaa. Saattais löytyä myös mahdollisesti Autoracingiltä Hesasta tai Euroracingiltä Tuusulasta. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Kannattaisikohan käyttää ennemmin kolmoskoppasen Gti:in sylkkää ja unohtaa nää murheet? Quote Link to comment
hanski. Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 oisko se sitten parempi..?? miten sopii jne...?? Quote Link to comment
Ketsa Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Kiinnityspulttijako ainakin oikea, neljä lähtöä jarruputkille, eli saa anturinkin laitettua ja ainakin ittellä riitti hienosti neljälle kaksimäntäiselle satulalle. Käyttötangon joutuu tekeen spesiaalin. Quote Link to comment
hanski. Posted December 13, 2006 Author Share Posted December 13, 2006 Käyttötangon joutuu tekeen spesiaalin. onks kuvaa..mittoja...?? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Sitä polkimen/sylkyn välistä käytötankoa piti jatkaa jonkin verran. En muista pituutta, mutta kokeilemalla löyty oikea pituus. Jatko tais olla jotakin 10-20mm?? Juhis tarkena, jos sää lahopää muistat tän tarkemmin. Säähä sitä kolvasit mikkiliimalla... Quote Link to comment
Ketsa Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Mun mielestä sitä piti lyhentää... Urhoon taisi rälläköidä pätkän välistä siitä polkimeen kiinni tulevasta kikkareesta. Siviiliautoon taasen löysin jonkin valmiiksi paremman aihion vanhemmasta kuppelista ja sitä pystyi muokkaamiseen riitti sorvaus. Quote Link to comment
hanski. Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 jep jep...mikäs noista motonetin osista ois sitten se oikea...??? JARRUPÄÄSYLINTERI VOLKSWAGEN GOLF III 92--98 III: Pääsylinteri määräytyy etujarrujen mukaan! 1,4-1,9TD Ø20,6 (ATE-etujarrut: ei ABS/Variant/Autom/GT). 23-5340 41.50 ??? Variant/Autom/Cabrio/1,6-74kW/1,8-GT/2,0 Ø22,2 (ei ABS). . 23-5308 49.00 ??? eli jos edessä Lucas-jarrut tai takanakin levyjarrut Ø22,2 23-5308 49.00 ??? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 kakkosessa samat kamat ku kolmosessakin. Ainkin mie tekasin tommosen 35-40mm holkin tohon väliin ja pitkillä pulteilla kiinni. Toi nääs menee sen verran tehostimen sisään, siks kiinnityslaippa ei o ihan samoilla mitoilla sylinterin käyttöpäästä ku mitä kuplassa on. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 23-5308 16v mk2 & joissakin mk3 Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 juu mul on kans 2-koppasen gti:n pääsylkkä ja toi holkki väliin ja mukavasti on pelannu. sopivasti neljä lähtöö ja poljin voima järjellinen...tehostin reidessä :) Quote Link to comment
Guest Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 jaa toi vois olla helpoin tapa...mistä saa ja mitä mahtaa maksaa..??? ja kelpaa konttorille myös..?? Vaikka sellasesta kaupasta, missä myydään kuplaan jarruosia. Tai halvemmalla siitä sun vanhasta orgissylinteristä. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 itse ostin motonetista 2 golf gti pääsylkkän, painekytkimen ja haarotuskappaleen. pitää vaan tietää mitkä kierteet on auton putkissa niin löytyy oikea t-kappale ja siihen kytkin. Quote Link to comment
hanski. Posted December 15, 2006 Author Share Posted December 15, 2006 joo motonetis myös tänään käyty ja 3-koppasen pääsylinteri ostettu...jatketaan jarrujen parannusta sitten sillä... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 eiks sylkky okki ilman säiliötä? Quote Link to comment
hanski. Posted December 15, 2006 Author Share Posted December 15, 2006 joo ilman säiliötä oli...sellanen pitäs siihen kans viritellä...mahtaaks kuplan omat lähdöt sopia..?? Quote Link to comment
hanski. Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 onks tietoo...onko kuplan anturien jenga sama kuin golffin...? kumpaan piiriin anturi ois hyvä laittaa? etu vai takapiirien lähtöön...?? vai pitäskö molempiin laittaa omat kuten kuplassakin alunperin on... Quote Link to comment
Ketsa Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 joo ilman säiliötä oli...sellanen pitäs siihen kans viritellä...mahtaaks kuplan omat lähdöt sopia..?? Kuplan oma säiliö sopii. Ne kumiholkit vaan pitää ottaa levyjarrullisen kuplan pääsylkystä. Quote Link to comment
hanski. Posted December 19, 2006 Author Share Posted December 19, 2006 tuosta jarrujen anturista kun vielä sais tietoo nii pääsis etenemään... Quote Link to comment
Ketsa Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Siihen lähtöön laitat mikä vapaaksi jää. Quote Link to comment
hanski. Posted December 20, 2006 Author Share Posted December 20, 2006 ...tehostin reidessä :) kannaataako tuohon alkaa tehostinta sovittamaan, vai jääkö poljinvoiman tarve "järkeväksi"..?? tosin tilan ahtaus taitaa tulla esteeksi... vanhassa spinneri-lehdessä kaveri oli laittanut tehostimen bensatankin tilalle...tankki siis piti vaihtaa moon-malliseksi säiliöksi... Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 ei mun mielestä oo liian raskas, makuasia tosin, oman tehostimellisen auton jarrut on raskaammat käyttää kun kuplani tehostamattomat. mut jos tehostimen haluaa laittaa niin joku autoropari (muistan ehkä kuka, täytyy soittaa) sanoi et joissain autoissa on käytetty eri mallista tehostinta ja sen voi laittaa melkein mihin vaan. varmaan joku täälläkin tietää mitä tarkoitan mut jos ei niin pitää kilauttaa kaverille :) Quote Link to comment
hanski. Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 kakkosessa samat kamat ku kolmosessakin. Ainkin mie tekasin tommosen 35-40mm holkin tohon väliin ja pitkillä pulteilla kiinni. Toi nääs menee sen verran tehostimen sisään, siks kiinnityslaippa ei o ihan samoilla mitoilla sylinterin käyttöpäästä ku mitä kuplassa on. jauhetaan vielä tuosta samasta aiheesta.... tuosta holkista oisko kellään laittaa kuvaa...? eli holkki tulee sylinterin ja alustan väliin..siirtää siis sylinterin pitemmälle... sitä tukevuutta vaan mietin ...ettei sylinteri liiku liikaa tuon holkin jatkona....??? hmm.... Quote Link to comment
Ketsa Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Mistään väliholkeista ei ole hajuakaan, mutta näin tämä on istutettu minulla: Quote Link to comment
hanski. Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 hmmm...taisin ymmärtää väärin sitten.... Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 mulla on kyllä välikappale sylkyn rungon ja auton rungon välissä juuri tuon tehostin mahdollisuuden takia. tuolla väliholkilla sain sylinterin oikean matkan päähän jolloin käyttöakselille ei tarvinnut tehdä mitään. eihän sillä ole väliä kumpaa muuttaa mut pidin nylonisen väliholkin tekoa helpompana vaihtoehtona. voin sanoa et tukevuuden kans ei tule ongelmia tai ei ainakaan mulla tullu on niin yhtä puuta kun vaan voi. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Paljohan tossa pääsylinterissä on männän halkasija? Näyttää kyl senverran sattuvalta, että vois vaihtaa itelle kans. Normisti on ollu ongelmana se, että kaik on liian pitkiä. Quote Link to comment
hanski. Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 jossen väärin muista niin 22.22 halkaisija... Quote Link to comment
hanski. Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 ja otsikko vaihdettu...3 tyypin sylinteri tässä kun jo sovitetaan... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 No se vastaiskin jo sitä, mitä on noille jarruille tarkotettu. Säiliö siis sopi kun laitto levyjarrullisen pääsylkästä kumit? Quote Link to comment
hanski. Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 niin ketsa väitti...ois tarkotus huomenna testata... Quote Link to comment
hanski. Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 No se vastaiskin jo sitä, mitä on noille jarruille tarkotettu. niin sulla oli vakio vai?? miten se toimii/ ei toimi saabin satuloiden kanssa..?? kerro kokemuksia... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 En oo varma toiminnasta, kun on vieläkin veltot letkut. Mut epäilisin, että isommalla pääsylkällä vois saada polkimesta vähän kovemman, vaikka siinä hukkaakin vähän voimaa. Saa sitä pikkusen vaikka hukatakin. Quote Link to comment
hanski. Posted December 22, 2006 Author Share Posted December 22, 2006 ... Ne kumiholkit vaan pitää ottaa levyjarrullisen kuplan pääsylkystä. mites ketsa noi on oikeen yhdistänyt...ei ne oikeen keskenään sovi... vai kuvan mukaisesti? ei tuossa kyllä pysy... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Seuraavaks se valittelee kun ei saa kahta o-rengasta mahtumaan päällekäin? Quote Link to comment
hanski. Posted December 22, 2006 Author Share Posted December 22, 2006 heh...eiku kiinnostais tietää miten ketsa noi natsat on saanut tuohon tukevasti kiinni kuten väitti....kai se on itkemistä.... koitin myös IV golffin säiliötä suoraan tuon päälle...muuten sopis hyvin mutta tankki tulee liian lähelle... ja täyttäminen ois hankalaa.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Siun pitää hommata semmoset letkun päät, jotka sopii ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.