tapio hongisto Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 Molemmat runkoaisat, joissa vaihteisto on kiinni ovat ruostuneet niin, että moottori on toisesta reunasta pudonnut noin 10 cm alaspäin. Onko runkoaisoja saatavana korjauspaloina, vai täytyykö rakentaa itse uudestaan? Toinen aisa on niin mätä, ettei voi paikata hitsaamalla. vw1300 -74. Quote Link to comment
Kurre Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 Jos runkoaisat on noin huonot, ni missä kunnossa on loput pohjalevystä? Kannattaako elvyttää? Quote Link to comment
Lasse Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 Etti parempi pohjalevy ja vaihda runkonumero Quote Link to comment
Tanhis Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 On 10/23/2021 at 6:19 PM, Lasse said: Etti parempi pohjalevy ja vaihda runkonumero Niin tai sitten pelastaa siittä paremmasta levystä ne runkoaisat aikalailla väittäisin että menee samalla vaivalla ja silloin ei tarvitse tehdä laittomuuksia. Quote Link to comment
Kurre Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 5 hours ago, Tanhis said: Niin tai sitten pelastaa siittä paremmasta levystä ne runkoaisat aikalailla väittäisin että menee samalla vaivalla ja silloin ei tarvitse tehdä laittomuuksia. No jos runkoaisat _pelkästään_ on ruostuneet, niin selviää niiden vaihdolla, mutta usein sieltä on ruostunut monta muuta paikkaa ennen runkoaisoja. Mutta sitähän mä en tiedä. Quote Link to comment
Lasse Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 Mitäs laittomuuksia siinä on kun tekee ruostevauriokorjauksia pohjalevyyn? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 26, 2021 Share Posted October 26, 2021 14 hours ago, Lasse said: Mitäs laittomuuksia siinä on kun tekee ruostevauriokorjauksia pohjalevyyn? Käy kysyys konttorilta mitä mieltä ovat jos runkonumeron ympäriltä vaihtaa kaikki. Quote Link to comment
tapio hongisto Posted October 26, 2021 Author Share Posted October 26, 2021 Onhan tuota jo aikaisemmin hitsailtu melko paljon, mutta kaikki korjaukset on tehty huolella ja asianmukaisesti edellisen omistajan toimesta. Nyt on sitten runkoaisojen vuoro. Löysin tämän palstan kautta terveen pätkän takarunkoa, josta otan molemmat runkoaisat. 1 Quote Link to comment
Lasse Posted October 26, 2021 Share Posted October 26, 2021 10 hours ago, Tanhis said: Käy kysyys konttorilta mitä mieltä ovat jos runkonumeron ympäriltä vaihtaa kaikki. Käy itte jos asia niin kiinnostaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 12 hours ago, Lasse said: Käy itte jos asia niin kiinnostaa. Eli pidät runkonumeron vaihtoa ihan laillisena operaationa kunhan sitä kutsuu ruostekorjaamiseski. Quote Link to comment
mikan Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 Mun mielestä se on ihan ookoo. Pohjalevyn kanta-autoprosentti on kuitenkin aika pieni. Lisäksi tuollaisen noin 50 vuotta vanhan kuplan tapauksessa ei voi edes puhua veronkierrosta. Oletko Tanhis siis sitä mieltä, että pohjalevyn puoliskot, aisat ja etukolmion voi vaihtaa, kunhan jättää keskitunnelin vaihtamatta? Vai saako myös keskitunneliin hitsailla uutta peltiä? Quote Link to comment
Tanhis Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 3 hours ago, mikan said: Mun mielestä se on ihan ookoo. Pohjalevyn kanta-autoprosentti on kuitenkin aika pieni. Lisäksi tuollaisen noin 50 vuotta vanhan kuplan tapauksessa ei voi edes puhua veronkierrosta. Oletko Tanhis siis sitä mieltä, että pohjalevyn puoliskot, aisat ja etukolmion voi vaihtaa, kunhan jättää keskitunnelin vaihtamatta? Vai saako myös keskitunneliin hitsailla uutta peltiä? Pohjalevyn puoliskojen vaihto, aisat ja etukolmion vaihto menee ruostekorjauksen piikkiin niin hölmöltä kun se kuulostaakin. Ja kyllähän keskitunneliakin voit hitsata jos se ruosteessa on. Nämä on kaikki sille katsastusmiehelle helposti selitettäviä asioita kunhan on työ on tehty asianmukaisesti eikä esim popniittejä ja alustamassaa käyttäen. Jos taas katsuri epäilee että runkonumero vaihdettu niin minun käsityksen mukaan sen auton tarina oli siinä varsinkin jos katsuri pystyy näyttämään että pelkkä runkonumero vaihdettu. Silloin sinulla on käsissäsi runkonumeroton auto mikä identiettiä ja omistusoikeutta sinun on erittäin vaikea todistaa. Jos ajatellaan tilanne että sinulla on huono pohjalevy mutta hyvä koppa niin voithan tietty ajatella paperillisen hyvän pohjalevyn päälle täysin uuden identiteetin omaavan auton rakentamista toisella kopalla mutta silloinkin riskinä on prosentit kopasta mutta tämä täysin eri stoori. Quote Link to comment
Lasse Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 3 hours ago, mikan said: Mun mielestä se on ihan ookoo. Pohjalevyn kanta-autoprosentti on kuitenkin aika pieni. Lisäksi tuollaisen noin 50 vuotta vanhan kuplan tapauksessa ei voi edes puhua veronkierrosta. Oletko Tanhis siis sitä mieltä, että pohjalevyn puoliskot, aisat ja etukolmion voi vaihtaa, kunhan jättää keskitunnelin vaihtamatta? Vai saako myös keskitunneliin hitsailla uutta peltiä? Ihan vapaasti saat hitsailla ruosteet pois ja tarvittaessa voit stanssata runkonumeronkin eri paikkaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.